خوش آموز اولین و تنها سایت آموزشی %100 رایگان ایران با 3741 آموزش متنی، تصویری و ویدئویی

آموزش مایکروسافت CRM 2016 - بخش Activity - ارسال و دریافت ایمیل

آموزش مایکروسافت CRM 2016 - بخش Activity - ارسال و دریافت ایمیل

کد مطلب : 1126 PDF

در آموزش قبلی در خصوص یکی از فعالیتهای مشتریان در فرم Activitiyها، پرداختیم و آن هم Task بود در آنجا با هم یاد گرفتیم که چطور باید یک Task را برای خودمان یا سایرین ایجاد کنیم. اما در ادامه مباحث مربوط به فرم activities به قسمت Email می رسیم. ایمیل هم یکی از راه های ارتباطی بین شما و مشتریان و بر عکس می باشد. اگر نرم افزارCRM شما با میل سرور شما متصل باشد. هر ایمیلی که از سوی آن مشتری برای شما ارسال شود در ذیل پرونده آن مشتری قرار خواهد. پس از شلوغی ای که در برنامه Outlook در دریافت ایمیل ها مشاهده کردید، خبری نیست و هر ایمیل بر اساس ارتباطی که با مشتری دارد، در پرونده آن مشتری قرار می گیرد. معمولا برای هر بخش در شرکتها یک ایمیل در میل سرور سازمان ایجاد می شود و آن ایمیل در اختیار مشتریان قرار می گیرد. حالا هر ایمیلی که توسط مشتریان ارسال شود به راحتی در پرونده آن مشتری قرار می گیرد فقط باید ایمیل مشتری را از قبل در قسمت Accounts و یا Contact ها، وارد کرده باشید.
برای درک بهتر مسئله، به سراغ برنامه می رویم تا ایمیل را در آنجا بیشتر توضیح دهیم. در قسمت Activity ها روی دکمه email کلیک کنید.

آموزش مایکروسافت CRM 2016 - بخش Activity - ارسال و دریافت ایمیل . آموزشگاه رایگان خوش آموز

بدین ترتیب وارد پنجره شکل زیر خواهید شد.

آموزش مایکروسافت CRM 2016 - بخش Activity - ارسال و دریافت ایمیل . آموزشگاه رایگان خوش آموز

فیلدهایی که در پنجره شکل زیر مشاهده می کنید همگی برای تان آشنا هستند. در قسمت From نام ارسال کننده ایمیل مشخص می شود. پس حتما در قسمت تعریف کاربران که خدمتتان آموزش دادیم باید برای این کاربر یک ایمیل وارد کرده باشید تا بتواند از طریق آن ارسال ایمیل را انجام دهد.
در قسمت TO هم باید دریافت کننده ایمیل را مشخص کنید. یعنی این ایمیل قرار است برای کدام یک از مشتریان حقیقی یا حقوقی شما ارسال شود. پس برای مشتریان حتما باید ایمیل تعریف کرده باشید که ارسال ایمیل برای آنها میسر باشد.
در قسمت Subject موضوع ایمیل و در قسمت پایین ان از متن ایمیل را وارد کنید. از قسمت پایین تر آن می توانید فایل ضمیمه یا Attachment file هم به این ایمیل ارسالی، پیوست کنید تا آن را هم ارسال کنید.
همانطور که در قسمت بالا مشاهده می کنید، این ایمیل یک Owner یا ایجاد کننده دارد که می توانید آن را تغییر دهید و به شخص دیگری انتصاب دهید.
در قسمت status Reason، وضعیت فعلی این ایمیل را مشاهده می کنید که Draft می باشد. چون شما هنوز ایمیل را ارسال نکرده اید.
شما می توانیداین ایمیل را Save کنید تا در زمان دیگری آن را ارسال کنید. اگر آن را ذخیره کنید در لیست Activity ها می توانید آن را مشاهده کنید. اگر بخواهید آن را در جا ارسال کنید کافیست از نوار ابزار بالا روی دکمه Send کلیک کنید. اگر ارتباط CRM با میل سرور شما برقرار باشد به راحتی این ایمیل ارسال می شود و اگر هم تصمیم داشته باشید در زمان خاصی ایمیل ارسال شود کافیست در Due زمان ارسال ایمیل را مشخص کنید و روی دکمه Save کلیک کنید تا ایمیل ذخیره شده و ارسال آن انجام شود.
پس از ارسال ایمیل، وضعیت ایمیل تغییر خواهد کرد. اگر ما Template یا الگوی ارسال ایمیلی را از قبل آماده کرده بودید، نیازی نبود که متن ایمیل را به صورت دستی تایپ کنید از همان الگو می تواسنتید با کلیک روی دکمه Insert Template استفاده کنید.
در آموزش های بعدی، پس از اتمام Activity ها به سراغ ایجاد الگوی ایمیل خواهیم رفت و قسمت Insert Article را هم در قسمت دانش پایه خدمتتان به طور مفصل تشریح خواهیم کرد.
به مین سادگی که در برنامه مشاهده کردید می توانید برای مشتری ایمیل ارسال کنید و همچنین این ایمیل را در ذیل پرونده آن مشتری هم داشته باشید تا هر زمان که نیاز شد، بدون جستجوهای وقت گیر، آن را پیدا کنید.

برای مشاهده سرفصلهای آموزش Microsoft Dynamic CRM 2016، لطفا اینجا کلیک کنید.




دیدگاه ها(0)

دیدگاه خود را ثبت کنید: