خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


آموزش مایکروسافت CRM 2016 - معرفی سایت های خدمات رسانی به مشتریان

آموزش مایکروسافت CRM 2016 - معرفی سایت های خدمات رسانی به مشتریان
در این آموزش هم تصمیم داریم به یکی دیگر از تنظیمات مربوط به واحد خدمات بپردازیم. شما در چند مقاله قبلی نحوه ایجاد تیم ها، وحدهای سازمانی و Resource Group ها و Service ها را یاد گرفتید، اما حالا می خواهیم به بررسی تنظیمات مربوط به Site بپردازیم. Site هم یکی از feature های مربوط به Settings در CRM می باشد. سایتها در واقع بخش های خدماتی شرکت شما هستند. در اموزش های قبلی ما شرکتی که لوازم خانگی را در اختیار مصرف کننده قرار می داد را مثال زدیم و در این آموزش هم می خواهیم از همین مثال الگو بگیریم. مثلا همین شرکت X که کار فروش لوازم خانگی را دارد پس از فروش، معمولا مشتریان با نمایندگی ها تماس می گیرند و یک قرار برای نصب فیکس می کنند. خب، دوستان آیا این شرکت نباید بخشی که اینکار را انجام میدهد را در اختیاز داشته باشد؟ حتی این بخش می تواند از شرکت اصلی منفک باشد و در نقطه دیگری از نظر جغرافیایی قرار داشته باشد یا مثلا برای تعمیرات این وسایل، شاید مشتریان با نمایندگی تماس بگیرند و در خواست اعزام نیرو برای تعمیر وسیله مورد نظر را داشته باشند، این واحدی که تعمیرات را بر عهده دارد می تواند یک بخش دیگر باشد. هر دو بخش نصب و تعمیر می توانند به صورت فیزیکی در یک محل حضور داشته باشند ولی در CRM بهتر است آنها را جدا ثبت کنید تا در زمان گزارشگیری راحت متوجه میزان سرویس های نصب و تعمیراتی که شرکت در قبال مشتریان داشته شوید. به عنوان مثال عرض می کنم ممکن است بخش نصب شما در حاشیه های شهر باشد و دسترسی به مشتریان زمان بیشتری تلف کند با گزارش های که در یک بازه زمانی مشخص از CRM گرفته اید متوجه شده اید که کار نصب به مراتب بیشتر از پشتیبانی تعمیرات باشد، و حالا برای راضی نگه داشتن مشتریان و تسریع در امر نصب، با گزارش هایی که تهیه کرده اید، به این نتیجه می رسید که بهتر است بخش نصب لوازم خانگی را به مرکز شهر منتقل کنید و بخش تعمیرات را هم به دو شعبه تقسیم کنید یا اصلا همان یک بخش تعمیرات داشتهباشید ولی همین بخش را به قسمتی که توده بیشتری از مشتریان از شما جنس خریداری کرده اند منتقل کنیدو خلاصه الی آخر..

سیستم یکپارچۀ سازمانی راهکار
حالا چطوری باید این Site ها یا بخش های خدماتی را به CRM اضافه کنیم؟ بسیار ساده می توانید اینکار راانجام دهید. برای این منظور کافیست به بخش Settings رفته و به قسمت Business management وارد شوید. سپس به Site کلیک کنید.



آموزش مایکروسافت CRM 2016 - معرفی سایت های خدمات رسانی به مشتریان . آموزشگاه رایگان خوش آموز

اکنون باید سایتهایی که در اختیار شرکت هستند را وارد کنید. بدین منظور روی دکمه New کلی کنید تا وارد پنجره شکل زیر شوید.

آموزش مایکروسافت CRM 2016 - معرفی سایت های خدمات رسانی به مشتریان . آموزشگاه رایگان خوش آموز

در اینجا به راحتی می توانید اطلاعات مربوط به سایت هایتان را وارد کنید مثلا بخش نصب را در قسمت Name وارد کنید و در ادامه اطلاعات تماس که شامل Email،Fax،Phone و غیره است را تکمیل کنید اگر سایت های شما از نظر جغرافیای جایی دیگر قرار دارند، می توانید در بخش پایین این پنجره آدرس را هم وارد کنید.
با ذخیره اطلاعات پانل سمت چپ فعال می شود و می توانید در اینجا گروه ها و منابعی که قرار است در خدمت این بخش باشند را هم مشخص کنید. در اموزش قبلی که در خصوص نحوه اضافه کردن سرویس ها بود، به این مورد پرداختیم با مراجعه به آن آموزش می توانید روش اجرایی این کار را یاد بگیرید.

برای مشاهده سرفصلهای آموزش Microsoft Dynamic CRM 2016، لطفا اینجا کلیک کنید.



نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.