خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
آموزش مایکروسافت CRM 2016 - آشنایی و ایجاد Workflow
در این جلسه به یکی از مباحث بسیار مهم CRM خواهیم رفت، این بخش به جرات بتوانیم بگوییم که قدرتمندترین قسمت مایکروسافت CRM می باشد. دوستان اگر قصد تهیه CRM های داخل کشور را داشته باشید، اکثرا CRM ها دارای ماژول Workflow را هم دارا هستند ولی به عنوان یک ماژول جدا از CRM فروخته می شود. یعنی وقتی نرم افزار CRM از شرکت ها تهیه می کنید، ماژول Workflow را باید جداگانه خریداری کنید. البته از حق نگذریم واقعا باید هم اینگونه باشد چون طراحی Workflow اصلا و ابدا کار ساده ای نیست، این Workflow باید بتواند هر گردش کار و فرآیندهای سازمانی که قابل اجرا شدن باشد را، اجرا کند. اجازه دهید با مثالی این گردش کار را خدمتتان تشریح کنیم.
مثلا وقتی در CRM یک فاکتور فروش به ثبت رسید، بلافاصله یک گردش کار برای تیم نصب یا راه اندازی به اجرا در آید. یا مثلا اگر نام یک مشتری را در CRM ثبت کردید به طور خودکار یک SMS هم برای مشتری توسط CRM ارسال شود. شما در CRM یاد گرفتید که چطور فرم ها را Customize و حتی فرم جدید ایجاد کنید، مثلا با ایجاد فرم یک فرم و قرار دادن فیلدهایی در آن، فرم را برای مرخصی آماده کنید. یعنی این فرم برای فرم مرخصی در کل سازمان تعریف شود. هر کسی که مرخصی داشت، از طریق همین فرم اقدام کند. حالا این مرخصی پس از ثبت شدن در فرم مربوطه در یک گردش کار به دست مسئول، مدیر و مسئول اداری و غیره در گردش باشد و سپس نتیجه آن برای متقاضی مرخصی ارسال شود.
البته این گردش کارهایی که مثال زدم خیلی ساده بودند، شما گردش کارهای به مراتب پیچیده تر را در CRM می توانید اجرایی کنید.
در اینجا تصمیم دارم یک Workflow، به گونه ای ایجاد کنم که اگر مشتری در فرم Contact ثبت شد، یک Task در فرم Activities برای این مشتری هم ثبت شود.
برای این منظور به Settings رفته و سپس به Process وارد شوید.
بصورت پیش فرض هیچ Workflow ای را مشاهده نمی کنید و باید خودتان بر حسب نیاز سازمان، اقدام به ایجاد گردش کار کنید. برای ایجاد گردش کار جدید، از نوار ابزار بالا، دکمه NEW را کلیک کنید.
در فیلد Process name یک نام برای این گردش کار وارد کنید، در لیست کشویی Category هم از آنجا می خواهیم گردش کار ایجاد کنیم، Workflow را انتخاب کنید. در فیلد Entity هم نام فرم مربوطه را انتخاب کنید. طبق سناریو هر رکوردی که در Contacts اضافه شود یک Task هم ایجاد شود. پس فرم Contacts را انتخاب کنید و در آخر OK کنید. بدین ترتیب وارد فرم شکل زیر می شوید.
یکسری تنظیمات هم در این فرم وجود دارد، البته اصل قضیه هم همین جاست. شما بر حسب نیازتان باید این تنظیمات را فعال کرده و از آنها استفاده کنید.
از آنجایی که تصمیم دارم این گردش کار در سطح سازمانی ایجاد شود، از لیست کشویی Scope، آیتم Organization را انتخاب می کنم.
در قسمت Start When هم یکی از شروط اجرای این گردش کار را باید مشخص کنید. مثلا من می خواهم بعد از اضافه شدن یک رکورد در فرم Contacts، این Workflow اجرا شود. پس همین گزینه Record is Created را انتخاب کنید.
پس از اینکه شرایط را مشخص کردید، باید Action یا کاری که باید در صورت وجوب شرایط انجام شود را هم مشخص کنید.
من می خواستم به فرم Task یا وظایف یک رکورد بصورت خودکار اضافه شود. پس Add step را کلیک کنید و از لیست گزینه های ظاهر شده، Create Record را انتخاب کنید.
در فیلد Create باید نام فرم Task یا وظایف را انتخاب کنید.
سپس دکمه Set Properties را کلیک کنید تا به فرم Task وارد شوید. باید مشخص کنید که چه مقادیری در فیلدهای فرم Task باید افزوده شوند.
پس از انجام تنظیمات، و پر کردن فیلدهای مورد نظر، فرم را Save And Close کنید.
حالا باید این WorkFlow را Active کنید تا قابل استفاده باشد. کافیست از نوار ابزار بالا دکمه Activate را کلیک کنید و ظاهر فرم به شکل زیر می شود.
حالا فرم را Save And Close کنید. پس از آن به سراغ فرم Contacts بروید یک Contact جدید ایجاد کنید. پس از ایجاد Contact به فرم Activities رفته و آنجا، تنظیمات جستجو را برای Task ها قرار دهید و می بینید که رکورد مربوط به Task بصورت خودکار در این فرم اضافه شده است.
برای مشاهده سرفصلهای آموزش Microsoft Dynamic CRM 2016، لطفا اینجا کلیک کنید.
مثلا وقتی در CRM یک فاکتور فروش به ثبت رسید، بلافاصله یک گردش کار برای تیم نصب یا راه اندازی به اجرا در آید. یا مثلا اگر نام یک مشتری را در CRM ثبت کردید به طور خودکار یک SMS هم برای مشتری توسط CRM ارسال شود. شما در CRM یاد گرفتید که چطور فرم ها را Customize و حتی فرم جدید ایجاد کنید، مثلا با ایجاد فرم یک فرم و قرار دادن فیلدهایی در آن، فرم را برای مرخصی آماده کنید. یعنی این فرم برای فرم مرخصی در کل سازمان تعریف شود. هر کسی که مرخصی داشت، از طریق همین فرم اقدام کند. حالا این مرخصی پس از ثبت شدن در فرم مربوطه در یک گردش کار به دست مسئول، مدیر و مسئول اداری و غیره در گردش باشد و سپس نتیجه آن برای متقاضی مرخصی ارسال شود.
البته این گردش کارهایی که مثال زدم خیلی ساده بودند، شما گردش کارهای به مراتب پیچیده تر را در CRM می توانید اجرایی کنید.
در اینجا تصمیم دارم یک Workflow، به گونه ای ایجاد کنم که اگر مشتری در فرم Contact ثبت شد، یک Task در فرم Activities برای این مشتری هم ثبت شود.
برای این منظور به Settings رفته و سپس به Process وارد شوید.
بصورت پیش فرض هیچ Workflow ای را مشاهده نمی کنید و باید خودتان بر حسب نیاز سازمان، اقدام به ایجاد گردش کار کنید. برای ایجاد گردش کار جدید، از نوار ابزار بالا، دکمه NEW را کلیک کنید.
در فیلد Process name یک نام برای این گردش کار وارد کنید، در لیست کشویی Category هم از آنجا می خواهیم گردش کار ایجاد کنیم، Workflow را انتخاب کنید. در فیلد Entity هم نام فرم مربوطه را انتخاب کنید. طبق سناریو هر رکوردی که در Contacts اضافه شود یک Task هم ایجاد شود. پس فرم Contacts را انتخاب کنید و در آخر OK کنید. بدین ترتیب وارد فرم شکل زیر می شوید.
یکسری تنظیمات هم در این فرم وجود دارد، البته اصل قضیه هم همین جاست. شما بر حسب نیازتان باید این تنظیمات را فعال کرده و از آنها استفاده کنید.
از آنجایی که تصمیم دارم این گردش کار در سطح سازمانی ایجاد شود، از لیست کشویی Scope، آیتم Organization را انتخاب می کنم.
در قسمت Start When هم یکی از شروط اجرای این گردش کار را باید مشخص کنید. مثلا من می خواهم بعد از اضافه شدن یک رکورد در فرم Contacts، این Workflow اجرا شود. پس همین گزینه Record is Created را انتخاب کنید.
پس از اینکه شرایط را مشخص کردید، باید Action یا کاری که باید در صورت وجوب شرایط انجام شود را هم مشخص کنید.
من می خواستم به فرم Task یا وظایف یک رکورد بصورت خودکار اضافه شود. پس Add step را کلیک کنید و از لیست گزینه های ظاهر شده، Create Record را انتخاب کنید.
در فیلد Create باید نام فرم Task یا وظایف را انتخاب کنید.
سپس دکمه Set Properties را کلیک کنید تا به فرم Task وارد شوید. باید مشخص کنید که چه مقادیری در فیلدهای فرم Task باید افزوده شوند.
پس از انجام تنظیمات، و پر کردن فیلدهای مورد نظر، فرم را Save And Close کنید.
حالا باید این WorkFlow را Active کنید تا قابل استفاده باشد. کافیست از نوار ابزار بالا دکمه Activate را کلیک کنید و ظاهر فرم به شکل زیر می شود.
حالا فرم را Save And Close کنید. پس از آن به سراغ فرم Contacts بروید یک Contact جدید ایجاد کنید. پس از ایجاد Contact به فرم Activities رفته و آنجا، تنظیمات جستجو را برای Task ها قرار دهید و می بینید که رکورد مربوط به Task بصورت خودکار در این فرم اضافه شده است.
برای مشاهده سرفصلهای آموزش Microsoft Dynamic CRM 2016، لطفا اینجا کلیک کنید.
دوره های آموزش شبکه در خوش آموز:
لیست دوره های آموزش برنامه نویسی در سایت خوش آموز
سایر آموزش های مرتبط:
- دوره آموزشی Kerio Control
- آموزش دوره سیسکو CCNA
- دوره آموزشی Network Plus
- دوره آموزشی Exchange server 2016
- دوره آموزشی VMWare Workstation
لیست دوره های آموزش برنامه نویسی در سایت خوش آموز
- آموزش برنامه نویسی به زبان ساده از مبتدی تا پیشرفته بصورت کاملا کاربردی
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی #C (سی شارپ)
- آموزش پایگاه داده اس کیو ال سرور به زبان ساده از مبتدی تا پیشرفته بصورت کاملا کاربردی
- دوره آموزش برنامه نویسی بانکهای اطلاعاتی VB.NET + SQL Server
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی پایتون Python
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی C
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی ++C
- دوره آموزش رایگان HTML 5
- دوره آموزش رایگان 3 CSS
- دوره آموزش رایگان جاوا اسکریپت (JavaScript)
- دوره رایگان آموزش جامع برنامه نویسی اکسل (VBA) از مقدماتی تا پیشرفته
سایر آموزش های مرتبط:
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: