خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


6. سیر تا پیاز سایت داری. تولید محتوا برای وب سایتم.

6. سیر تا پیاز سایت داری. تولید محتوا برای وب سایتم.
نویسنده : امیر انصاری
یه جمله معروفی هست که تقریبا هر کسی در هر جای جهان، که حداقل چند ماه سایت داری کرده حتما شنیده. تو تصویر بالای این آموزش هم این جمله به انگلیسی نوشته شده. جمله میگه "محتوا پادشاه است." یعد از یک مدت سایت داری حتما خودتون هم به این نتیجه می رسید.

سیستم یکپارچۀ سازمانی راهکار



تولید محتوا برای وب سایتم


همونطوری که تو آموزش قبلی گفتیم، بعد از ساخت وب سایت و طی کردن مقدمات اون، اولین کار شما اینه که برای سایتتون با توجه به شغلتون محتوای مناسبی تولید کنید. این محتوا میتونه شامل تصاویر گرافیکی، روزمه شغلی، اطلاعاتی درباره مشتریانتون، یکسری مقاله در ارتباط با شغلتون و ... باشه.

در واقع مراحلی که تا آموزش قبلی بهش پرداختیم بحث تهیه قالب خالی سایت بود. حالا باید این قالب از محتوای خوب و مناسب پر بشه. این دقیقا چیزیه که بینندگان سایت شما بدنبالش هستند.

نکات مهم در تولید محتوا برای وب سایت


سعی کنید محتوای سایت شما کاملا اختصاصی و مخصوص به خودتان باشد. از کپی کردن اطلاعات سایر سایتها به جد بپرهیزید. صرفنظر از اینکه از نظر اخلاقی کار درستی نیست، بعدها تو آموزشهای آینده خواهید فهمید که از نظر فنی هم به نفع شما نیست. این توصیه رو از من داشته باشید و قبل از اینکه خودتون با آزمون و خطا بهش برسید تجربه یه قدیمی تر رو چراغ راهتون کنید.

محتوا را هم ایجاد کردم، بعدش چه می شود؟


حالا که همه چیز آماده است می ماند اصل ماجرا، یعنی اینکه مشتریهای من یا مخاطبان من چگونه با سایت من آشنا شوند. در حالت کلی چند روش برای معرفی وب سایت به مخاطبانش وجود دارد.

روش اول اینست که در وبسایتهای پر مخاطب و پر بازدید تبلیغات کنید، طبیعتا تبلیغات هزینه دارد اما اگر از آنطرف برای شما بازدهی داشته باشد و بعنوان مثال فروش شما بیشتر شود قطعا می ارزد.

از روش جذب مخاطب از موتورهای جستجو استفاده کنید. این روش نیاز به صبر و حوصله و البته تولید محتوای خوب دارد. بعنوان مثال شما می توانید با استفاده از نوشتارهای مرتبط با حوزه کاریتان که احتمال می دهید مشتریان شما بدنبال چنین مطالبی باشند، از ظرفیت موتورهای جستجوگر وب مثل گوگل و بینگ و ... برخوردار شوید. این روش نیاز به صرف زمان دارد و باید صبورانه کار کنید.

از روشهای تبلیغات ارزان استفاده کنید، مثلا از ظرفیت شبکه های اجتماعی، دایره دوستان و آشنایان و ... برای معرفی دهان به دهان سایتتان استفاده کنید.

می توانید از تبلیغات پارتیزانی هم استفاده کنید. تبلیغات پارتیزانی یا تبلیغات چریکی نوعی از تبلیغات است که خلاقیت شما در آن نقش خیلی مهمی را بازی می کند. به داستان زیر توجه کنید تا این موضوع را بهتر درک کنید :

داستانی در مورد تبلیغات چریکی :

در یک محله ای سه تا کتابفروشی درست دیوار به دیوار هم وجود داشتند. دو کتاب فروشی سمت چپ و سمت راست خیلی قدرتمند بودند و توان مالی خیلی بالایی داشتند. کتابفروشی وسطی هم که اندازه اش نسبت به آنها خیلی کوچکتر بود، از نظر توان مالی بسیار ضعیف بود و توان مقابله با هزینه های تبلیغاتی گزاف دو رقیب همسایه را نداشت. یک روز که به محل کارش می رفت دید که کتابفروشی سمت چپ یک تابلو بسیار بزرگ و شکیل زده و تخفیفات ویژه اش را و همینطور تعداد زیاد کتابهایش را به رخ کشیده. از قضا کتابفروشی سمت راست هم روی دست آن بلند شده و یک تابلو خیلی پر زرق و برق تر هم آن یکی زده.

کتابفروشی فقیر قصه ما نشست و نشست و با خودش فکر کرد. بعد آمد و یک تابلو سر در مغازه اش زد که روی آن نوشته بود "درب ورودی اصلی" .


خلاصه من کاری ندارم با چه روشی مخاطب جذب می کنید، به هر حال جذب مخاطب و روشهای بازاریابی جزء آموزشهای ما نیست، بنده فقط در حد تجربیات خودم موارد را با شما به اشتراک می گذارم.

در آموزش بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه میزان مخاطبان سایت و رشد یا افول آن را بسنجیم. اساسا ترازوی سنجش ما چیست؟ در ادامه این داستان همراه ما باشید ...


آموزش قبلی : 5. سیر تا پیاز سایت داری. چگونه برای خودم سایت بسازم؟

آموزش بعدی : 7. سیر تا پیاز سایت داری. سنجش میزان پیشرفت وبسایتم

نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.