خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


11. سیر تا پیاز سایت داری. سئو، بایدها و نبایدهای سئو.

11. سیر تا پیاز سایت داری. سئو، بایدها و نبایدهای سئو.
نویسنده : امیر انصاری
در آموزش قبلی با html و کارکرد کلی آن تا حدودی آشنا شدیم و همینطور اهمیت تگ های html در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را بیان کردیم. در این آموزش به ادامه موضوع بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می پردازیم. اصطلاحا به این بهینه سازی، سئو SEO گفته میشود. SEO سرنام کلمات search engine optimization می باشد که در واقع همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو معنا می دهد. حالا بیایید ببینیم اساسا سئو چه مزایایی برای یک سایت دارد.

سیستم یکپارچۀ سازمانی راهکار



مزایای سئو برای وبسایتها


سئو ترافیک (بازدید) رایگان روانه سایت شما می کند. در واقع وقتی شما محتوای خوبی تولید کردید و حداقل های لازم برای سئو را رعایت کردید به مرور زمان موتورهای جستجو این محتوا ها را در بایگانی خود ذخیره می کنند و در پاسخ سوالات کاربران به آنها ارائه می دهند. یک مورد خیلی مهم در مورد سئو مخصوصا سئوی مرتبط با سایت گوگل اینست که، برای رتبه بندی مطالب در ترتیبی که در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شود الگوریتم های خیلی هوشمندی نوشته شده است که البته به مرور زمان مدام بهتر و قدرتمندتر می گردند.

11. سیر تا پیاز سایت داری. سئو، بایدها و نبایدهای سئو. . آموزشگاه رایگان خوش آموز

اساسا اینکه کلمات کلیدی سایت شما در نتایج گوگل در رتبه های بالاتر دیده شوند می تواند در بازدید شما تاثیر چشمگیری بگذارد، تا حدی که بعضا شما را غافلگیر خواهد کرد. پس یکی از اهداف سایت شما، قطعا باید این باشد که محتوای باکیفیت، اختصاصی و مفید برای کاربران تولید کنید. بعد از آن منتظر باشید تا معجزه گوگل را به مرور زمان مشاهده نمایید. بنده به شخصه تاثیر این موضوع را در سایتهای دیگری که در آنها مشغول به فعالیت بوده ام بارها دیده ام.

در مورد گوگل که غالب جستجوهای اینترنتی از طریق این وبسایت صورت می پذیرد یک نکته خیلی مهم اینست که واقعا اگر مطلبی که شما می نویسید، بهترین پاسخ به سوال کاربر باشد، قطعا به مرور زمان در صفحه اول نتایج گوگل نمایان خواهد شد. شاید برای شما عجیب باشد که گوگل این موضوع را چگونه متوجه می شود، باید بدانید الگوریتم های هوش مصنوعی در این زمینه نقش خیلی مهمی بازی می کند. بانک اطلاعاتی گوگل سرشار از اطلاعات مختلفی است که از فعالیتهای کاربران ذخیره کرده است، اینکه از چه صفحاتی بازدید کرده اند، اینکه روی چه لینکهایی کلیک کرده اند، اینکه صفحاتی را که باز کرده اند بلافاصله بسته اند یا دقایقی در آن صفحه مانده اند، و غیره. البته این موارد بسیارند و قطعا در جای خودش باید به تک تک آنها پرداخت.

گوگل بر اساس چه پارامترهایی مطالب ما را در نتایج اولیه جستجو نمایش می دهد


این پارامترها زیادند البته بعضی از آنها هم از اسرار گوگل است که آنها را هرگز فاش نکرده است. اما آنچه مطرح شده و واضح است اینست که موارد زیر در نمایش کلمات کلیدی سایت شما در نتایج صفحه اول جستجو بسیار تاثیر گذارند:

11. سیر تا پیاز سایت داری. سئو، بایدها و نبایدهای سئو. . آموزشگاه رایگان خوش آموز

  • تعداد لینکهایی که توسط سایر سایتها به صفحه مربوطه داده شده اند
  • مرتبط بودن مطلب شما با موضوع جستجو
  • میزان استفاده از آن کلمه کلیدی در متن سایت شما
  • مدت زمانی که کاربران در صفحه مانده اند و صفحه را نبسته اند
  • استفاده صحیح از تگ های html و عنوان بندی مناسب مطلب
  • و ...


بایدهای سئو


برای اینکه سایت شما سئوی موفقی داشته باشد، مهمترین چیز اینست که محتوای مناسبی برای کاربران تهیه کنید، تا وقتی کاربران آن را مشاهده کردند، مشتاق باشند که روی مطلب وقت بگذارند و بلافاصله بعد از مشاهده صفحه شما آن صفحه را نامرتبط با جستجویشان نپندارند و آن را نبندند.

11. سیر تا پیاز سایت داری. سئو، بایدها و نبایدهای سئو. . آموزشگاه رایگان خوش آموز

گوگل بعضی اوقات برای سنجش مطالب بصورت موقتی یک مطلبی را در نتایج اولیه جستجو نمایش میدهد، بعد عکس العمل کاربران به آن مطلب را رصد می کند و بر اساس این رصدها رتبه آن صفحه را ارتقاء می دهد. به عنوان مثال اگر کاربر کلمه کلیدی "نرم افزار فروشگاهی رایگان" را در اینترنت جستجو کند و سایت شما در این زمینه فعالیت داشته باشد و در نتایج صفحه 20 گوگل قرار داشته باشد، وقتی گوگل می خواهد رتبه آن صفحه را ارتقاء بدهد موقتا آن را در صفحه اول قرار می دهد و اگر کاربران عکس العمل مناسبی به آن نشان دهند رتبه اصلی مطلب شما را به صفحه 19 ارتقاء می دهد. این داستان همینطور ادامه پیدا می کند تا زمانیکه مطلب شما به صفحه اول نتایج جستجو راه پیدا کند.

نبایدهای سئو


هرگز سعی نکنید گوگل را فریب بدهید. مدتی در ایران و البته قبل از آن در جهان باب شده بود که لینک خریداری می کردند. اساسا یک تعداد از سایتها شروع به فروش لینک تحت نام "بک لینک" می کردند. یک تعداد افراد سودجو هم با سرکیسه کردن وبمسترها به آنها قول ارتقاء به صفحه اول نتایج گوگل را می دادند. تعدادی را هم مشاهده می کردم که با محصولات نرم افزار و رباتهای مشاهده کننده سایتها به اصطلاح "بمب گوگل" می ساختند و حتی بعضی وقتها هم بصورت موقتی به نتایج اول جستجوی گوگل راه پیدا می کردند.

11. سیر تا پیاز سایت داری. سئو، بایدها و نبایدهای سئو. . آموزشگاه رایگان خوش آموز

شک نکنید گوگل خیلی هوشمند تر از این حرفهاست که فریب این کارها را بخورد.

اساسا به مجموعه روشهایی که با انجام فریبکاری سعی در بهتر کردن سئوی سایت دارند، سئو کلاه سیاه گفته می شود. در مقابل یک چیز دیگری داریم با نام سئو کلاه سفید، که همه چیز آنجا به صورت واقعی و رویه معقول ادامه می یابد.

پیشنهاد من به عنوان یک خبره به شما اینست که به هیچ وجه سراغ روشهای سئو کلاه سیاه نروید و دنبال فریبکاری نباشید. چون اگر سایت شما مشمول جریمه گوگل که اصطلاحا به آن پنالتی گوگل می گویند، بگردد. دیگر فاتحه سئوی سایت را بخوانید. نکنید تا چوبش را هم نخورید.

نتیجه گیری


تا اینجای این مجموعه آموزشی شما خیلی پیشرفت داشته اید، یعنی با خیلی اصطلاحات و اصول سایت داری آشنا شده اید، روشهای سنجش پیشرفت کار را می دانید، اهمیت موتورهای جستجو و سئو را درک کرده اید، اهمیت مخاطب و تلاش در جذب مخاطب را می دانید، در ادامه طی آموزشهای مختلفی با چالش های مختلفی این کار شما را آشنا می کنیم. چالش اول کیفیت هاست است که در جلسه بعد به آن خواهیم پرداخت .


آموزش قبلی : 10. سیر تا پیاز سایت داری. ناخنکی به html

آموزش بعدی : 12. سیر تا پیاز سایت داری. چالش کیفیت هاست

نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.