خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
انتخاب ستون از اکسل
امروز تصمیم داریم در این پست کوتاه به بررسی یکی از امکانات جالب در Excel بپردازیم. شما در اکسل این امکان را خواهید داشت که به تعداد دلخواه از رکوردهای موجود در اکسل انتخاب کنید. مثلا شما یک اکسل دارید که در Worksheet آن تعداد زیادی رکورد ایجاد شده است. حالا از بین این همه رکورد فقط 500 رکورد اول یا هرتعداد دیگری مد نظر و مورد نیاز شما باشد را انتخاب کنید. اگر فقط یک Worksheet داشته باشید که بخواهید از آن این تعداد رکورد انتخاب کنید، شاید زیاد مشکل نداشته باشید اما اگر چندین Worksheet باشد، طبیعتا انتخاب این تعداد رکورد از هر Worksheet خسته کننده تر می شود.
لطفا نرم افزار Excel اجرا کنید و سپس ستون مورد نظرتان از بین ستون موجود در اکسل انتخاب کنید.
هر ستونی که از بین ستون های اکسل انتخاب کنید، در قسمت بالایی ستون ها در گوشه سمت راست، نام آن ستون هم نمایش داده خواهد شد.
مثلا من در اینجا Sستون A را از بین ستون های موجود در اکسل انتخاب کرده ام. حالا برای اینکه مثلا 500 رکورد اول از همین ستون را انتخاب کنم باید با فرمت زیر انتخاب را انجام دهم:
A1:A500
شما بدین صورتی که مشاهده می کردید می توانید رکوردهای موجود در همان ستون را با هر تعدادی مد نظر داشته و نیاز دارید، انتخاب کنید.
شما در این لینک می توانید دوره اکسل را از مقدماتی تا پیشرفته بصورت رایگان بگذرانید.
لطفا نرم افزار Excel اجرا کنید و سپس ستون مورد نظرتان از بین ستون موجود در اکسل انتخاب کنید.
هر ستونی که از بین ستون های اکسل انتخاب کنید، در قسمت بالایی ستون ها در گوشه سمت راست، نام آن ستون هم نمایش داده خواهد شد.
مثلا من در اینجا Sستون A را از بین ستون های موجود در اکسل انتخاب کرده ام. حالا برای اینکه مثلا 500 رکورد اول از همین ستون را انتخاب کنم باید با فرمت زیر انتخاب را انجام دهم:
A1:A500
شما بدین صورتی که مشاهده می کردید می توانید رکوردهای موجود در همان ستون را با هر تعدادی مد نظر داشته و نیاز دارید، انتخاب کنید.
شما در این لینک می توانید دوره اکسل را از مقدماتی تا پیشرفته بصورت رایگان بگذرانید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: