خوش آموز وقتتان را در شبکه های اجتماعی هدر ندهید، با آموزش های رایگان خوش آموز هر روز خود را ارتقا دهید

چگونگی استفاده از ویژگی Consolidate (یکی کردن) در اکسل

چگونگی استفاده از ویژگی Consolidate (یکی کردن) در اکسل

کد مطلب : 3625 PDF

شما می توانید با استفاده از ویژگی Consolidate (یکی کردن) در اکسل برگه های خود را در یک فایل اکسل و حتی برگه های موجود در چند فایل اکسل، یکی کنید. در مثال زیر شما سه فایل اکسل را می بینید.

دوره آموزش رایگان ریاضی پایه و جبر

چگونگی استفاده از ویژگی Consolidate (یکی کردن) در اکسل
چگونگی استفاده از ویژگی Consolidate (یکی کردن) در اکسل
چگونگی استفاده از ویژگی Consolidate (یکی کردن) در اکسل
همانطور که خودتان هم می بینید، برگه ها یکسان نیستند. با این حال، زیبایی ویژگی Consolidate (یکی کردن) اینست که می تواند به سادگی عملیات مجموع (sum)، تعداد (count)، میانگین (average) و ... را با نگاه کردن به برچسب ها (labels) انجام بدهد. این از ایجاد فرمول ها بسیار ساده تر است.

هر سه فایل اکسل را هم زمان باز کنید.

یک فایل اکسل خالی باز کنید. در تب Data و در گروه Data Tools، بر روی دستور Consolidate کلیک کنید.

چگونگی استفاده از ویژگی Consolidate (یکی کردن) در اکسل
از تابع Sum برای محاسبه مجموع داده ها استفاده کنید.

بر روی کادر باز شدنی Reference کلیک کنید و دامنه A1:E4 در فایل اکسل district1 را انتخاب کرده و بر روی Add کلیک کنید.

مرحله 4 را برای فایلهای district2 و district3 تکرار کنید.

چگونگی استفاده از ویژگی Consolidate (یکی کردن) در اکسل
گزینه های Top row و Left column و Create links to source data را تیک بزنید.

توجه: اگر گزینه های Top row و Left column را تیک نزنید، اکسل مجموع تمامی سلولهایی را که موقعیت یکسانی با یکدیگر دارند محاسبه خواهد کرد. برای مثال، سلول B2 در فایل distric1 + سلول B2 در فایل district2 + سلول B2 در فایل district3 با هم جمع زده می شوند. از آنجا که برگه های ما یکسان نیستند، ما از اکسل می خواهیم که سلولهایی را که برچسب (Label) یکسان دارند برای ما جمع بزند. اگر شما گزینه Create links to source data را تیک بزنید، اکسل یک پیوند به داده های اصلی شما می سازد، و در نتیجه اگر داده های اصلی شما در فایل های اکسل اصلی تغییر کنند، داده های یکی شده (consolidated data) شما بروز رسانی خواهند شد و یک طرح کلی (outline) ساخته می شود.

بر روی OK کلیک کنید.

نتیجه:

چگونگی استفاده از ویژگی Consolidate (یکی کردن) در اکسل
چگونگی استفاده از ویژگی Consolidate (یکی کردن) در اکسل
توجه: در اینجا می توانید آموزش جامع و کامل اکسل 2016 از مبتدی تا پیشرفته را بیابید: دوره رایگان آموزش جامع اکسل 2016 از مقدماتی تا پیشرفته



نویسنده : امیر انصاری

دیدگاه ها(0)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.

لطفا پیش از ارسال دیدگاه ، به نکات زیر توجه فرمایید :

- از نوشتن دیدگاه های غیر مرتبط با پست جدا خودداری کنید.
- لطفاً دیدگاه های خود را با حروف فارسی تایپ کنید، دیدگاه های فینگیلیش تایید نمی شوند.
- قبل از ارسال دیدگاه حتما متن پست و نظرات سایر دوستان را بخوانید . نظرات اسپم و تکراری تایید نخواهند شد.
- نظر شما ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در این صورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید .
- لطفا انتقادات و پیشنهادات و همچنین درخواست های خود را از طریق ایمیل khoshamoz[at].hotmail.com ارسال نمایید
- چرا آموزش های سایت خوش آموز در قالب فایل pdf به صورت یکجا ارائه نمی شوند؟
- چرا برخی پرسش های کاربران پاسخ داده نمی شوند؟

آموزش اکسل 2016