خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
چگونگی وارد کردن اطلاعات یک فایل اکسس به داخل یک فایل اکسل با استفاده از ویژگی Microsoft Query Wizard
در این آموزش چگونگی وارد کردن اطلاعات یک فایل اکسس به داخل یک فایل اکسل با استفاده از ویژگی Microsoft Query Wizard را می آموزیم. با استفاده از ویژگی Microsoft Query Wizard شما می توانید فقط ستونهایی (columns) از داده ها را که دقیقاً می خواهید، انتخاب نمایید و آنها را وارد اکسل کنید.
➊ در تب Data و در گروه Get External Data بر روی دستور From Other Sources کلیک کنید.
➋ بر روی گزینه From Microsoft Query کلیک کنید.
کادر محاوره ای Choose Data Source نمایان می شود.
➌ گزینه MS Access Database را انتخاب کنید و گزینه Use the Query Wizard to create/edit queries را تیک بزنید.
➍ OK کنید.
➎ فایل اکسس خود را انتخاب کرده و OK کنید.
فایل اکسس مثال ما مشتمل بر چندین جدول (table) می باشد. شما می توانید جدول مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس ستون های (columns) دلخواهتان را تعیین نمایید.
➏ جدول Customers را انتخاب کنید و بر روی علامت < کلیک کنید.
➐ Next را کلیک کنید.
اگر بخواهید فقط رکوردهای خاصی وارد اکسل شوند، می توانید داده ها را فیلتر (filter data) کنید.
➑ در قسمت Column to filter فیلد City را انتخاب کنید و فیلتر را به نحوی اعمال کنید که تنها رکوردهای مربوط به شهر New York در نتایج بیایند. تصویر زیر چگونگی این کار را به شما نشان می دهد.
➒ بر روی دکمه Next کلیک کنید.
اگر بخواهید می توانید رکوردها را مرتب سازی (sort) نیز کنید. (در اینجا ما این کار را نیاز نداریم)
➓ Next را کلیک کنید.
⓫ بر روی Finish کلیک کنید تا داده ها وارد اکسل شوند.
⓬ در قسمت Select how you want to view this data in your workbook ، چگونگی نمایش اطلاعات مربوطه در داخل فایل اکسل را انتخاب نمایید. در قسمت where you want to put the data محل قرار گیری اطلاعات در داخل فایل اکسل را انتخاب کنید و در نهایت بر روی OK کلیک کنید.
نتیجه:
⓭ هنگامی که اطلاعات فایل اکسس شما تغییر کند، شما به سادگی می توانید اطلاعات موجود در فایل اکسل خود را نیز تازه سازی کنید. ابتدا یکی از سلولهای موجود در داخل جدول را انتخاب کنید و سپس در تب Design و در گروه External Table Data بر روی دستور Refresh کلیک کنید.
فایل های مثال این آموزش را می توانید از لینک زیر دانلود کنید:
دانلود فایل اکسل
دانلود فایل اکسس
➊ در تب Data و در گروه Get External Data بر روی دستور From Other Sources کلیک کنید.
➋ بر روی گزینه From Microsoft Query کلیک کنید.
کادر محاوره ای Choose Data Source نمایان می شود.
➌ گزینه MS Access Database را انتخاب کنید و گزینه Use the Query Wizard to create/edit queries را تیک بزنید.
➍ OK کنید.
➎ فایل اکسس خود را انتخاب کرده و OK کنید.
فایل اکسس مثال ما مشتمل بر چندین جدول (table) می باشد. شما می توانید جدول مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس ستون های (columns) دلخواهتان را تعیین نمایید.
➏ جدول Customers را انتخاب کنید و بر روی علامت < کلیک کنید.
➐ Next را کلیک کنید.
اگر بخواهید فقط رکوردهای خاصی وارد اکسل شوند، می توانید داده ها را فیلتر (filter data) کنید.
➑ در قسمت Column to filter فیلد City را انتخاب کنید و فیلتر را به نحوی اعمال کنید که تنها رکوردهای مربوط به شهر New York در نتایج بیایند. تصویر زیر چگونگی این کار را به شما نشان می دهد.
➒ بر روی دکمه Next کلیک کنید.
اگر بخواهید می توانید رکوردها را مرتب سازی (sort) نیز کنید. (در اینجا ما این کار را نیاز نداریم)
➓ Next را کلیک کنید.
⓫ بر روی Finish کلیک کنید تا داده ها وارد اکسل شوند.
⓬ در قسمت Select how you want to view this data in your workbook ، چگونگی نمایش اطلاعات مربوطه در داخل فایل اکسل را انتخاب نمایید. در قسمت where you want to put the data محل قرار گیری اطلاعات در داخل فایل اکسل را انتخاب کنید و در نهایت بر روی OK کلیک کنید.
نتیجه:
⓭ هنگامی که اطلاعات فایل اکسس شما تغییر کند، شما به سادگی می توانید اطلاعات موجود در فایل اکسل خود را نیز تازه سازی کنید. ابتدا یکی از سلولهای موجود در داخل جدول را انتخاب کنید و سپس در تب Design و در گروه External Table Data بر روی دستور Refresh کلیک کنید.
دانلود فایل های این آموزش
فایل های مثال این آموزش را می توانید از لینک زیر دانلود کنید:
دانلود فایل اکسل
دانلود فایل اکسس
توجه: در اینجا می توانید آموزش جامع و کامل اکسل 2016 از مبتدی تا پیشرفته را بیابید: دوره رایگان آموزش جامع اکسل 2016 از مقدماتی تا پیشرفته
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: