خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


تفاوت بین CRM و ERP چیست

تفاوت بین CRM و ERP چیست
تفاوت عمده بین سیستم های ERP و CRM این است که سیستم های ERP با مشتریان ارتباط مستقیم ندارند اما سیستم های CRM نیاز به تعامل مستقیم با مشتریان دارند. شاید نقات مشترکی بین این دو سیستم باشد و عملکرد سیستم مبا هم مطابقت داشته باشند ولی واقعیت مطلب آن است که این دو با هم تفاوت دارند و در دو حوزه مختلف کار می کنند. ERP حاوی مقدار گسترده ای از داده های ساخت یافته است و به راحتی می توانید آنها را بکار بگیرید ولی در CRM می توانید کلی متن بدون ساختار نگه دارید. یک نرم افزار CRM را می توان subsystem ای از ERP هم در نظر گرفت هر چند بصورت مجزا می توانید آنها را تهیه کنید.

نرم افزار سامانه مودیان راهکار



تفاوت بین CRM و ERP چیست . آموزشگاه رایگان خوش آموز

ERP Vs CRM


تفاوت بین CRM و ERP چیست . آموزشگاه رایگان خوش آموز

برخی تفاوت ها عبارتنداز:
ERP مخفف عبارت Enterprise Resource Planning بوده و CRM هم مخفف Customer Relationship Management است. تمرکز ERP عمدتا بر فرآیندهای کسب و کار است و تمرکز CRM روی مشتریان است و اصلا بزرگترین موجودیت در نرم افزار CRM مشتریان است. از ERP می توانیم به محصوولاتی نظیر SAP Hana یا Oracle ERP را اشاره کنیم و CRM هم محصول قدرتمند Microsoft CRM برای بسیاری نام آشناست. ERP مناسب برای بیزینس ها و کسب کارهای بزرگ و Enterprise است و CRM برای بیزینس های کوچک و متوسط هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد. پیاده سازی ERP به مراتب گران تر و وقتگیر است و این درحالیست که CRM به مراتب ارزان تر و زمان نصب و راه اندزای کمتری دارد(البته سفارشی سازی قطعا فرآیندی وقت گیر است و این بستگی به سازمانی دارد که قرار است این نرم افزارها در آن پیاده سازی شوند).
انتقال داده در ERP بسیار مشکل و در CRM بسیار ساده تر است(نه اینکه اصلا مشکلی نداشته باشد ولی در مقایسه با ERP ساده تر است).


Definition of ERP

در این بخش به معرفی ERP می پردازیم. پیشرفت تکنولوژی موجب ایجاد محیط تجاری شد که هر روز شرکت ها و سازمان ها در حال افزایش و ایجاد مشتری های جدید هستند. همچنین نیازهای کاربران یا مشتریان، کارکنان را که در بخش ها و سطوح مختلف کار می کنند، بالا می برد و باید رضایت مشتری و عملکرد مناسب یک سازمان را به دست آورد که در نهایت منجر به افزایش فرصت های بازار خواهد شد(منظور بدست آوردن بخش بیشتری از سهم بازار است). بنابراین، برای مدیریت فعالیت های تجاری مانند حسابداری، موجودی، منابع انسانی، تامین، نرم افزار ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی) ایجاد و Develop شد.
گفته می شود که ERP به شدت داده ها را یکپارچه سازی و هدایت می کند، زیرا پردازش داده ها و کل سازمان به یک سیستم ترکیبی را ادغام می کند. ERP یک نرم افزار Mutimodule و همچنین Real-Time است که امکان نظارت real-time بر فرآیندهای خاص کسب و کار، برای مثال، تولید، برنامه ریزی، ساخت، مدیریت موجودی، و غیره را فراهم می کند. ERP یک راه مقرون به صرفه برای مدیریت بیزینس و کسب و کار است(البته در Scale های بزرگ و enterprise).

مزایای ERP


مدیریت آسان را فراهم می کند
کمک به برنامه ریزی استراتژیک
جمع آوری خودکار داده ها و نتیجتا افزایش بهره وری
به کاهش هزینه ها و ریسک ها کمک می کند و باعث رشد تجارت و بیزینس می شود

Definition of CRM

حال به معرفی CRM می پردازیم. CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است و در واقع رابط و تعامل بین کسب و کار را با مشتریان تامین و فراهم می کند. اصطلاح "مدیریت ارتباط با مشتری" نشان می دهد که چگونه تعامل بین مشتری و کسب و کار اداره می شود. با ذخیره سازی مداوم اطلاعات مشتریان در CRM، موجب می شود که روابز شما با مشتریان بهبود یافته و با آگاهی بیشتری با هر مشتری طبق این اطلاعات ثبت شده رفتار کنید.
CRM عملیات های خاص مشتریان مانند سرویس، فروش، بازیابی و پشتیبانی را تسهیل و بهینه کرده است. این نرم افزار برای دنبال و رهگیری اطلاعات مشتری در بخش های مختلف استفاده می شود، با استفاده از leads ها ، ایجاد کمپین های بازاریابی(building marketing campaigns) و بانک اطلاعات مشتریان جدید و قدیمی، می توانید بصورت مدیریت شده سهم خود را از بازار بیشتر کنید و از آنجایی که همه چیز در CRM ثبت شده است، پس می توانید مشخص کنید که چرا روندی برای جلب رضایت مشتریان سابق و یا جذب مشتریان جدید موفقیت آمیز نبوده است.

مزایای CRM


واقعا در ایجاد و یا بهبود روابط کسب و کار با مشتریان موثر است.
افزایش توانایی فروش متقابل و افزایش سودآوری
بهبود بخشیدن به همکاری تیمی
کاربران شرکت می توانند بصورت منظم و سریعتر به مشتریان سرویس ارائه دهند که می تواند منجر به رضایت بیشتر مشتری و کارکنان می شود.


نتیجه:
نرم افزار ERP و CRM عمدتا به عنوان سیستم مدیریت یکپارچه برای تمام بخش ها و عملیات مربوط به شرکت استفاده می شود. این سیستم های نرم افزاری را می توان با این واقعیت که نرم افزار ERP بر تدارکات و فرایندها تمرکز دارد، متمایز کرد و برعکس، CRM بر فروش و درخواست های مربوط به مشتری تمرکز دارد و آنها را مدیریت می کند.







نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.


دسته بندی مطالب خوش آموز