خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را

پاسخنامه اعداد منفی

پاسخنامه اعداد منفی

کد مطلب : 6363 PDF


در اینجا پاسخ تمریناتی را داریم که به موضوع اعداد منفی می پردازند. برای مشاهدۀ خود سوالات اینجا کلیک کنید.

آموزش سالیدورکز 20-2019

    1. \(1-4=-3\)
      در \(1\) آغاز کنید، \(4\) واحد پایین بروید.
    2. \(3-7=-4\)
      در \(3\) آغاز کنید، \(7\) واحد پایین بروید.
    3. \(6-8=-2\)
      در \(6\) آغاز کنید، \(8\) واحد پایین بروید.
    4. \(7-14=-7\)
      در \(7\) آغاز کنید، \(14\) واحد پایین بروید.

    1. \(15-22=-7\)
      \(15\) از \(22\) کمتر است، پس \(22-15=7\) و یک علامت منفی را به نتیجه اضافه می کنیم: \(-7\)
    2. \(27-41=-14\)
      \(27\) از \(41\) کمتر است، پس \(41-27=14\) و یک علامت منفی به نتیجه اضافه می کنیم: \(-14\)
      \(27\)
    3. \(89-133=-44\)
      \(89\) از \(133\) کمتر است، پس \(133-89=44\) و یک علامت منفی به نتیجه اضافه می کنیم: \(-44\)
    4. \(1,000-1,234=-234\)
      \(1,000\) از \(1,234\) کمتر است، پس \(1,234-1,000=234\) و یک علامت منفی ضمیمه پاسخ می کنیم: \(-234\)

    1. \(-6\)
      برای منفی کردن \(6\)، یک علامت منفی به آن متصل کنید: \(-6\)
    2. \(29\)
      برای منفی کردن \(-29\)، یک علامت منفی به آن متصل کنید: \(-(-29)\) . اکنون علامت های منهای همجوار را حذف کنید: \(-(-29)=29\) .
    3. \(0\)
      صفر نفی خودش می باشد.
    4. \(-14\)
      ابتدا جمع را انجام دهید: \(10+4=14\)، و نفی \(14\) برابر با \(-14\) می باشد.
    5. \(-8\)
      ابتدا تفریق را انجام دهید: \(15-7=8\)، و نفی \(8\) برابر با \(-8\) می باشد.
    6. \(1\)
      با تفریق آغاز کنید: \(9-10=-1\)، و نفی \(-1\) برابر با \(1\) می باشد.

    1. \(|7|=7\)
      \(7\) هم اکنون مثبت می باشد، پس قدرمطلق \(7\) همچنین \(7\) می باشد.
    2. \(|-11|=11\)
      عدد \(-11\) منفی می باشد، پس قدر مطلق \(-11\) برابر با \(11\) می باشد.
    3. \(|3+15|=18\)
      ابتدا جمع داخل نوارهای قدرمطلق را انجام دهید: \(3+15=18\)، که عددی مثبت است. قدرمطلق \(18\) برابر با \(18\) می باشد.
    4. \(-|10-1|=-9\)
      ابتدا تفریق را انجام دهید: \(10-1=9\)، که مثبت است. قدرمطلق \(9\) برابر با \(9\) است. شما یک علامت منفی بیرون از نوارهای قدرمطلق دارید، پس پاسخ خود را نفی کنید تا به \(-9\) برسید.
    5. \(|1-10|=9\)
      با تفریق آغاز کنید: \(1-10=-9\)، که عددی منفی می باشد. قدرمطلق \(-9\) برابر با \(9\) است.
    6. \(|0|=0\)
      قدر مطلق صفر خود صفر است.

    1. \(-5+6=1\)
      در \(-5\) آغاز کنید، \(6\) واحد بالا بروید.
    2. \(-1+-7=-8\)
      در \(-1\) آغاز کنید، \(7\) واحد پایین بروید.
    3. \(4+-6=-2\)
      در \(4\) آغاز کنید، \(6\) واحد پایین بروید.
    4. \(-3+9=6\)
      در \(-3\) آغاز کنید، \(9\) واحد بالا بروید.
    5. \(2+-1=1\)
      در \(2\) آغاز کنید، \(1\) واحد پایین بروید.
    6. \(-4+-4=-8\)
      در \(-4\) آغاز کنید، \(4\) واحد پایین بروید.

    1. \(-17+35=18\)
      اعداد را همراه با علامتهایشان جابجا کنید تا این مسأله را به یک مسالۀ تفریق تبدیل کنید: \(-17+35=35-17=18\)
    2. \(29+-38=-9\)
      علامتها را جابجا کنید تا این مسأله را به یک مسالۀ تفریق تبدیل کنید: \(29+-38=29-38=-9\)
    3. \(-61+-18=-79\)
      علامتها را حذف کنید، اعداد را با یکدیگر جمع بزنید، و نتیجه را منفی سازید: \(61+18=79\)، پس \(-61+-18=-79\)
    4. \(70+-63=7\)
      مسأله را به تفریق تبدیل کنید: \(70+-63=70-63=7\)
    5. \(-112+84=-28\)
      مسأله را به تفریق تبدیل کنید: \(-112+84=84-112=-28\)
    6. \(-215+-322=-537\)
      علامتها را حذف کنید، اعداد را با یکدیگر جمع کنید، و نتیجه را منفی سازید: \(215+322=537\)، پس \(-215+-322=-537\)

    1. \(-3-4=-7\)
      در \(-3\) آغاز کنید، \(4\) واحد پایین بروید.
    2. \(5-(-3)=8\)
      در \(5\) آغاز کنید، \(3\) واحد بالا بروید.
    3. \(-1-(-8)=7\)
      در \(-1\) آغاز کنید، \(8\) واحد بالا بروید.
    4. \(-2-4=-6\)
      در \(-2\) آغاز کنید، \(4\) واحد پایین بروید.
    5. \(-4-2=-6\)
      در \(-4\) آغاز کنید، \(2\) واحد پایین بروید.
    6. \(-6-(-10)=4\)
      در \(-6\) آغاز کنید، \(10\) واحد بالا بروید.

    1. \(17-(-26)=43\)
      علامت های منهای مجاور یکدیگر را حذف کنید تا مسأله را به جمع تبدیل کنید: \(17-(-26)=17+26=43\)
    2. \(-21-45=-66\)
      علامتها را حذف کنید، اعداد را با یکدیگر جمع بزنید، و نتیجه را نفی سازید: \(21+45=66\)، پس \(-21-45=-66\)
    3. \(-42-(-88)=46\)
      علامتهای منفی کنار هم را حذف کنید تا مسأله به جمع تبدیل شود: \(-42-(-88)=-42+88\)
      اکنون این اعداد را همراه با علامتهایشان جابجا کنید تا مسأله دوباره به تفریق تبدیل شود: \(88-42=46\)
    4. \(-67-91=-158\)
      علامتها را حذف کنید، اعداد را با یکدیگر جمع بزنید، و نتیجه را نفی سازید: \(67+91=158\)، پس \(-67-91=-158\)
    5. \(75-(-49)=124\)
      علامتهای منهای کنار همدیگر را حذف کنید تا مسأله به جمع تبدیل شود: \(75-(-49)=75+49=124\)
    6. \(-150-(-79)=-71\)
      علامتهای منهای مجاور یکدیگر را حذف کنید تا مسأله به جمع تبدیل شود: \(-150-(-79)=-150+79\)
      اکنون اعداد را همراه با علامتهایشان جابجا کنید تا مسأله مجدداً به تفریق تبدیل شود: \(79-150=-71\)

    1. \(7 \cdot 11=77\)
    2. \(-7 \cdot 11=-77\)
    3. \(7 \cdot -11=-77\)
    4. \(-7 \cdot -11=77\)

    1. \(32 \div -8=-4\)
    2. \(-32 \div -8=4\)
    3. \(-32 \div 8=-4\)
    4. \(32 \div 8=4\)

  1. \(-65 \cdot 23=-1,495\)
    ابتدا علامتها را حذف کنید و ضرب را انجام دهید: \(65 \cdot 23=1,495\)
    اعداد \(-65\) و \(23\) دارای علامتهای متفاوت می باشند، پس پاسخ منفی می باشد: \(-1,495\)

  2. \(-143 \cdot -77=11,011\)
    علامتها را حذف کرده و ضرب کنید: \(143 \cdot 77=11,011\)
    اعداد \(-143\) و \(-77\) هم علامت می باشند، پس پاسخ مثبت است: \(11,011\)

  3. \(216 \div -9=-24\)
    علامتها را حذف کنید و تقسیم را انجام دهید: \(216 \div 9=24\)
    اعداد \(216\) و \(-9\) دارای علامتهای متفاوت می باشند، پس پاسخ منفی است: \(-24\)

  4. \(-3,375 \div -25=135\)
    ابتدا علامتها را حذف کرده و تقسیم را انجام دهید: \(3,375 \div 25=135\)
    اعداد \(-3,375\) و \(-25\) هم علامت می باشند، پس پاسخ مثبت است: \(135\)






نویسنده : امیر انصاری

دیدگاه ها(0)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.

لطفا پیش از ارسال دیدگاه ، به نکات زیر توجه فرمایید :

- از نوشتن دیدگاه های غیر مرتبط با پست جدا خودداری کنید.
- لطفاً دیدگاه های خود را با حروف فارسی تایپ کنید، دیدگاه های فینگیلیش تایید نمی شوند.
- قبل از ارسال دیدگاه حتما متن پست و نظرات سایر دوستان را بخوانید . نظرات اسپم و تکراری تایید نخواهند شد.
- نظر شما ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در این صورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید .
- لطفا انتقادات و پیشنهادات و همچنین درخواست های خود را از طریق ایمیل khoshamoz[at].hotmail.com ارسال نمایید
- چرا آموزش های سایت خوش آموز در قالب فایل pdf به صورت یکجا ارائه نمی شوند؟
- چرا برخی پرسش های کاربران پاسخ داده نمی شوند؟