خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
26. بازبینی ارائه ها در پاور پوینت 2016
قبل از تحویل ارائه خود، ممکن است از شخص دیگری بخواهید تا آن را مرور کند و نظراتش را در مورد اسلایدها به شما منتقل کند. همچنین ممکن است با یکی دیگر از همکارانتان به صورت مشترک، یک ارائه را بسازید. اگر شما یک نسخه چاپی را برای بازبینی در اختیار داشته باشید، ممکن است در بخشهایی از آن توضیحاتی را بنویسید، و یا اینکه نسخه های پیش نویس و نسخه های نهایی شده را در کنار یکدیگر قرار داده و مقایسه ای انجام بدهید. خوشبختانه تمامی این کارها با استفاده از ویژگی Comments و Compare از طریق خود پاور پوینت قابل انجام می باشد.
وقتی که یک ارائه را مورد بازنگری قرار می دهید، و یا اینکه با شخص دیگری به صورت مشترک روی ایجاد یک ارائه کار می کنید، ممکن است تمایل داشته باشید بتوانید توضیحاتی را در برخی جاها درج کنید و البته این توضیحات به نحوی باشند که اسلاید شما تغییر نکند. ویژگی comment به شما این امکان را می دهد تا بدون اینکه اسلایدهای شما دستکاری شوند، صرفا به درج توضیحات بپردازید. این توضیحات می توانند توسط ایجاد کنندگان ارائه و یا کسانی که ارائه مربوطه را مورد بازنگری قرار می دهند، درج گردد.
➊ یک متن و یا یک شیء را در ارائه انتخاب کنید، حتی می توانید بر روی هر نقطه دلخواه دیگر از ارائه نیز کلیک کنید، این انتخاب جایی است که توضیحات در آنجا درج خواهد شد.
➋ در تب Review بر روی دستور New Comment کلیک کنید.
➌ پنل توضیحات (Comments pane) نمایان می شود. در این مثال، پنل توضیحات، دارای توضیحاتی از سمت شخص دیگری بنام Javier می باشد، بعلاوه اینکه محلی هم برای درج توضیحات شما وجود دارد.
➍ توضیحات مد نظرتان را در کادر مربوطه وارد کنید و کلید Enter را بفشارید، همینطور می توانید بر روی هر نقطه دیگر از ارائه (به غیر از کادر توضیحات) کلیک کنید، تا توضیحات شما ثبت گردند.
➎ محل درج توضیحات با یک آیکون (icon) کوچک، روی اسلاید مشخص می گردد.
شما می توانید توضیحات را در پنل توضیحات مرور و مشاهده نمایید. همچنین این امکان را نیز دارید تا به توضیحات سایرین پاسخ نیز بدهید. برای مشاهده توضیحات بر روی آیکون توضیحات که در اسلاید قرار دارد، کلیک کنید. همچنین اگر در تب Review بر روی دستور Show Comments کلیک کنید، توضیحات نمایان می شوند.
➊ در پنل توضیحات، بر روی موردی که قصد ویرایش آن را دارید کلیک کنید تا انتخاب شود.
➋ متن مورد نظرتان را جایگزین متن قبلی کنید و سپس Enter را بفشارید. همینطور اگر در هر نقطه دیگر خارج از کارد توضیحات، کلیک کنید، تغییرات شما اعمال خواهند شد.
➊ در پنل توضیحات در قسمت reply مربوط به توضیحاتی که می خواهید به آن پاسخ بدهید، کلیک کنید.
➋ پاسخ خود را تایپ کرده و سپس Enter را بفشارید. پاسخ شما زیر، توضیحات اصلی درج می شود و همچنین یک آیکون (icon) دیگر در اسلاید ظاهر می شود.
ممکن است در وضعیتهایی قرار بگیرید که بیش از یک نسخه از یک ارائه یکسان، تولید شده باشد. برای نمونه، ممکن است همکاران شما روی یک نسخه دیگر از همان فایلی که شما مشغول کار با آن بوده اید، کار کرده باشند و نسخه های خاص خودشان را ذخیره کرده باشند.
در چنین وضعیتهایی، با استفاده از ویژگی Compare در پاور پوینت، امکان این را دارید تا تفاوتهای بین این دو نسخه را بتوانید با هم مقایسه نمایید، و در مورد اینکه کدام تغییرات را باید نهایی کنید تصمیم گیری نمایید.
➊ یکی از نسخه های ارائه را باز کنید.
➋ در تب Review بر روی دستور Compare کلیک کنید.
➌ یک کادر محاوره ای نمایان می شود. نسخه دوم از ارائه را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه Merge کلیک کنید.
➍ پنل تجدید نظر (Revisions) نمایان می شود، که به شما امکان مقایسه دو نسخه و تایید یا رد تغییرات را می دهد.
آموزش قبلی : 25. بررسی املاء و دستور زبان (Checking Spelling and Grammar) در پاور پوینت 2016
آموزش بعدی : 27. بازرسی و محافظت از ارائه ها (Inspecting and Protecting Presentations) در پاور پوینت 2016
اگر می خواهید مثالهای ارائه شده را دقیقا مانند آموزش اجرا کنید فایل پاور پوینت زیر را که مربوط به مثالهای همین درس می باشد دانلود کنید.
دانلود فایل پاور پوینت مربوط به مثالهای این آموزش
دانلود فایل پاور پوینت مربوط به مثالهای این آموزش
توضیحات (Commenting) در ارائه ها
وقتی که یک ارائه را مورد بازنگری قرار می دهید، و یا اینکه با شخص دیگری به صورت مشترک روی ایجاد یک ارائه کار می کنید، ممکن است تمایل داشته باشید بتوانید توضیحاتی را در برخی جاها درج کنید و البته این توضیحات به نحوی باشند که اسلاید شما تغییر نکند. ویژگی comment به شما این امکان را می دهد تا بدون اینکه اسلایدهای شما دستکاری شوند، صرفا به درج توضیحات بپردازید. این توضیحات می توانند توسط ایجاد کنندگان ارائه و یا کسانی که ارائه مربوطه را مورد بازنگری قرار می دهند، درج گردد.
روش افزودن توضیحات
➊ یک متن و یا یک شیء را در ارائه انتخاب کنید، حتی می توانید بر روی هر نقطه دلخواه دیگر از ارائه نیز کلیک کنید، این انتخاب جایی است که توضیحات در آنجا درج خواهد شد.
➋ در تب Review بر روی دستور New Comment کلیک کنید.
➌ پنل توضیحات (Comments pane) نمایان می شود. در این مثال، پنل توضیحات، دارای توضیحاتی از سمت شخص دیگری بنام Javier می باشد، بعلاوه اینکه محلی هم برای درج توضیحات شما وجود دارد.
➍ توضیحات مد نظرتان را در کادر مربوطه وارد کنید و کلید Enter را بفشارید، همینطور می توانید بر روی هر نقطه دیگر از ارائه (به غیر از کادر توضیحات) کلیک کنید، تا توضیحات شما ثبت گردند.
➎ محل درج توضیحات با یک آیکون (icon) کوچک، روی اسلاید مشخص می گردد.
مشاهده توضیحات
شما می توانید توضیحات را در پنل توضیحات مرور و مشاهده نمایید. همچنین این امکان را نیز دارید تا به توضیحات سایرین پاسخ نیز بدهید. برای مشاهده توضیحات بر روی آیکون توضیحات که در اسلاید قرار دارد، کلیک کنید. همچنین اگر در تب Review بر روی دستور Show Comments کلیک کنید، توضیحات نمایان می شوند.
روش ویرایش توضیحات
➊ در پنل توضیحات، بر روی موردی که قصد ویرایش آن را دارید کلیک کنید تا انتخاب شود.
➋ متن مورد نظرتان را جایگزین متن قبلی کنید و سپس Enter را بفشارید. همینطور اگر در هر نقطه دیگر خارج از کارد توضیحات، کلیک کنید، تغییرات شما اعمال خواهند شد.
روش پاسخ دادن (reply) به یک توضیحات
➊ در پنل توضیحات در قسمت reply مربوط به توضیحاتی که می خواهید به آن پاسخ بدهید، کلیک کنید.
➋ پاسخ خود را تایپ کرده و سپس Enter را بفشارید. پاسخ شما زیر، توضیحات اصلی درج می شود و همچنین یک آیکون (icon) دیگر در اسلاید ظاهر می شود.
حذف توضیحات
-
برای حذف یک توضیحات، توضیحات مربوطه را انتخاب کرده، سپس در تب Review ، دستور Delete را اجرا کنید.
-
برای حذف همزمان چندین توضیحات مختلف، بر روی کادر باز شدنی دستور Delete کلیک کنید. شما این امکان را دارید که کلیه توضیحات موجود در اسلاید جاری را یکجا حذف نمایید، همچنین می توانید کلیه توضیحات درج شده در کل ارائه را یکجا حذف نمایید.
مقایسه ارائه ها
ممکن است در وضعیتهایی قرار بگیرید که بیش از یک نسخه از یک ارائه یکسان، تولید شده باشد. برای نمونه، ممکن است همکاران شما روی یک نسخه دیگر از همان فایلی که شما مشغول کار با آن بوده اید، کار کرده باشند و نسخه های خاص خودشان را ذخیره کرده باشند.
در چنین وضعیتهایی، با استفاده از ویژگی Compare در پاور پوینت، امکان این را دارید تا تفاوتهای بین این دو نسخه را بتوانید با هم مقایسه نمایید، و در مورد اینکه کدام تغییرات را باید نهایی کنید تصمیم گیری نمایید.
روش مقایسه دو ارائه با استفاده از ویژگی compare
➊ یکی از نسخه های ارائه را باز کنید.
➋ در تب Review بر روی دستور Compare کلیک کنید.
➌ یک کادر محاوره ای نمایان می شود. نسخه دوم از ارائه را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه Merge کلیک کنید.
➍ پنل تجدید نظر (Revisions) نمایان می شود، که به شما امکان مقایسه دو نسخه و تایید یا رد تغییرات را می دهد.
آموزش قبلی : 25. بررسی املاء و دستور زبان (Checking Spelling and Grammar) در پاور پوینت 2016
آموزش بعدی : 27. بازرسی و محافظت از ارائه ها (Inspecting and Protecting Presentations) در پاور پوینت 2016
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: