خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


2A A writer's room

2A A writer's room
نویسنده : امیر انصاری
این درس با واژگانی در مورد اشیاء آغاز می شود و در ادامه نیز مدام از این اشیاء در تمرینهای دیگر استفاده می گردد. در بخش گرامر به اسامی مفرد و جمع و کاربرد a و an پرداخته می شود. در بخش تلفظ نیز تمریناتی را خواهید داشت. در قسمت گوش دادن و صحبت کردن در مورد اشیاء روی میز و اینکه آیا میز مرتب یا نامرتب است صحبت می شود. در ادامه بازهم گرامر دارید و این بار روی ضمایر اشاره به دور و نزدیک کار خواهید کرد. و البته بازهم تلفظ که این بار تلفظ ضمایر اشاره را به شکل صحیح می آموزید.

سیستم یکپارچۀ سازمانی راهکار



برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 2A A writer
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 2A A writer

1 واژگان

چیزها (اشیاء)


  1. به تصویری از رولد دال بنگرید، او نویسندۀ بسیاری از کتابهای معروف کودکان و داستانهایی برای بزرگسالان است. آیا هیچکدام از کتابهای او را می شناسید؟

    برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 2A A writer
  2. به تصویر اتاق او بنگرید. کنار چیزهایی که در تصویر می بینید علامت تیک و چیزهایی که نمی بینید علامت ضربدر بزنید. آیا فکر می کنید این اتاق مرتب است؟

    2A A writer
  3. صفحۀ \(151\) بانک گرامر اشیاء.

    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(151\) اینجا کلیک کنید.


2 گرامر

\(\text{a/an}\)، جمع ها


  1. این جدول را کامل کنید.

    2A A writer
  2. صفحۀ \(126\) بانک گرامر \(\text{2A}\) بخش \(1\).

    در مورد \(\text{a/an}\) و جمع ها بیشتر بدانید و آنها را تمرین کنید.

    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(126\) اینجا کلیک کنید.


3 تلفظ

\(\text{-s}\) و \(\text{-es}\) پایانی


  1. \(\text{1.53}\) گوش دهید و این کلمات و صداها را تکرار کنید.


    2A A writer
  2. \(\text{1.54}\) این قوانین را بخوانید. دور کلماتی که در آنها \(\text{-es}\) صدای \(\text{/ɪz/}\) می دهند، دایره ای بکشید. گوش بدهید و پاسخهایتان را درست آزمایی کنید.

    2A A writer
    \(\text{-es}\) پایانی
    \(\text{-es}\) پایانی بعد از \(\text{ce, ch, sh, s, ge, x}\) صدای \(\text{/ɪz/}\) می دهد.

    2A A writer


4 گوش دادن و صحبت کردن


  1. ارتباطات روی میز چیست؟ صفحۀ \(100\).

    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(100\) اینجا کلیک کنید.

  2. \(\text{1.55}\) به صحبتهای سه نفر در مورد اینکه هنگام کار چه اشیائی بر روی میزشان دارند گوش دهید. آیا میزهای آنها مرتب است؟


    • برای مشاهدۀ این فایل صوتی همراه با ترجمۀ آن اینجا کلیک کنید.

  3. دوباره گوش دهید و چیزهایی که آنها دارند را تیک بزنید.

    2A A writer
  4. با دوستتان دربارۀ میزی که روی آن کار یا مطالعه می کنید، صحبت کنید. چه چیزهایی دارید. بگویید که میزتان مرتب است یا خیر.

    2A A writer
  5. همراه با دوستتان \(\text{What is it?}\) بازی کنید. A چشمانش را می بندد. B چیزهایی به دوستش می دهد و می پرسد: \(\text{What is it?}\) یا \(\text{What are they?}\).


5 گرامر

\(\text{this/that/these/those}\)


  1. \(\text{1.56}\) به تصاویر \(\text{1-4}\) نگاه کنید و این مکالمه ها را کامل کنید. گوش دهید و پاسخ هایتان را درست آزمایی کنید. این گفتگوها را تمرین کنید.


    2A A writer
  2. دوباره این مکالمه را بخوانید. تفاوت بین موارد زیر چه می باشد؟

    2A A writer
  3. صفحۀ \(126\) بانک گرامر \(\text{2A}\) بخش \(2\). در مورد \(\text{this/ that/ these/ those}\) بیشتر بدانید و آنها را تمرین کنید.

    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(126\) اینجا کلیک کنید.

6 تلفظ


  1. \(\text{1.58}\) گوش دهید و این کلمات و صداها را تکرار کنید.


    2A A writer
  2. \(\text{1.59}\) گوش کنید و این عبارتها را تکرار کنید. گفتن آنها را تمرین کنید.



    2A A writer
  3. به صورت دونفره کار کنید. چهار تا از وسایلتان را روی میزتان قرار دهید (مفرد یا جمع). از دوستتان بپرسید.

    2A A writer
    برای چیزهایی که روی میز هستند:
    این به انگلیسی چه می شود؟ آن یک ساعت است.

    برای چیزهایی که در کلاس هستند:
    آنها به انگلیسی چه می شوند؟ آنها عکس هستند.

پاسخ تمرینات

\(\text{1b}\)
2A A writer
\(\text{2a}\)
2A A writer
\(\text{3b}\)
2A A writer
\(\text{4b}\)
2A A writer
\(\text{4c}\)
2A A writer
\(\text{5a}\)
2A A writer
\(\text{5b}\)
2A A writer
  1. \(\text{this}\) برای اشیاء مفرد و \(\text{these}\) برای اشیاء جمع است.
  2. \(\text{this}\) برای اشاره به چیزی که نزدیک گوینده است و \(\text{that}\) برای چیزهایی است که دورتر از گوینده است.
  3. \(\text{these}\) برای اشیاء جمع و نزدیک به گوینده و \(\text{those}\) برای اشاره به اشیاء جمع و دورتر از گوینده است.

نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.