خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


2A a/an, plurals; this/that/these/those

2A a/an, plurals; this/that/these/those
نویسنده : امیر انصاری
در این درس با اسامی مفرد و جمع آشنا می شوید. همچنین چگونگی تبدیل اسامی مفرد به جمع و قوانین مرتبط با آنها را می آموزید. همچنین یاد می گیرید که برخی از اسامی جمع بی قاعده هستند و باید آنها را همانطور حفظ کنید و دنبال فرمولی برایشان نباشید. همچنین با ضمایر اشاره به نزدیک و دور آشنا می شوید.

سیستم یکپارچۀ سازمانی راهکار



برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 2A a/an, plurals; this/that/these/those

\(\text{a/an}\) ، جمع ها


\(\text{1.52}\)


2A a/an, plurals; this/that/these/those
آن یک کیف است.
آن یک چتر است.
آنها کتاب هستند.
آنها ساعت هستند.

\(\text{a/an}\) حرف تعریف نامعین


2A a/an, plurals; this/that/these/those
آن یک کیف است.
آن یک قلم است.
آن یک کارت شناسایی است.
آن یک چتر است.

2A a/an, plurals; this/that/these/those
  • از \(\text{a/an}\) همراه با اسامی مفرد استفاده کنید.
  • از \(\text{an}\) همراه با اسمی استفاده کنید که با یک حرف صدادار \(\text{(a, e, i, o, u)}\) آغاز می شود.
  • از \(\text{a}\) همراه با اسامی ای استفاده کنید که با \(\text{u}\) آغاز می شوند اما در آنها \(\text{u}\) صدای \(\text{/yu/}\) می دهد، مانند \(\text{university}\) .

جمع های باقاعده


2A a/an, plurals; this/that/these/those
\(\text{Singular}\): مفرد، \(\text{Plural}\): جمع، \(\text{Spelling}\): قوانین املائی

  • در حالت عادی با افزودن \(\text{-s}\) به انتهای اسامی مفرد، آن اسامی تبدیل به جمع می شوند.
  • اگر اسمی به \(\text{ch, sh, s, x}\) ختم شده باشد به انتهای جمع آن \(\text{-es}\) افزوده می شود.
  • اگر اسمی به یک حرف صامت و سپس \(\text{y}\) ختم شود، ضمن اینکه آن \(\text{y}\) در حالت جمع حذف می گردد، به انتهای آن \(\text{-ies}\) افزوده می شود.

2A a/an, plurals; this/that/these/those
  • برای تبدیل یک اسم مفرد به جمع به انتهای آن \(\text{-s}\) یا \(\text{-es}\) یا \(\text{-ies}\) اضافه کنید.
  • همراه با اسامی جمع از \(\text{a/an}\) استفاده نکنید.

جمع های بی قاعده


2A a/an, plurals; this/that/these/those
جمع های بی قاعده همانطور که از اسمشان هم مشخص است قانون خاصی ندارند و باید آنها را به همان شکل حفظ کنید و بپذیرید.

\(\text{this/that/these/those}\)

این، آن، اینها، آنها

\(\text{1.57}\)


2A a/an, plurals; this/that/these/those
  1. این چیست؟ یک بلیط است.
    این ساعت مچی ها ژاپنی هستند.
  2. آن خودرو ایتالیایی است.
    آنها چیستند؟ آنها هدفون هستند.

2A a/an, plurals; this/that/these/those
  • از \(\text{this/these}\) برای اشاره کردن به چیزهایی که نزدیک شما هستند (اینجا) استفاده کنید.
  • از \(\text{that/those}\) برای اشاره کردن به چیزهایی که نزدیک شما نیستند (آنجا) استفاده کنید.
  • \(\text{this/that}\) مفردند و \(\text{these/those}\) جمع می باشند.
  • \(\text{this, that, these, those}\) می توانند صفت یا ضمیر باشند.

تمرینات این درس


برای آزمایش میزان درک مطلبتان از این آموزش تمرینات زیر را انجام دهید. در ادامه پاسخ تمرینها نیز آمده است و می توانید پاسخ های خودتان را با آنها بسنجید.

برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 2A a/an, plurals; this/that/these/those
  1. جاهای خالی را با a یا an پر کنید. جمع ها را بنویسید.

    2A a/an, plurals; this/that/these/those
  2. با \(\text{It's}\) یا \(\text{They're}\) جملاتی بنویسید (اگر لازم باشد از a یا an استفاده کنید).

    2A a/an, plurals; this/that/these/those
  3. این مکالمات را با \(\text{this, these, that, those}\) کامل کنید.

    2A a/an, plurals; this/that/these/those

پاسخ تمرینات


2A a/an, plurals; this/that/these/those 2A a/an, plurals; this/that/these/those

نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.