خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
2A a/an, plurals; this/that/these/those
در این درس با اسامی مفرد و جمع آشنا می شوید. همچنین چگونگی تبدیل اسامی مفرد به جمع و قوانین مرتبط با آنها را می آموزید. همچنین یاد می گیرید که برخی از اسامی جمع بی قاعده هستند و باید آنها را همانطور حفظ کنید و دنبال فرمولی برایشان نباشید. همچنین با ضمایر اشاره به نزدیک و دور آشنا می شوید.
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
\(\text{1.52}\)
\(\text{1.57}\)
برای آزمایش میزان درک مطلبتان از این آموزش تمرینات زیر را انجام دهید. در ادامه پاسخ تمرینها نیز آمده است و می توانید پاسخ های خودتان را با آنها بسنجید.
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
\(\text{a/an}\) ، جمع ها
\(\text{1.52}\)
آن یک کیف است.
آن یک چتر است.
آنها کتاب هستند.
آنها ساعت هستند.
آن یک چتر است.
آنها کتاب هستند.
آنها ساعت هستند.
\(\text{a/an}\) حرف تعریف نامعین
آن یک کیف است.
آن یک قلم است.
آن یک کارت شناسایی است.
آن یک چتر است.
آن یک قلم است.
آن یک کارت شناسایی است.
آن یک چتر است.
-
از \(\text{a/an}\) همراه با اسامی مفرد استفاده کنید.
-
از \(\text{an}\) همراه با اسمی استفاده کنید که با یک حرف صدادار \(\text{(a, e, i, o, u)}\) آغاز می شود.
-
از \(\text{a}\) همراه با اسامی ای استفاده کنید که با \(\text{u}\) آغاز می شوند اما در آنها \(\text{u}\) صدای \(\text{/yu/}\) می دهد، مانند \(\text{university}\) .
جمع های باقاعده
\(\text{Singular}\): مفرد، \(\text{Plural}\): جمع، \(\text{Spelling}\): قوانین املائی
-
در حالت عادی با افزودن \(\text{-s}\) به انتهای اسامی مفرد، آن اسامی تبدیل به جمع می شوند.
-
اگر اسمی به \(\text{ch, sh, s, x}\) ختم شده باشد به انتهای جمع آن \(\text{-es}\) افزوده می شود.
-
اگر اسمی به یک حرف صامت و سپس \(\text{y}\) ختم شود، ضمن اینکه آن \(\text{y}\) در حالت جمع حذف می گردد، به انتهای آن \(\text{-ies}\) افزوده می شود.
-
برای تبدیل یک اسم مفرد به جمع به انتهای آن \(\text{-s}\) یا \(\text{-es}\) یا \(\text{-ies}\) اضافه کنید.
-
همراه با اسامی جمع از \(\text{a/an}\) استفاده نکنید.
جمع های بی قاعده
جمع های بی قاعده همانطور که از اسمشان هم مشخص است قانون خاصی ندارند و باید آنها را به همان شکل حفظ کنید و بپذیرید.
\(\text{this/that/these/those}\)
این، آن، اینها، آنها\(\text{1.57}\)
-
این چیست؟ یک بلیط است.
این ساعت مچی ها ژاپنی هستند.
-
آن خودرو ایتالیایی است.
آنها چیستند؟ آنها هدفون هستند.
-
از \(\text{this/these}\) برای اشاره کردن به چیزهایی که نزدیک شما هستند (اینجا) استفاده کنید.
-
از \(\text{that/those}\) برای اشاره کردن به چیزهایی که نزدیک شما نیستند (آنجا) استفاده کنید.
-
\(\text{this/that}\) مفردند و \(\text{these/those}\) جمع می باشند.
-
\(\text{this, that, these, those}\) می توانند صفت یا ضمیر باشند.
تمرینات این درس
برای آزمایش میزان درک مطلبتان از این آموزش تمرینات زیر را انجام دهید. در ادامه پاسخ تمرینها نیز آمده است و می توانید پاسخ های خودتان را با آنها بسنجید.
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
-
جاهای خالی را با a یا an پر کنید. جمع ها را بنویسید.
-
با \(\text{It's}\) یا \(\text{They're}\) جملاتی بنویسید (اگر لازم باشد از a یا an استفاده کنید).
-
این مکالمات را با \(\text{this, these, that, those}\) کامل کنید.
پاسخ تمرینات
لیست دوره های آموزش زبان در سایت خوش آموز
لیست کتاب های دو زبانه در سایت خوش آموز
- دورۀ رایگان آموزش انگلیسی با کتاب امریکن انگلیش فایل (American English File)
- ترجمۀ رایگان کتاب Essential Grammar in Use
- یادگیری انگلیسی آمریکایی-مکالمات و دیالوگ های روزمره
لیست کتاب های دو زبانه در سایت خوش آموز
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: