خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
2C After 300 feet, turn right
این درس با واژگانی در مورد احساسات آغاز می شود. سپس با مکالمات یک خانواده در طول سفرشان ادامه می یابد. طی این مکالمات از جملات امری و پیشنهادی استفاده می شود که در ادامه گرامر مربوط به آنها را خواهید داشت. در قسمت تلفظ نیز مبحث متصل کردن کلمات در جمله را تمرین می کنید. در ادامه تمرین صحبت کردن و همینطور یک آهنگ را به عنوان حسن ختام دارید.
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
ارتباطات موضوع چیه؟ دانش آموز A صفحۀ \(101\) و دانش آموز B صفحۀ \(106\). این مکالمات را نقش بازی کنید.
\(\text{1.73}\) لطفاً نرو
من دوست دارم
عزیزم خیلی دوست دارم
می خوام بدونی
که دلم برای عشقت تنگ می شه
همون دقیقه ای که از اتاق بیرون می ری
پس لطفاً نرو، نرو
بیرون نرو
لطفاً نرو، نرو
التماست می کنم که بمونی
اگر تو زنده باشی، دست کم در طول زندگی من
یک رویا داشتم که به حقیقت پیوست
خوشبختی من در اینست که
توسط کسی مثل تو دوست داشته بشم
هی، هی، هی
عزیزم، خیلی دوست دارم
می خوام بدونی
دلم خیلی برات تنگ میشه
همون دقیقه ای که از اتاق بیرون می ری
پس لطفاً نرو، نرو
بیرون نرو
هی، هی، هی
من به عشقت نیاز دارم
من زانو زدم و التماس می کنم لطفا، لطفا، لطفاً
نرو، صدامو نمی شنوی عزیزم
الان ترکم نکن، اوه، نه، نه
نرو، لطفا نرو
می خوام بدونی خیلی دوست دارم
\(\text{1b}\)
\(\text{2a}\)
\(\text{2c}\)
\(\text{3a}\)
\(\text{3c}\)
\(\text{3d}\)
\(\text{4a}\)
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
\(\text{2C}\) بعد از \(300\) فوت، به راست بپیچ
1 واژگان
احساسات
-
کلمات و تصاویر را به یکدیگر مرتبط سازید.
گرسنه، گرم، عصبانی، خسته،
ناراحت، تشنه، سرد، نگران،
کسل، خوشحال، استرسی
کالوکیشن (همایند)
از ترکیب \(\text{be}\) و سپس یک حس مانند گرسنگی، تشنگی و غیره، استفاده کنید.
-
\(\text{1.68}\) گوش دهید و پاسخ هایتان را درست آزمایی کنید. این عبارتها را تکرار کنید.
-
کلمات را بپوشانید و به تصاویر نگاه کنید. جملات مثبت و منفی در مورد اینکه چه احساس دارید بسازید و به دوستتان بگویید.
2 گوش دادن و خواندن
-
\(\text{1.69}\) خانوادۀ کارتر در تعطیلات هستند. به این تصاویر بنگرید. گوش دهید و آنها را از \(\text{1-5}\) شماره گذاری کنید.
-
دوباره گوش دهید و بخوانید. سعی کنید معانی کلمات هایلایت شده را متوجه شوید.
1
جی پی اس: بعد از \(100\) فوت به راست بپیچ، به راست بپیچ.
مامان: لطفاً آهسته تر برو! این جاده خیلی خطرناکه.
بابا: نگران نباش. میدونی که من رانندۀ خوبی هستم.
مامان: مراقب باش!
2
سوزی: بابا، این آهنگ وحشتناکه. ممکنه خاموشش کنی؟
بابا: اوکی.
تیم: بابا، من واقعاً گرممه. لطفاً کولر را روشن کن.
بابا: سوزی تو هم گرمته؟
سوزی: نه، من سردمه.
مامان: تیم پنجره ات رو باز کن.
3
سوزی: من تشنمه. آب کجاست؟
مامان: بفرمایید.
تیم: من گرسنمه. می تونیم بزودی نگهداریم؟
مامان: بیا در پمپ بنزین نگهداریم.
بابا: اوکی.
4
تیم: آی پد منو بده.
سوزی: این آی پد منه!
بابا: ساکت باشید!
تیم: هنوز نرسیدیم؟ من حوصلم سر رفته.
بابا: خیلی دور نیست. فقط \(15\) مایل.
تیم: مامان ممکنه رادیو را روشن کنی؟
مامان: اوکی.
بابا: اوه، نه!
5
سوزی: کجاییم؟
بابا: رسیدیم. در هتلیم.
تیم: عالیه!
مامان: اینجا پارک نکن. این علامت پارک ممنوع رو ببین.
بابا: نگران نباش. مشکلی نداره. یالا. بزن بریم.
-
\(\text{1.70}\) به پایان این داستان گوش دهید. دو مشکلی که این خانواده دارند، چیستند؟
-
برای مشاهدۀ متن این فایل صوتی همراه با ترجمۀ آن اینجا کلیک کنید.
-
برای مشاهدۀ متن این فایل صوتی همراه با ترجمۀ آن اینجا کلیک کنید.
3 گرامر
جملات دستوری، بیا (انجامش دهیم)
-
به عبارات هایلایت شده در \(\text{2b}\) بنگرید. سپس جدول زیر را کامل کنید.
-
صفحۀ \(126\) بانک گرامر \(\text{2C}\). دربارۀ جملات دستوری و \(\text{let's}\) بیشتر بیاموزید و آنها را تمرین کنید.
-
برای مشاهدۀ صفحۀ \(126\) اینجا کلیک کنید.
-
برای مشاهدۀ صفحۀ \(126\) اینجا کلیک کنید.
-
به تصاویر بخش 2 نگاه کنید و مکالمات را بپوشانید. آیا می توانید جملات دستوری و پیشنهادات مربوط به هر تصویر را بیاد بیاورید؟
-
معنی این علامت ها چیستند؟ از یک عبارت فعلی در لیست زیر در شکل مثبت یا منفی دستوری استفاده کنید.
-
این لیست را بپوشانید و به تصاویر بنگرید. آیا می توانید عبارتها را بیاد بیاورید؟
4 تلفظ
درک متصل صحبت کردن
متصل صحبت کردن
وقتیکه مردم صحبت می کنند، معمولاً همۀ کلمات را از یکدیگر جدا نمی کنند. برای مثال، اگر کلمه ای به یک حرف بی صدا ختم شود و کلمۀ بعد از آن با یک حرف صدادار آغاز شود، آنها آن دو کلمه را به یکدیگر وصل می کنند.-
\(\text{1.72}\) گوش دهید و شش جمله بنویسید.
-
گفتن این جملات را تمرین کنید.
5 صحبت کردن
ارتباطات موضوع چیه؟ دانش آموز A صفحۀ \(101\) و دانش آموز B صفحۀ \(106\). این مکالمات را نقش بازی کنید.
6 آهنگ
\(\text{1.73}\) لطفاً نرو
لطفاً نرو
من دوست دارم
عزیزم خیلی دوست دارم
می خوام بدونی
که دلم برای عشقت تنگ می شه
همون دقیقه ای که از اتاق بیرون می ری
پس لطفاً نرو، نرو
بیرون نرو
لطفاً نرو، نرو
التماست می کنم که بمونی
اگر تو زنده باشی، دست کم در طول زندگی من
یک رویا داشتم که به حقیقت پیوست
خوشبختی من در اینست که
توسط کسی مثل تو دوست داشته بشم
هی، هی، هی
عزیزم، خیلی دوست دارم
می خوام بدونی
دلم خیلی برات تنگ میشه
همون دقیقه ای که از اتاق بیرون می ری
پس لطفاً نرو، نرو
بیرون نرو
هی، هی، هی
من به عشقت نیاز دارم
من زانو زدم و التماس می کنم لطفا، لطفا، لطفاً
نرو، صدامو نمی شنوی عزیزم
الان ترکم نکن، اوه، نه، نه
نرو، لطفا نرو
می خوام بدونی خیلی دوست دارم
پاسخ تمرینات
\(\text{1b}\)
\(\text{2a}\)
\(\text{2c}\)
\(\text{3a}\)
\(\text{3c}\)
\(\text{3d}\)
\(\text{4a}\)
لیست دوره های آموزش زبان در سایت خوش آموز
لیست کتاب های دو زبانه در سایت خوش آموز
- دورۀ رایگان آموزش انگلیسی با کتاب امریکن انگلیش فایل (American English File)
- ترجمۀ رایگان کتاب Essential Grammar in Use
- یادگیری انگلیسی آمریکایی-مکالمات و دیالوگ های روزمره
لیست کتاب های دو زبانه در سایت خوش آموز
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: