خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


4B What a life

4B What a life
نویسنده : امیر انصاری
این درس با واژگانی در ارتباط با فعالیت های روزانه آغاز می شود. در ادامه در بخش تلفظ، متصل کردن کلمات در جمله و رعایت استرس در جمله را تمرین می کنید. در بخش خواندن و گوش دادن یک پدر و دختر روزشان را توصیف می کنند. پدر سرآشپز و دختر دانش آموز است. قسمت گرامر به حروف اضافۀ مربوط به زمان و مکان پرداخته است. در پایان صحبت کردن و نوشتن را تمرین می کنید.

سیستم یکپارچۀ سازمانی راهکار



برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 4B What a life
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 4B What a life

\(\text{4B}\) عجب زندگی ای!


1 واژگان

فعالیت های روزانه


  1. \(\text{2.36}\) به این صداها گوش دهید و عبارتها را از \(\text{1-6}\) شماره گذاری کنید.


    4B What a life
  2. صبحها این کارها را به چه ترتیبی انجام می دهید؟ به دوستتان بگویید.

    4B What a life
  3. صفحۀ \(156\) بانک واژگان فعالیت های روزمره.
    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(156\) اینجا کلیک کنید.

3 تلفظ

متصل کردن و استرس جمله


4B What a life

متصل صحبت کردن

یادتان باشد، وقتیکه افراد صحبت می کنند، معمولاً کلمات را به یکدیگر متصل می کنند. گاهی اوقات سه کلمه ای که به یکدیگر وصل شده باشند شبیه یک کلمه به نظر می آید.

  1. \(\text{2.38}\) گوش دهید و این پنج جمله را بنویسید.


    4B What a life
  2. \(\text{2.39}\) گوش دهید و این جملات را تکرار کنید. ریتم صدای گوینده را تقلید کنید.


    4B What a life

3 خواندن و گوش دادن


برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 4B What a life
4B What a life

پدر و دختر

روز کدامشان پر استرس تر است؟
نیکو یک سرآشپز است و رستوران خودش را دارد، رستوران بلوجار. او همراه با همسرش و سه بچۀ \(16\)، \(12\)، و \(9\) ساله اش در شیلی زندگی می کند.

\(\text{6:30}\) صبح من بیدار می شوم و برای بچه هایم صبحانه درست می کنم. سپس صبحانه می خورم _ یک قهوه و جو _ و بخش ورزشی روزنامه را می خوانم.
\(\text{7:15}\) صبح به بازار می روم تا برای رستورانم میوه و سبزیجات بخرم.
\(\text{8:45}\) صبح وقتیکه به رستوران می رسم، رزروها و ایمیل هایم را چک می کنم و منوی خاص روز را برنامه ریزی می کنم. دومین فنجان قهوه ام را می نوشم.
\(\text{10:30}\) صبح آشپزی را آغاز می کنم. رادیو روشن است و ما با سفارشات صبحانه مشغول هستیم، اما همچنین باید غذاها را برای ناهار آماده کنیم.
\(\text{12:00}\) ظهر میزها را بررسی می کنم و سومین قهوه ام را می نوشم.
\(\text{1:30}\) بعد از ظهر ناگهان همه همزمان می رسند و رستوران پر می شود (در یک روز خوب). من شروع به فریاد زدن دستورات به سرآشپزها و پیش خدمت ها می کنم. ما در حدود یکساعت و نیم برای \(85\) نفر ناهار درست می کنیم.
\(\text{2:45}\) بعد از ظهر من وارد رستوران می شوم و از مشتریان می پرسم که آیا از غذاها راضی هستند. الان واقعاً گرسنه هستم.
\(\text{3:30}\) بعداز ظهر سرانجام ناهار می خورم. از آن زیاد لذت نمی برم زیرا زمانی برای استراحت کردن ندارم.
\(\text{4:00}\) بعداز ظهر بعد از ناهار، به آشپزخانه برمیگردم و برای منوی شب برنامه ریزی می کنم.
\(\text{5:30}\) بعدازظهر به خانه می روم تا برای یکی دو ساعتی با خانواده ام باشم. بچه ها تکالیفشان را انجام می دهند و من برایشان شام درست می کنم.
\(\text{7:30}\) بعدازظهر به رستوران برمی گردم که دوباره پر است و بررسی می کنم که همه چیز اوکی باشد.
\(\text{10:00}\) بعدازظهر به خانه می روم و دوش می گیرم. سپس با یک ساندویچ در دستم روی مبل ولو می شوم.
\(\text{11:00}\) بعدازظهر به رختخواب می روم، آماده می شوم تا دوباره روز بعد را شروع کنم.

  1. این مقاله را بخوانید. فکر می کنید در پایان یک روز معمولی نیکو چه احساسی داشته باشد؟ چرا؟ از صفات لیست زیر انتخاب کنید.

    4B What a life
  2. این مقاله را دوباره بخوانید. معانی کلمات و عبارات هایلایت شده را حدس بزنید. سپس زیر کلمات و عباراتی که به رستورانها مرتبط هستند خط بکشید، برای مثال \(\text{chef}\).

  3. ارتباطات روز نیکو دانش آموز \(\text{A}\)، صفحۀ \(101\)، دانش آموز \(\text{B}\) صفحۀ \(107\).
    دانش آموز A از B سوالاتی می پرسد.
    دانش آموز B پاسخها را در متن می یابد. سپس نقشها عوض می شوند.

    4B What a life
    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(101\) اینجا و برای مشاهدۀ صفحۀ \(107\) اینجا کلیک کنید.

  4. \(\text{2.40}\) به امیلیا، دخترخواندۀ \(16\) سالۀ نیکو گوش دهید، که در مورد روزش صحبت می کند. جاهای خالی را با یک کلمه، یک عدد، یا یک زمان پر کنید.


    4B What a life
    • برای مشاهدۀ متن این فایل صوتی همراه با ترجمۀ آن اینجا کلیک کنید.

  5. دوباره به متن و اطلاعات موجود در d بازگردید. فکر می کنید روز کدامیک از این دو نفر پراسترس تر باشد، نیکو یا امیلیا؟ چرا؟

4 گرامر

حروف اضافۀ مربوط به زمان \(\text{(at, in, on)}\) و مکان \(\text{(at, in, to)}\)


  1. به برخی جملات روز امیلیا نگاه کنید. آنها را با \(\text{in, on, at, to}\) کامل کنید.

    4B What a life
  2. \(\text{2.41}\) گوش دهید و درستی پاسخهایتان را بیازمایید.


  3. صفحۀ \(130\) بانک گرامر \(\text{4B}\). در مورد حروف اضافه بیشتر بدانید و آنها را تمرین کنید.
    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(130\) اینجا کلیک کنید.

  4. \(\text{2.44}\) گوش دهید و این عبارتهای زمان را با حرف اضافۀ صحیح بگویید.


    4B What a life

5 صحبت کردن و نوشتن


  1. به صورت دونفره کار کنید. با دوستتان دربارۀ یک روز معمولی با سوالات زیر مصاحبه کنید.

    4B What a life
    4B What a life

    وقتی که نمی توانید دقیق باشید

    چه ساعتی بیدار می شوید؟ حوالی \(\text{7:15}\).
    صبحانه چه می خورید؟ بستگی دارد.
    اگر وقت داشته باشم، نان تست و غلات می خورم.
    نکته: در اینجا اشاره شده است که در مواقعی پاسخ شما تخمینی و غیردقیق است می توانید از کلماتی که در مثالها می بینید استفاده کنید.

  2. فکر می کنید کدامیک از شما روز پراسترس تری داشته باشد، شما یا دوستتان؟ چرا؟

  3. صفحۀ \(112\) نوشتن یک مقاله در مجله. در مورد روز محبوبتان بنویسید.
    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(112\) اینجا کلیک کنید.

پاسخ تمرینات


\(\text{1a}\)
4B What a life 4B What a life
\(\text{2a}\)
4B What a life
\(\text{3a}\)
4B What a life
\(\text{3b}\)
4B What a life
\(\text{3d}\)
4B What a life
\(\text{4b}\)
4B What a life
\(\text{4d}\)
4B What a life
\(\text{5a}\)
تمامی جاهای خالی با \(\text{do you}\) پر می شوند.

نمایش دیدگاه ها (2 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.