خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
پرداخت به طرف حساب - نقدی
در این آموزش به نحوه ثبت اسناد امور مالی و مشخصا سند "پرداخت به طرف حساب - نقدی" خواهیم پرداخت. اگر وجهی را به صورت نقد به یکی از طرف حسابهای خود پرداخت نمایید به شیوه زیر می توانید این وجه پرداختی را در نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار ثبت نمایید.
➊ در منوهای برنامه وارد مسیر "عملیات - امور مالی - امور مالی" شوید.
➋ فرم "اسناد امور مالی" نمایان می شود. در فیلد نوع سند، گزینه "پرداخت به طرف حساب - نقدی" را انتخاب نمایید و سپس بر روی دستور "افزودن" کلیک کنید.
➌ فرم "امور مالی - افزودن" نمایان می شود. اطلاعات خواسته شده در این فرم را تکمیل کنید و بر روی دکمه "ثبت و خروج" کلیک کنید. در ادامه این آموزش به تشریح فیلدهای اطلاعاتی موجود در این صفحه پرداخته ایم.
برای هر سند مالی که ثبت می کنید با توجه به نوع سند مربوطه یک شماره توسط سیستم پیشنهاد می گردد. توصیه ما به شما اینست که این شماره ها را تغییر ندهید و اجازه بدهید تا پیشنهاد سیستم سر جای خودش باقی بماند. توجه داشته باشید که شماره سند نمی تواند تکراری باشد.
به صورت پیش فرض تاریخ روز جاری توسط سیستم پیشنهاد می گردد. اگر سندی که مشغول ثبت آن هستید مربوطه به روز جاری نمی باشد مقدار تاریخ را تغییر بدهید.
مبلغ پرداختی به طرف حساب را در این فیلد وارد نمایید.
شخصی که این وجه نقد را به او پرداخت کرده اید در فیلد "دریافت کننده" انتخاب نمایید.
در فیلد "صندوق" باید مشخص کنید که وجه نقدی که پرداخت کرده اید از کدامیک از صندوقهای شما پرداخت شده است.
در فیلد "بابت" می توانید دلیل پرداخت وجه را وارد نمایید.
در فیلد "توضیحات" می توانید توضیحات مرتبطی را در صورت نیاز وارد نمایید. هر چند پر کردن قسمت توضیحات، ضروری نمی باشد، اما در صورتی که توضیحاتی را در اینجا درج نمایید بعدها در گزارشات مالی می توانید این توضیحات را مشاهده نمایید.
گزینه های نمایش مانده در ثبت اطلاعات تاثیری ندارند. اما به شما کمک می کنند تا بدون مراجعه به گزارشات، مانده حساب نهایی شخص یا صندوق مربوطه را مشاهده نمایید. اگر این گزینه ها را تیک بزنید مانده حسابها نمایش داده می شوند.
نسخه رایگان نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار را می توانید از لینک زیر و مستقیما از سایت تولید کننده آن دانلود نمایید.
دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان راهکار
دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان راهکار
افزودن "پرداخت به طرف حساب - نقدی"
➊ در منوهای برنامه وارد مسیر "عملیات - امور مالی - امور مالی" شوید.
➋ فرم "اسناد امور مالی" نمایان می شود. در فیلد نوع سند، گزینه "پرداخت به طرف حساب - نقدی" را انتخاب نمایید و سپس بر روی دستور "افزودن" کلیک کنید.
➌ فرم "امور مالی - افزودن" نمایان می شود. اطلاعات خواسته شده در این فرم را تکمیل کنید و بر روی دکمه "ثبت و خروج" کلیک کنید. در ادامه این آموزش به تشریح فیلدهای اطلاعاتی موجود در این صفحه پرداخته ایم.
شماره سند
برای هر سند مالی که ثبت می کنید با توجه به نوع سند مربوطه یک شماره توسط سیستم پیشنهاد می گردد. توصیه ما به شما اینست که این شماره ها را تغییر ندهید و اجازه بدهید تا پیشنهاد سیستم سر جای خودش باقی بماند. توجه داشته باشید که شماره سند نمی تواند تکراری باشد.
تاریخ سند
به صورت پیش فرض تاریخ روز جاری توسط سیستم پیشنهاد می گردد. اگر سندی که مشغول ثبت آن هستید مربوطه به روز جاری نمی باشد مقدار تاریخ را تغییر بدهید.
مبلغ سند
مبلغ پرداختی به طرف حساب را در این فیلد وارد نمایید.
دریافت کننده
شخصی که این وجه نقد را به او پرداخت کرده اید در فیلد "دریافت کننده" انتخاب نمایید.
صندوق
در فیلد "صندوق" باید مشخص کنید که وجه نقدی که پرداخت کرده اید از کدامیک از صندوقهای شما پرداخت شده است.
بابت
در فیلد "بابت" می توانید دلیل پرداخت وجه را وارد نمایید.
توضیحات
در فیلد "توضیحات" می توانید توضیحات مرتبطی را در صورت نیاز وارد نمایید. هر چند پر کردن قسمت توضیحات، ضروری نمی باشد، اما در صورتی که توضیحاتی را در اینجا درج نمایید بعدها در گزارشات مالی می توانید این توضیحات را مشاهده نمایید.
نمایش مانده
گزینه های نمایش مانده در ثبت اطلاعات تاثیری ندارند. اما به شما کمک می کنند تا بدون مراجعه به گزارشات، مانده حساب نهایی شخص یا صندوق مربوطه را مشاهده نمایید. اگر این گزینه ها را تیک بزنید مانده حسابها نمایش داده می شوند.
برای مشاهده فهرست کامل آموزشهای این دوره بر روی لینک زیر کلیک کنید :
دوره آموزش جامع نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار
دوره آموزش جامع نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: