خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
حواله طرف حساب
در این آموزش به نحوه ثبت اسناد امور مالی و مشخصا سند "حواله طرف حساب" خواهیم پرداخت. اگر یکی از طرف حسابهای شما وجهی را مستقیما به حساب بانکی شما واریز کند، از سند "حواله طرف حساب" برای درج آن استفاده نمایید.
➊ در منوهای برنامه وارد مسیر "عملیات - امور مالی - امور مالی" شوید.
➋ فرم "اسناد امور مالی" نمایان می شود. در فیلد نوع سند، گزینه "حواله طرف حساب" را انتخاب نمایید و سپس بر روی دستور "افزودن" کلیک کنید.
➌ فرم "امور مالی - افزودن" نمایان می شود. اطلاعات خواسته شده در این فرم را تکمیل کنید و بر روی دکمه "ثبت و خروج" کلیک کنید. در ادامه این آموزش به تشریح فیلدهای اطلاعاتی موجود در این صفحه پرداخته ایم.
برای هر سند مالی که ثبت می کنید با توجه به نوع سند مربوطه یک شماره توسط سیستم پیشنهاد می گردد. توصیه ما به شما اینست که این شماره ها را تغییر ندهید و اجازه بدهید تا پیشنهاد سیستم سر جای خودش باقی بماند. توجه داشته باشید که شماره سند نمی تواند تکراری باشد.
به صورت پیش فرض تاریخ روز جاری توسط سیستم پیشنهاد می گردد. اگر سندی که مشغول ثبت آن هستید مربوطه به روز جاری نمی باشد مقدار تاریخ را تغییر بدهید.
مبلغ واریز شده به حساب بانکی را در این فیلد وارد نمایید.
در این فیلد باید مشخص کنید که وجه واریزی به کدام حساب بانکی شما واریز شده است.
در این فیلد باید شخصی را که حواله را انجام داده است انتخاب نمایید. به عبارتی دیگر شخصی که وجهی را به حساب بانکی شما واریز کرده است همان حواله کننده می باشد.
در فیلد "بابت" می توانید دلیل واریز وجه را وارد نمایید.
در فیلد "توضیحات" می توانید توضیحات مرتبطی را در صورت نیاز وارد نمایید. هر چند پر کردن قسمت توضیحات، ضروری نمی باشد، اما در صورتی که توضیحاتی را در اینجا درج نمایید بعدها در گزارشات مالی می توانید این توضیحات را مشاهده نمایید.
گزینه های نمایش مانده در ثبت اطلاعات تاثیری ندارند. اما به شما کمک می کنند تا بدون مراجعه به گزارشات، مانده حساب نهایی شخص و حساب بانکی مربوطه را مشاهده نمایید. اگر این گزینه ها را تیک بزنید مانده حسابها نمایش داده می شوند.
نسخه رایگان نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار را می توانید از لینک زیر و مستقیما از سایت تولید کننده آن دانلود نمایید.
دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان راهکار
دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان راهکار
افزودن "حواله طرف حساب"
➊ در منوهای برنامه وارد مسیر "عملیات - امور مالی - امور مالی" شوید.
➋ فرم "اسناد امور مالی" نمایان می شود. در فیلد نوع سند، گزینه "حواله طرف حساب" را انتخاب نمایید و سپس بر روی دستور "افزودن" کلیک کنید.
➌ فرم "امور مالی - افزودن" نمایان می شود. اطلاعات خواسته شده در این فرم را تکمیل کنید و بر روی دکمه "ثبت و خروج" کلیک کنید. در ادامه این آموزش به تشریح فیلدهای اطلاعاتی موجود در این صفحه پرداخته ایم.
شماره سند
برای هر سند مالی که ثبت می کنید با توجه به نوع سند مربوطه یک شماره توسط سیستم پیشنهاد می گردد. توصیه ما به شما اینست که این شماره ها را تغییر ندهید و اجازه بدهید تا پیشنهاد سیستم سر جای خودش باقی بماند. توجه داشته باشید که شماره سند نمی تواند تکراری باشد.
تاریخ سند
به صورت پیش فرض تاریخ روز جاری توسط سیستم پیشنهاد می گردد. اگر سندی که مشغول ثبت آن هستید مربوطه به روز جاری نمی باشد مقدار تاریخ را تغییر بدهید.
مبلغ سند
مبلغ واریز شده به حساب بانکی را در این فیلد وارد نمایید.
حساب بانکی
در این فیلد باید مشخص کنید که وجه واریزی به کدام حساب بانکی شما واریز شده است.
حواله کننده
در این فیلد باید شخصی را که حواله را انجام داده است انتخاب نمایید. به عبارتی دیگر شخصی که وجهی را به حساب بانکی شما واریز کرده است همان حواله کننده می باشد.
بابت
در فیلد "بابت" می توانید دلیل واریز وجه را وارد نمایید.
توضیحات
در فیلد "توضیحات" می توانید توضیحات مرتبطی را در صورت نیاز وارد نمایید. هر چند پر کردن قسمت توضیحات، ضروری نمی باشد، اما در صورتی که توضیحاتی را در اینجا درج نمایید بعدها در گزارشات مالی می توانید این توضیحات را مشاهده نمایید.
نمایش مانده
گزینه های نمایش مانده در ثبت اطلاعات تاثیری ندارند. اما به شما کمک می کنند تا بدون مراجعه به گزارشات، مانده حساب نهایی شخص و حساب بانکی مربوطه را مشاهده نمایید. اگر این گزینه ها را تیک بزنید مانده حسابها نمایش داده می شوند.
برای مشاهده فهرست کامل آموزشهای این دوره بر روی لینک زیر کلیک کنید :
دوره آموزش جامع نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار
دوره آموزش جامع نرم افزار حسابداری فروشگاهی راهکار
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: