خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
آموزش مایکروسافت CRM 2016 - دانش نامه یا Article Templates
دانش نامه یا Article ها یکی از امکانات بسیار جالب در مایکروسافت CRM است. شما با وارد کردن موارد فنی، شرح جز به جز تمامی قسمتهای کار، میتوانید یک داکیومنت قدرتمند و همیشه در دسترس داشته باشید. در هر زمانی که نیاز باشد می توانید به این دانش نامه مراجعه کنید و آن Article خاص را ویرایش کنید یا حتی مطالعه کنید. بسیاری از مواردی که شما در کار تخصصیتان با آن مواجه هستید را میتوانید در CRM وارد کرده و خودتان و سایرین از آن استفاده کنند. مثلا نفر یا نفرات جدیدی به استخدام سازمان یا شرکت شما در می آیند، شما با دسترسی دادن دوستان به این امکان در CRM، می توانید به بسیاری از موارد فنی سازمان خود آشنا کنید.
شما از این مثالی که مطرح می کنم می توانید الگو برداری کنید و موضوعات واقعی سازمان خودتان را به عنوان دانشنامه در اینجا وارد کنید.
مثلا یک شرکت نرم افزاری که نرم افزارهای مالی و حسابداری را به فروش می رساند را در نظر بگیرید، خب:
می خواهیم مقاله ای در خصوص اینکه این نرم افزار چه خصوصیاتی دارد، داشته باشیم.
پیش نیازهای نصب آن را ثبت کنیم.
و مثال آیا این نرم افزار تحت شبکه هم کار می کند یا خیر، البته این مورد را بصورت پرسش و پاسخ مطرح می کنیم.
تصور کنید مشتری با شما تماس می گیرد و اعلام می کند که نرم افزارهایی که در سیستم های کلاینتها نصب شده اند با سرور مالی ارتباط برقرار نمی کنند، شما برای همین موضوع می توانید یک مقاله تهیه کنید و آن را در CRM ثبت کنید که خودتان و هم سایر دوستانتان از آن استفاده کنند. در ضمن دوستانتان هم می توانند در آپدیت کردن مقالات به شما کمک کنند و مثلا شما در همین مورد، 3 نکته را در مقاله عنوان می کنید و دوستان شما که با شما همکار هستند در راستای همین مورد، نکاتی را به این مقاله اضافه می کنند و در نهایت یک مقاله کامل در همان مورد از آب در می آید که نه تنها شما و دوستان همکار، بلکه نفرات بعدی هم که به شرکت اضافه می شوند می توانند از آن مقالات استفاده کنند. البته این دانشنامه در برخی فرمهای برنامه هم مورد استفاده قرار می گیرد.
بدین منظور به قسمت Settings وارد شده و به Templates بروید.
در این پنجره روی Article Templates کلیک کنید. در واقع اینجاست که می توانید دانش نامه های خود را وارد کنید.
بدین ترتیب وارد پنجره شکل زیر خواهید شد. در اینجا چند Template را مشاهده می کنید.
برای اضافه کردن دانشنامه جدید، روی دکمه New کلیک کنید.
در این فرم باید یک Title برای دانش نامه خود وارد کنید. با OK کردن وارد پنجره شکل زیر خواهید شد.
حالا باید موضوع مقاله و توضیحات آن را وارد کنیم. از پانل سمت راست، روی لینک Add a Section را کلیک کنید.
حالا در قسمت Title موضوع مقاله و توضیحات آن را وارد کنید. دوستان من در اینجا فقط یک Section یا بخش را در خصوص موضوع خود در نظظر گرفته ام. شما بر حسب نیازتان می توانید از Section های بیشتری استفاده کنید.(شما در این فرم می توانید فقط و فقط Section ها را ایجاد کنید و توضیحات مربوطه را در فرم Articles در دپارتمان Service وارد کنید، چون مقالات موجود در اینجا فقط از طریق فرم Articles در دپارتمان Service قابل Publish شدن هستند)
در اینجا دکمه OK را کلیک کنید تا ثبت انجام شود.
الان مقاله را ثبت کردید، حالا هر کاربر یا همکار دیگری که بخواهد به این مقاله دسترسی داشته باشد، کافیست روی این کلیک کند تا محتویان این مقاله را مطالعه کند.
در مثال بعدی می خواهیم با فرمت پرسش و پاسخ، مقاله دیگری را در CRM ثبت کنیم که از دو Section استفاده شده است.
از پانل سمت راست روی Add Section کلیک کرده و سئوال را اینطور مطرح می کنم:
فرم را OK می کنم.
مجدد روی Add Section کلیک کرده و اینبار پاسخ را وارد کنم:
و نتیجه کار بدین شکل می شود:
البته این مثال بود شما به هر شکل و فرمی که می خواهید می توانید آن را ایجاد کنید. مثلا یک پرسش مطرح کنید و هزار تا پاسخ برای آن وارد کنید.
این بسته به نیاز شرکت شما دارد. دوستان در اواسط مقاله به این مورد اشاره کردم که می توانید در این فرم فقط Section ها را ایجاد کنید و توضیحات مربوط به آنها را خالی بگذارید و در فرم Articles در دپارتمان Service، اقدام به تکمیل توضیحات برای هر Section و در نهایت Publish آن می کنیم. ترجیحا توضیحات را وارد نکنید، در جلسات آینده وقتی به معرفی دپارتمان Service رسیدیم، حتما به این فرم و Article ها نگاهی ویژه خواهیم داشت. علی الحساب فقط در اینجا Section ها را ایجاد کنید.
برای مشاهده سرفصلهای آموزش Microsoft Dynamic CRM 2016، لطفا اینجا کلیک کنید.
شما از این مثالی که مطرح می کنم می توانید الگو برداری کنید و موضوعات واقعی سازمان خودتان را به عنوان دانشنامه در اینجا وارد کنید.
مثلا یک شرکت نرم افزاری که نرم افزارهای مالی و حسابداری را به فروش می رساند را در نظر بگیرید، خب:
می خواهیم مقاله ای در خصوص اینکه این نرم افزار چه خصوصیاتی دارد، داشته باشیم.
پیش نیازهای نصب آن را ثبت کنیم.
و مثال آیا این نرم افزار تحت شبکه هم کار می کند یا خیر، البته این مورد را بصورت پرسش و پاسخ مطرح می کنیم.
تصور کنید مشتری با شما تماس می گیرد و اعلام می کند که نرم افزارهایی که در سیستم های کلاینتها نصب شده اند با سرور مالی ارتباط برقرار نمی کنند، شما برای همین موضوع می توانید یک مقاله تهیه کنید و آن را در CRM ثبت کنید که خودتان و هم سایر دوستانتان از آن استفاده کنند. در ضمن دوستانتان هم می توانند در آپدیت کردن مقالات به شما کمک کنند و مثلا شما در همین مورد، 3 نکته را در مقاله عنوان می کنید و دوستان شما که با شما همکار هستند در راستای همین مورد، نکاتی را به این مقاله اضافه می کنند و در نهایت یک مقاله کامل در همان مورد از آب در می آید که نه تنها شما و دوستان همکار، بلکه نفرات بعدی هم که به شرکت اضافه می شوند می توانند از آن مقالات استفاده کنند. البته این دانشنامه در برخی فرمهای برنامه هم مورد استفاده قرار می گیرد.
بدین منظور به قسمت Settings وارد شده و به Templates بروید.
در این پنجره روی Article Templates کلیک کنید. در واقع اینجاست که می توانید دانش نامه های خود را وارد کنید.
بدین ترتیب وارد پنجره شکل زیر خواهید شد. در اینجا چند Template را مشاهده می کنید.
برای اضافه کردن دانشنامه جدید، روی دکمه New کلیک کنید.
در این فرم باید یک Title برای دانش نامه خود وارد کنید. با OK کردن وارد پنجره شکل زیر خواهید شد.
حالا باید موضوع مقاله و توضیحات آن را وارد کنیم. از پانل سمت راست، روی لینک Add a Section را کلیک کنید.
حالا در قسمت Title موضوع مقاله و توضیحات آن را وارد کنید. دوستان من در اینجا فقط یک Section یا بخش را در خصوص موضوع خود در نظظر گرفته ام. شما بر حسب نیازتان می توانید از Section های بیشتری استفاده کنید.(شما در این فرم می توانید فقط و فقط Section ها را ایجاد کنید و توضیحات مربوطه را در فرم Articles در دپارتمان Service وارد کنید، چون مقالات موجود در اینجا فقط از طریق فرم Articles در دپارتمان Service قابل Publish شدن هستند)
در اینجا دکمه OK را کلیک کنید تا ثبت انجام شود.
الان مقاله را ثبت کردید، حالا هر کاربر یا همکار دیگری که بخواهد به این مقاله دسترسی داشته باشد، کافیست روی این کلیک کند تا محتویان این مقاله را مطالعه کند.
در مثال بعدی می خواهیم با فرمت پرسش و پاسخ، مقاله دیگری را در CRM ثبت کنیم که از دو Section استفاده شده است.
از پانل سمت راست روی Add Section کلیک کرده و سئوال را اینطور مطرح می کنم:
فرم را OK می کنم.
مجدد روی Add Section کلیک کرده و اینبار پاسخ را وارد کنم:
و نتیجه کار بدین شکل می شود:
البته این مثال بود شما به هر شکل و فرمی که می خواهید می توانید آن را ایجاد کنید. مثلا یک پرسش مطرح کنید و هزار تا پاسخ برای آن وارد کنید.
این بسته به نیاز شرکت شما دارد. دوستان در اواسط مقاله به این مورد اشاره کردم که می توانید در این فرم فقط Section ها را ایجاد کنید و توضیحات مربوط به آنها را خالی بگذارید و در فرم Articles در دپارتمان Service، اقدام به تکمیل توضیحات برای هر Section و در نهایت Publish آن می کنیم. ترجیحا توضیحات را وارد نکنید، در جلسات آینده وقتی به معرفی دپارتمان Service رسیدیم، حتما به این فرم و Article ها نگاهی ویژه خواهیم داشت. علی الحساب فقط در اینجا Section ها را ایجاد کنید.
برای مشاهده سرفصلهای آموزش Microsoft Dynamic CRM 2016، لطفا اینجا کلیک کنید.
دوره های آموزش شبکه در خوش آموز:
لیست دوره های آموزش برنامه نویسی در سایت خوش آموز
سایر آموزش های مرتبط:
- دوره آموزشی Kerio Control
- آموزش دوره سیسکو CCNA
- دوره آموزشی Network Plus
- دوره آموزشی Exchange server 2016
- دوره آموزشی VMWare Workstation
لیست دوره های آموزش برنامه نویسی در سایت خوش آموز
- آموزش برنامه نویسی به زبان ساده از مبتدی تا پیشرفته بصورت کاملا کاربردی
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی #C (سی شارپ)
- آموزش پایگاه داده اس کیو ال سرور به زبان ساده از مبتدی تا پیشرفته بصورت کاملا کاربردی
- دوره آموزش برنامه نویسی بانکهای اطلاعاتی VB.NET + SQL Server
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی پایتون Python
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی C
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی ++C
- دوره آموزش رایگان HTML 5
- دوره آموزش رایگان 3 CSS
- دوره آموزش رایگان جاوا اسکریپت (JavaScript)
- دوره رایگان آموزش جامع برنامه نویسی اکسل (VBA) از مقدماتی تا پیشرفته
سایر آموزش های مرتبط:
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: