خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
آموزش مایکروسافت CRM 2016 - ایجاد Job ها برای Duplication Detection Rule ها
در ادامه مقاله قبلی که در خصوص یافتن رکوردهای Duplicate شده در CRM بود، شما در آنجا یاد گرفتید که چطور باید Duplication Detection Rule ایجاد که کار این Rule ها طبق شرط و شروطهایی که شما تعیین می کردید، ایجاد می شد. اما باید برای این rule هایی که ایجاد می کنید Job هم تعریف کنید تا این Job بتواند Rule ها یا قوانین شما را که در فرم Duplication Detection Rule ایجاد کرده بودید را اجرا کنند. البته قبل اینکار باید rule ایجاد شده را Publish کنید. به فرم Duplication Detection Rule در Settings وارد شوید.
این Rule ای که ایجاد کرده بودیم هنوز در حالت Unpublished است و نمی توانید هنوز از این Rule استفاده کنید. برای استفاده از آن باید این Rule را Publish کنید. پس مانند تصویر بالا rule یا Rule هایی که ایجاد کرده اید را انتخاب کرده و از بالا دکمه Publish را کلیک کنید.
حالا که rule را Publish کردیم به سراغ ایجاد Job می رویم. چون Rule ها را ایجاد کرده ایم پس نیازی نیست که در زمان ایجاد Job، شرطهای دیگری تعیین کنیم.
برای این منظور به Settings رفته و سپس از آنجا به Data management وارد شوید. در این فرم باید آیتم Duplicate Detection Jobs را انتخاب کنید.
بدین ترتیب پنجره شکل زیر نمایش داده می شود.
برای ایجاد Duplication Detection Rule، روی دکمه New کلیک کنید تا ویزارد شکل زیر شما را برای ایجاد Job باز شده و شما را راهنمایی کند.
با Next ویزارد را ادامه دهید.
چون از قبل ما Rule برای یافتن رکوردهای تکراری در فرم accounts داشتیم، اینجا نیازی نیست که Rule جدید ایجاد کنیم. دوستان شما در این قسمت هم می توانید شرط ایجاد کنید. ولی در قسمت Look For ، فرمهای محدودی را می توانید انتخاب کنید و در شرطهایی که ایجاد می کنید را با هم می توانید And یا OR کنید. با نگه داشتن کلید Ctrl می توانید شروط را انتخاب کرده و آنها را AND یا OR کنید. اما نکته در اینجاست که در اینجا علاوه بر مواردی که ذکر کردیم باید مشخص کنید که منظورتان از رکورد تکراری، چه رکوردی است. مثلا در قسمت Fields، فیلد Account name را انتخاب می کنم. حالا باید نام یک مشتری یا رکورد را وارد کنم که مثلا در صورتی که Account name برابر با این فیلد بود، گزارش ارسال شود.
با Next کردن وارد پنجره شکل زیر خواهید شد.
حالا باید زمان بندی اجرای این Job را فعال کنید. مثلا من این Job را طوری تنظیم می کنم که هر 30 روز یکبار و ساعت اجرای آن را زمانی تنظیم می کنم که خارج از ساعات کاری شرکت باشد.
اگر CRM شما به میل سرور ارتباط داشته باشد می توانید این گزارشات را از طریق ایمیل هم دریافت کنید.
گزارشات را با کلیک روی هر Job که در این پنجره وجود دارد می توانید مشاهده کنید. باید وضعیت آن (status reason) در حالت Complete باشد که به منزله موفقیت آمیز بودن یک Job است.
برای مشاهده سرفصلهای آموزش Microsoft Dynamic CRM 2016، لطفا اینجا کلیک کنید.
این Rule ای که ایجاد کرده بودیم هنوز در حالت Unpublished است و نمی توانید هنوز از این Rule استفاده کنید. برای استفاده از آن باید این Rule را Publish کنید. پس مانند تصویر بالا rule یا Rule هایی که ایجاد کرده اید را انتخاب کرده و از بالا دکمه Publish را کلیک کنید.
حالا که rule را Publish کردیم به سراغ ایجاد Job می رویم. چون Rule ها را ایجاد کرده ایم پس نیازی نیست که در زمان ایجاد Job، شرطهای دیگری تعیین کنیم.
برای این منظور به Settings رفته و سپس از آنجا به Data management وارد شوید. در این فرم باید آیتم Duplicate Detection Jobs را انتخاب کنید.
بدین ترتیب پنجره شکل زیر نمایش داده می شود.
برای ایجاد Duplication Detection Rule، روی دکمه New کلیک کنید تا ویزارد شکل زیر شما را برای ایجاد Job باز شده و شما را راهنمایی کند.
با Next ویزارد را ادامه دهید.
چون از قبل ما Rule برای یافتن رکوردهای تکراری در فرم accounts داشتیم، اینجا نیازی نیست که Rule جدید ایجاد کنیم. دوستان شما در این قسمت هم می توانید شرط ایجاد کنید. ولی در قسمت Look For ، فرمهای محدودی را می توانید انتخاب کنید و در شرطهایی که ایجاد می کنید را با هم می توانید And یا OR کنید. با نگه داشتن کلید Ctrl می توانید شروط را انتخاب کرده و آنها را AND یا OR کنید. اما نکته در اینجاست که در اینجا علاوه بر مواردی که ذکر کردیم باید مشخص کنید که منظورتان از رکورد تکراری، چه رکوردی است. مثلا در قسمت Fields، فیلد Account name را انتخاب می کنم. حالا باید نام یک مشتری یا رکورد را وارد کنم که مثلا در صورتی که Account name برابر با این فیلد بود، گزارش ارسال شود.
با Next کردن وارد پنجره شکل زیر خواهید شد.
حالا باید زمان بندی اجرای این Job را فعال کنید. مثلا من این Job را طوری تنظیم می کنم که هر 30 روز یکبار و ساعت اجرای آن را زمانی تنظیم می کنم که خارج از ساعات کاری شرکت باشد.
اگر CRM شما به میل سرور ارتباط داشته باشد می توانید این گزارشات را از طریق ایمیل هم دریافت کنید.
گزارشات را با کلیک روی هر Job که در این پنجره وجود دارد می توانید مشاهده کنید. باید وضعیت آن (status reason) در حالت Complete باشد که به منزله موفقیت آمیز بودن یک Job است.
برای مشاهده سرفصلهای آموزش Microsoft Dynamic CRM 2016، لطفا اینجا کلیک کنید.
دوره های آموزش شبکه در خوش آموز:
لیست دوره های آموزش برنامه نویسی در سایت خوش آموز
سایر آموزش های مرتبط:
- دوره آموزشی Kerio Control
- آموزش دوره سیسکو CCNA
- دوره آموزشی Network Plus
- دوره آموزشی Exchange server 2016
- دوره آموزشی VMWare Workstation
لیست دوره های آموزش برنامه نویسی در سایت خوش آموز
- آموزش برنامه نویسی به زبان ساده از مبتدی تا پیشرفته بصورت کاملا کاربردی
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی #C (سی شارپ)
- آموزش پایگاه داده اس کیو ال سرور به زبان ساده از مبتدی تا پیشرفته بصورت کاملا کاربردی
- دوره آموزش برنامه نویسی بانکهای اطلاعاتی VB.NET + SQL Server
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی پایتون Python
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی C
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی ++C
- دوره آموزش رایگان HTML 5
- دوره آموزش رایگان 3 CSS
- دوره آموزش رایگان جاوا اسکریپت (JavaScript)
- دوره رایگان آموزش جامع برنامه نویسی اکسل (VBA) از مقدماتی تا پیشرفته
سایر آموزش های مرتبط:
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: