خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


نمونه طراحی بنر با فتوشاپ - مرحله به مرحله و بصورت تصویری

نمونه طراحی بنر با فتوشاپ - مرحله به مرحله و بصورت تصویری
بدون شک فتوشاپ یکی از قدرتمند ترین ابزارهای طراحی گرافیکی می باشد که می توانید از آن برای طیف وسیعی از کارهای مختلف از جمله طراحی بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید. هر چند هنگام یادگیری فتوشاپ یک سری اصول آموزشی همچون چگونگی کار با ابزارهای مختلف در فتوشاپ را می آموزید، اما در نهایت باید با ترکیب دانشتان از بخش های مختلف فتوشاپ و همینطور استفاده از دانشتان در حوزۀ طراحی و گرافیک وارد مرحلۀ عملی کار و طراحی گرافیکی با فتوشاپ شوید. از این رو داشتن طرح های نمونه ای که توسط حرفه ای ها طراحی شده اند و بررسی آنها می تواند بسیار راهگشا باشد و شما را در پیشبرد اهداف آموزشی تان یاری رساند. در این آموزش تعدادی بنر تبلیغاتی لایۀ باز فتوشاپ با پسوند PSD را برای شما قرار داده ایم که می توانید در انتهای صفحه لینک های دانلود آنها را ببینید و علاوه بر آن نکاتی آموزشی را در ارتباط با این بنرهای تبلیغاتی برای شما ذکر کرده ایم که می تواند در ویرایش آنها یا در طراحی بنرهای جدید با فتوشاپ به شما کمک کند. همچنین یک سری نکات آموزشی مربوط به این طرح های آماده در طول این آموزش خدمتتان عرض خواهیم کرد. اگر در زمینۀ فتوشاپ نیاز به آموزش های بیشتری هستید می توانید از مجموعه آموزش فتوشاپ، طراحی و گرافیک کامپیوتری استفاده کنید.


نمونه بنر فتوشاپ برای لیست قیمت


برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید نمونه طراحی بنر با فتوشاپ و نکاتی در مورد طراحی بنر به شکل حرفه ای
تصویر بالا، فایل JPG بنر مربوط به لیست قیمت می باشد که البته فایل لایه باز PSD آن را می توانید در انتهای آموزش دانلود کنید. در ادامه نکاتی را که در طراحی این بنر رعایت شده است جهت بالا رفتن سطح طراحی شما در فتوشاپ ارائه می کنیم. توصیه می کنیم ابتدا فایل مربوطه را دانلود کرده و در محیط فتوشاپ باز کنید و سپس نکات زیر را بخوانید و به صورت عملی بررسی کنید.

نکتۀ اول دسته بندی منظم و مرتب در لایه ها است که در تصویر زیر می بینید.

نمونه طراحی بنر با فتوشاپ و نکاتی در مورد طراحی بنر به شکل حرفه ای
حرفه ای های فتوشاپ، نه تنها به صورت منظم و مرتب تمامی لایه ها را دسته بندی می کنند، بلکه اسامی با معنا نیز برای هر دسته بندی انتخاب می کنند. اما دلیل این کار چیست، مسئله اینست که در طراحی های بزرگ و پیچیده گاهاً تا صدها لایه در تصویر ایجاد می شود و حجم تصویر اصلی گاهاً به چند ده یا حتی بعضاً چند صد مگابایت می رسد. اگر طراح این دسته بندی ها و نامگذاری ها را رعایت نکند بسیار به مشکل خواهد خورد. دلیل اصلی ایجاد این نظم و ترتیب اینست که می تواند بخش ها یا لایه های خاصی از این طرح را به سادگی به طرح دیگری کپی کند و در واقع وقتی را که اینجا در نظم بخشی صرف کرده است، معادل آن زمان یا چند برابر آن زمان را در طراحی جدیدش صرفه جویی می کند.

اگر به دنبال مجموعۀ کاملی از آموزش های فتوشاپ هستید که شما را از سطح مبتدی تا پیشرفته هدایت کنند، می توانید از مجموعه آموزش فتوشاپ (Photoshop) در فرادرس استفاده کنید.


اگر در تصویر زیر دقت کنید، دسته بندی ای به نام Best Value به معنای بهترین قیمت وجود دارد که در زیر آن تعدادی لایۀ مختلف متنی و تصویری جای گرفته است. در واقع این دسته بندی مربوط به تصویر بعدی است که در ادامه آمده است. یعنی طراح برای طراحی یک قسمت کوچک از طرح اصلی یک دسته بندی تعریف کرده است و تمامی لایه های متنی و تصویری مرتب با آن را در داخل آن قرار داده است. حال اگر بخواهد از این قسمت در طرحی دیگر استفاده کند به سادگی می تواند لایۀ مربوط به آن را از پنل Layers با روش کشیدن و رها کردن (Drog and Drap) به سند مربوط به طرح جدیدش کپی کند.

نمونه طراحی بنر با فتوشاپ و نکاتی در مورد طراحی بنر به شکل حرفه ای
نمونه طراحی بنر با فتوشاپ و نکاتی در مورد طراحی بنر به شکل حرفه ای
اگر در تصویر بالا دقت کنید، دو قسمت با کادر قرمز رنگ و فلش قرمز رنگ متمایز شده اند. وجود fx در کنار یک لایه بدین معناست که برای آن لایه در قسمت Layer Style تنظیماتی صورت پذیرفته است. طراحان حرفه ای به وفور از این قسمت استفاده می کنند. برای دسترسی به صفحۀ Layer Style چند روش وجود دارد. یک روش اینست که بر روی نام لایه دوبار کلیک کنید. روش دیگر اینست که لایه مربوطه را انتخاب کنید و بر روی دکمۀ fx که در پایین پنل لایه ها قرار دارد کلیک کنید. از هر کدام از این روش ها که استفاده کنید در نهایت به صفحۀ Layer Style که در تصویر زیر نمایان است، خواهید رسید.

نمونه طراحی بنر با فتوشاپ و نکاتی در مورد طراحی بنر به شکل حرفه ای

نمونه طرح PSD برای قالب سایت


نمونه طراحی بنر با فتوشاپ و نکاتی در مورد طراحی بنر به شکل حرفه ای
شاید بگویید چرا تصویر بالا بنر نیست و نمونۀ طراحی سایت است. تعمداً این طرح لایه باز را برای شما انتخاب کردیم. این طرح را اگر به خوبی رصد کنید خودش به تنهایی دانشگاهی از آموزش حرفه ای فتوشاپ است. طرحی بزرگ و عظیم با کلی عناصر طراحی ریز و درشت که مرور هر کدام از آنها می تواند صدها نکتۀ حرفه ای به شما بیاموزد. اگر بتوانید چنین چیزی را در فتوشاپ طراحی کنید، شک نکنید که طراحی بنر برای شما سهل می شود، به قول معروف چون که صد آمد نود هم پیش ماست. در ادامه در اندازۀ وسع مقاله به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد. در ضمن می توانید فایل لایه باز این طرح را از انتهای مقاله دانلود نمایید.

آیا می دانستید با فتوشاپ می توانید طراحی های سه بعدی نیز انجام دهید. علاوه بر سه بعدی سازی می توانید طرح هایتان را متحرک نیز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه آموزش فتوشاپ سه بعدی - طراحی و متحرک سازی را ببینید.


به تصویر زیر دقت کنید. این تصویر دسته بندی های اصلی لایه های این قالب را نشان می دهد. همانطور که می بینید سه رنگ نارنجی، قرمز و زرد در تصویر مشخص هستند که به هر کدام از دسته بندی ها اختصاص داده شده است. این رنگ ها می توانند تفکیک بین لایه ها را بهتر نشان دهند. اگر هر کدام از این دسته بندی ها را باز کنید خواهید دید که دسته بندی های زیرین آن نیز همین تفکیک رنگ ها را دارند.

نمونه طراحی بنر با فتوشاپ و نکاتی در مورد طراحی بنر به شکل حرفه ای
اگر شما هم می خواهید روی دسته بندی هایتان چنین تفکیک رنگی بگذارید تا از یکدیگر متمایز گردند، ابتدا لایۀ مربوطه را انتخاب کنید، سپس روی آن راست کلیک کنید. منویی مشابه آنچه در تصویر زیر می بینید نمایان خواهد شد. در قسمت پایین این منو چندین رنگ وجود دارد که با اسامی Red، Orange و ... تا Gray مشخص شده اند. هر کدام از اینها یک رنگ هستند و با انتخابشان رنگ لایۀ مربوطه تغییر خواهد کرد. اگر هم بخواهید لایه را به وضعیت بدون رنگ باز گردانید در این منو گزینۀ No Color را انتخاب کنید.

نمونه طراحی بنر با فتوشاپ و نکاتی در مورد طراحی بنر به شکل حرفه ای
به تصویر زیر دقت کنید. این قسمت از طراحی را در فتوشاپ بزرگنمایی کنید و از قسمت لایه ها ابتدا دسته بندی Header سپس logo و سپس لایۀ what your business seeks را انتخاب کنید. بعد به فایل بزرگنمایی شدۀ تان در محیط فتوشاپ نگاه کنید که چه چیزی انتخاب شده است. سعی کنید لایه های دیگر این دسته بندی را نیز انتخاب کرده و همین عملیات را تکرار کنید. نکتۀ مهم کار اینست که طراحان حرفه ای همیشه بدین شکل عمل می کنند، آنها برای تک تک جزئیات لایه های جداگانه ایجاد می کنند. ایجاد لایه های جداگانه صرفنظر از قابل بازیافت بودن تک تک اجزاء طراحی و استفاده آن در سایر طراحی ها، این امتیاز را نیز دارد که می توانید روی تک تک آنها افکت ها و موارد دیگری را پیاده سازی کنید. در واقع دست شما برای پرداختن به جزییات بیشتر باز است.

اگر می خواهید به صورت حرفه ای به طراحی بنر برای کاربردهای صنعتی بپردازید، توصیۀ ما به شما آموزش فتوشاپ برای استفاده در صنعت چاپ و تبلیغات است. سایت آموزش آنلاین فرادرس این آموزش را منتشر نموده است که در لینک زیر قابل تهیه و مشاهده است.


نمونه طراحی بنر با فتوشاپ و نکاتی در مورد طراحی بنر به شکل حرفه ای
یکبار دیگر به تصویر کلی که در بالا (ابتدای این بخش از مقاله) آمده است نگاه کنید و به فونت های استفاده شده در آن دقت کنید. متوجه چه نکته ای می شوید. نکتۀ مهمش اینست که از تعداد محدودی فونت استفاده شده است. برخی تازه کاران در فتوشاپ فکر می کنند که هر چقدر از فونت های بیشتری استفاده کنند و این فونت ها فانتزی تر باشند نتیجۀ کار زیباتر خواهد شد، اما هرگز اینطور نیست. اساساً خود طراحی متن برای خودش رشته ای است و جزییات فراوان دارد. اما برای اینکه گرا را به شما بدهیم که چطور در این حوزه بیشتر بدانید می خواهیم اندکی راجع به این موضوع با شما صحبت کنیم. در طراحی بحثی داریم به نام تایپو گرافی که مربوط به طراحی های مرتبط با متن است. در تایپو گرافی بر روی فونت ها و تایپ فیس (Typeface) فونت ها دسته بندی هایی انجام شده است و پیشنهاد بهینه شده اینست که نهایتاً از سه فونت برای طراحی یک کار استفاده کنید. اگر بیشتر از این باشد طرح بهم ریخته و آشفته به نظر می آید. البته در زمینۀ تایپوگرافی چیزهای خیلی بیشتری برای یادگیری وجود دارد.

به تصویر زیر دقت کنید. گزینه ای که در تصویر روی آن تأکید شده است Color Overlay می باشد. اگر در بین لایه های این طرح پیمایش کنید، متوجه خواهید شد که این افکت در موارد زیادی به کار رفته است. از این افکت برای اینکه رنگی را بر روی لایه ای تحمیل کنند استفاده می شود، خیلی وقت ها طراحی هایی را دیده اید که مثلاً رنگ قرمز یا زرد یا هر رنگ دیگری، کل تصویر را پوشانده است و گویی از پشت یک شیشۀ رنگی به تصویر نگاه می کنید، این ها تأثیر افکت Color Overlay می باشند. اگر می خواهید یک فتوشاپ کار حرفه ای شوید روی این افکت ها بیشتر وقت بگذارید و بیشتر بیاموزید.

نمونه طراحی بنر با فتوشاپ و نکاتی در مورد طراحی بنر به شکل حرفه ای
برای اینکه بهتر این افکت را درک کنید بر روی لایه هایی که این افکت روی آن ها سِت (set) شده است دوبار کلیک کنید و در صفحۀ ظاهر شده که مشابه تصویر زیر است تیک گزینۀ Color Overlay را بردارید، اگر در این وضعیت به لایۀ مربوطه در داخل طراحی نگاهی بیندازید خواهید دید که رنگ آن تغییر می کند، این رنگ در واقع رنگ اصلی آن لایه می باشد و وقتی تیک را سر جایش بر می گردانید، رنگی را که روی آن Overlay (به معنای روکش) شده است را می بینید. دلیل روکش کردن اینست که رنگ با سایر اجزاء طراحی سازگار شود و هارمونی در طراحی ایجاد گردد.

اگر هدف شما از یادگیری فتوشاپ اینست که با آن تبلیغاتی برای کسب و کارتان بسازید، می توانید از طراحی تبلیغات با فتوشاپ (+ فیلم آموزش گام به گام رایگان) استفاده کنید.

نمونه طراحی بنر با فتوشاپ و نکاتی در مورد طراحی بنر به شکل حرفه ای

نمونۀ بنر تبلیغاتی در فتوشاپ


نمونه طراحی بنر با فتوشاپ و نکاتی در مورد طراحی بنر به شکل حرفه ای
اگر فایل PSD این بنر را در محیط فتوشاپ باز کنید خواهید دید که نسبت به دو مثال قبلی لایه های خیلی کمتری دارد، با این حال دلیل اینکه این بنر را برای شما انتخاب کرده ایم استفاده از تکنیک سایه می باشد. البته هدف ما در این مقاله توضیح دادن چگونگی ایجاد سایه ها در فتوشاپ نیست و صرفاً می خواهیم به اهمیت این موضوع اشاره کنیم. در لایه های فتوشاپ این فایل و در دسته بندی MAIN، لایه ای بنام shadow وجود دارد که اگر انتخابش کنید در سند شما سایه های کاکتوس ها به حالت انتخاب در خواهند آمد. شما با تکنیک هایی می توانید برای هر تصویری (در واقع هر لایه ای) یک سایه ایجاد کنید. خود سایه ایجاد کردن هم روش های مختلفی دارد و حتی گاهاً دیده ام که حرفه ای های این کار روش های خیلی خاصی را برای ایجاد سایه های دقیقتر و طبیعی تر بکار می برند. این هم از آن دست مواردی است که برای حرفه ای شدن در فتوشاپ باید برایش وقت بگذارید.

اگر کار شما عکاسی است و هدفتان از یادگیری فتوشاپ استفاده از آن در کارتان می باشد، می توانید از آموزش فتوشاپ - ویژه عکاسان استفاده کنید. برای تهیه این آموزش، به لینکی که در ادامه خدمتتان ارائه شده است، مراجعه کنید.


جهت مشاهده آموزش های بیشتر در این زمینه و البته آموزش های بیشتر در سایر حوزه های فنی می توانید از سایت فرادرس بازدید نمایید. در این سایت می توانید موضوعات فراوانی در حوزه های برنامه نویسی، مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی، رباتیک، و ... را بیابید.

دانلود فایل های لایۀ باز نمونه طراحی بنر


در ادامه لینک دانلود فایل های این آموزش و همچنین تعدادی فایل دیگر را برای شما قرار داده ایم:


اگر در گوگل کروم این فایل ها را دانلود می کنید بر روی آنها راست کلیک کرده و گزینۀ Save link as را بزنید.


نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.


دسته بندی مطالب خوش آموز