خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


ساخت صفحه شرکت در لینکدین — گام به گام + تصویری

ساخت صفحه شرکت در لینکدین — گام به گام + تصویری
بدون شک لینکدین (LinkedIn) بزرگترین شبکۀ اجتماعی حرفه ای ها در دنیای اینترنت است. این شبکۀ اجتماعی آنقدر شناخته شده و مطرح بود که مایکروسافت با مبلغ سنگینی حدود \(26\) میلیارد دلار آن را تصاحب کرد. کار اصلی لینکدین ایجاد پیوندی میان کارکنان و شرکت ها می باشد. در واقع هر شخصی در لینکدین یک رزومۀ حرفه ای از خودش ارائه می دهد و همینطور هر شرکتی نیز خودش را در لینکدین عرضه می کند. پس تا اینجا مشخص می شود که لینکدین دو جنبۀ مهم و اساسی دارد. تأکید امروز ما بر روی جنبۀ دوم یعنی معرفی کسب و کارها در لینکدین می باشد. این که چطور یک حساب لینکدین برای کسب و کارمان بسازیم و برندمان را بین حرفه ای ها مطرح کنیم. همچنین می توانیم از بین میلیون نفری که خود را در لینکدین معرفی کرده اند و در آن رزومۀ حرفه ای ایجاد کرده اند، اقدام به استخدام نیروهای مورد نیازمان کنیم. لینکدین یک سرویس رایگان است و به راحتی می تواند در آن عضو شوید. در ادامه به آموزش ساخت صفحه شرکت در لینکدین خواهیم پرداخت. همچنین اگر می خواهید از لینکدین به عنوان ابزاری برای معرفی کسب و کارتان و در واقع بازاریابی استفاده کنید توصیۀ ما به شما استفاده از دورۀ آموزشی لینکدین (LinkedIn) برای بازاریابی می باشد که در فرادرس منتشر شده است.


آموزش ساخت صفحه شرکت در لینکدین


گام اول اینست که یک حساب کاربری در سایت لینکدین (LinkedIn) بسازید. توجه داشته باشید که هنگام ایجاد حساب کاربری نمی توانید شرکتتان را معرفی کنید و الزاماً باید به عنوان یک شخص حقیقی ثبت نام کنید. در طول ثبت نام در لینکدین مشخصاتی از جمله نام و نام خانوادگی شما، کشور و شهر شما، این که دانش آموز هستید یا یک فرد شاغل و البته شغل اصلی تان را سوال می کند، همچنین آخرین شرکتی که در آن فعالیت داشته اید را نیز باید به لینکدین اعلام کنید. دقت کنید که این اطلاعات که اشاره می کنیم ضروری هستند و نمی توانید از پاسخ دادن به آنها طفره بروید. در ادامه چند سوال دیگر هم می پرسد که البته پاسخ دادن به آنها ضروری نمی باشد و می توانید آنها را نادیده بگیرید. از آنجا که هدف ما در این آموزش چگونگی معرفی به عنوان یک شاغل یا یک دانش آموز در لینکدین نیست، این مراحل را به صورت کاملاً خلاصه بیان کردیم. پس فراموش نکنید گام اول برای ساخت صفحه شرکت در لینکدین اینست که پیشتر به عنوان یک شخص حقیقی در لینکدین ثبت نام کرده باشید. با فرض بر اینکه حساب کاربری شما به عنوان یک شخص حقیقی در لینکدین ایجاد شده است به ادامۀ آموزش می پردازیم.

  1. ابتدا وارد حساب کاربریتان در سایت لینکدین (LinkedIn) شوید. در منوهای بالای صفحه بر روی گزینۀ Work کلیک کنید.

    ساخت صفحه شرکت در لینکدین
  2. یک صفحه به صورت کشویی در سمت راست شما ظاهر می شود. مشابه تصویر زیر بر روی دکمۀ Create a Company Page به معنای ایجاد یک صفحه برای شرکت کلیک کنید.

    ساخت صفحه شرکت در لینکدین
  3. صفحۀ دیگری با گزینه های زیر برای شما ظاهر خواهد شد.

    برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید ساخت صفحه شرکت در لینکدین
    این گزینه ها چهار مورد می باشند که در ادامه دربارۀ هر کدام توضیحاتی را خدمتتان ارائه می دهیم:

    • Small business: اگر کسب و کار کوچکی دارید، البته به زعم لینکدین کسب و کارهای کمتر از \(200\) نفر کارمند در دستۀ کسب و کارهای کوچک قرار می گیرند، این گزینه را انتخاب کنید.
    • Medium to large business: اگر کسب و کار متوسط یا بزرگی دارید، یعنی بنا به تعریف لینکدین بیش از \(200\) کارمند دارید، این گزینه را انتخاب کنید.
    • Showcase page: اگر قبلاً صفحۀ شرکتی ایجاد کرده اید و می خواهید یک سری صفحات فرعی برای آن ایجاد کنید، گزینۀ Showcase page (صفحۀ ویترین) را انتخاب کنید.
    • Educational institution: اگر موسسۀ آموزشی هستید، این گزینه را انتخاب کنید.

    توجه داشته باشید که خواه از لینکدین برای معرفی کسب و کارتان استفاده می کنید، خواه اینکه از سایر ابزارها و پلتفرم ها بدین منظور بهره می گیرید، در هر صورت نیاز به دانستن اصول مدیریت تبلیغات و برندسازی خواهید داشت. در همین راستا پیشنهاد ما به شما استفاده از دورۀ آموزشی مدیریت تبلیغات و برند که در فرادرس انتشار یافته است، می باشد.


  4. با فرض بر اینکه کسب و کار شما از نوع کسب و کارهای کوچک است، گزینۀ اول را انتخاب می کنیم و به ادامۀ آموزش می پردازیم. با کلیک بر روی این گزینه صفحۀ دیگری باز می شود که یک سری اطلاعات از شما می خواهد. در ادامه به تک تک فیلدهای اطلاعاتی موجود در این صفحه خواهیم پرداخت.

    برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید ساخت صفحه شرکت در لینکدین
  5. یکی از پنل های موجود در این صفحه، Page identity (شناسۀ صفحه) می باشد. در این قسمت در فیلد Name نام شرکتتان را وارد کنید. سپس در قسمت \(\text{linkedin.com/company/}\) به صورت اتوماتیک با توجه به نام شرکت شما، محتویات اتوماتیک پر می شود. این فیلد دوم در واقع آدرس اینترنتی منحصر به فرد شما در لینکدین می باشد که می تواند در کاتالوگ های تبلیغاتی شما یا در سایر صفحات شما در شبکه های اجتماعی دیگر معرفی شود. اگر نام ایجاد شده به صورت اتوماتیک را نمی پسندید به گزینۀ دلخواه تغییرش دهید. در قسمت Website هم لینک وبسایت شرکتتان را قرار دهید.

    ساخت صفحه شرکت در لینکدین
  6. پنل دیگری با نام Company details (جزییات مرتبط با شرکت) نیز در این صفحه فرار دارد که سه فیلد اطلاعاتی داخلش قرار دارد. در ادامه به تشریح این سه فیلد می پردازیم.

    ساخت صفحه شرکت در لینکدین
    • Industry: اشاره به صنعتی دارد که در آن حوزه فعالیت می کنید. یک لیست طولانی از صنایع مختلف در این گزینه لیست شده اند. برخی از گزینه های این لیست عبارت از حسابداری (Accounting)، خطوط هوایی/هوانوری (Airlines/Aviation)، مبلمان (Furniture)، بازی های موبایلی (Mobile Games)، مدیریت سازمان های غیر انتفاعی (Non-profit Organization Management) و ... می باشند. این لیست آنقدر طولانی است که قطعاً گزینۀ مناسبی برای کسب و کار شما در خودش خواهد داشت، سعی کنید با عجله این انتخاب را صورت ندهید و حتی گزینۀ تقریباً مرتبط را نیز لحاظ نکنید و فقط مرتبط ترین گزینه را از این لیست برگزینید.

      بر کسی پوشیده نیست که شبکه های اجتماعی به شدت بر روی افراد تأثیر گذارند. امروزه دیگر مردم فقط از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنند، بلکه بهتر است بگوییم با آن زندگی می کنند و به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شان تبدیل شده است. اگر می خواهید که از این پتانسیل عظیم به نفع کسب و کارتان بهره بگیرید، پیشنهاد ما به شما دورۀ آموزشی آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی است که در فرادرس انتشار یافته است.


    • Compony Size: این فیلد بزرگی شرکت شما را نشان می دهد و داخل آن چندین گزینه به شرح زیر موجود است. در واقع ملاک بزرگی یا کوچکی شرکت شما را تعداد کارمندان شما در نظر گرفته است.
      • \(\text{0-1 employees}\): از صفر تا یک کارمند
      • \(\text{2-10 employees}\): از 2 تا 10 کارمند
      • \(\text{11-50 employees}\): از 11 تا 50 کارمند
      • \(\text{51-200 employees}\): از 51 تا 200 کارمند

    • Company type: در این فیلد نوع شرکت خودتان را از بین یکی از گزینه های زیر انتخاب خواهید کرد.
      • Public company: اگر شرکت سهامی عام یا شرکت دولتی هستید این گزینه را انتخاب کنید.
      • Self-employed: اگر شغل آزاد دارید یا به صورت خویش فرما مشغول به کار هستید، این گزینه را انتخاب کنید.
      • Government agency: اگر یک سازمان یا یک نهاد دولتی می باشید، گزینۀ انتخابی شما این مورد باید باشد.
      • Nonprofit: اگر مجموعۀ شما یک سازمان غیرانتقاعی است، گزینۀ مورد نظر شما این گزینه می باشد.
      • Sole proprietorship: اگر به تنهایی شرکتی را تأسیس کرده اید و مالک آن خودتان هستید، این گزینه را انتخاب کنید.
      • Privately held: اگر شرکتی خصوصی دارید، این گزینه منتخب شما خواهد بود.
      • Partnership: و در پایان اگر یک مجموعۀ شراکتی هستید، این گزینه را انتخاب کنید.

  7. پنل دیگری که در صفحۀ ایجاد یک شرکت در لینکدین وجود دارد، پنل Profile details (جزییات پروفایل) می باشد. در این قسمت می توانید با کلیک بر روی دکمۀ Choose file لوگوی شرکتتان را جهت آپلود انتخاب کنید. دقت کنید که لوگوی شما به شکل مربعی و ترجیحاً با ابعاد \(300 \times 300\) باشد. فرمت تصاویر قابل قبول توسط لینکدین نیز \(\text{JPG}\)، \(\text{JPEG}\) و \(\text{PNG}\) می باشند.
    در فیلد Tagline خلاصۀ مفیدی از آنچه که شرکت شما انجام می دهید را بنویسید.

  8. در پایان گزینۀ \(\text{I verify ...}\) که نشان می دهد شما تأیید می کنید یک شخص موجه برای ایجاد این صفحه می باشید را تیک بزنید و بر روی دکمۀ Create Page کلیک کنید تا صفحۀ شرکت شما در لینکدین ایجاد شود.

    ساخت صفحه شرکت در لینکدین
  9. بعد از اینکه صفحۀ شرکت شما در لینکدین ایجاد شد، چیزی مشابه تصویر زیر خواهد بود. البته پر واضح است که باید اطلاعات آن را تکمیل کنید تا زیباتر و شکیل تر و در عین حال پربارتر گردد.

    برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید ساخت صفحه شرکت در لینکدین
  10. یک نکتۀ مهم دیگر نوار آبی رنگ بالای صفحۀ شما می باشد. اگر دقت کنید گزینۀ You are viewing this page as a member در ان نشان داده می شود. یعنی شما هم اکنون به عنوان یک عضو مشغول تماشای صفحه هستید. در واقع خروجی نمایش داده به شما در این حالت، آن چیزی است که سایرین خواهند دید.

    ساخت صفحه شرکت در لینکدین
  11. در امتداد همین نوار آبی رنگ و در سمت راست آن دکمه ای با نام View as admin قرار دارد که اگر روی آن کلیک کنید صفحه را به عنوان مدیر صفحه مشاهده خواهید کرد.

    ساخت صفحه شرکت در لینکدین
  12. با کلیک بر روی دکمۀ View as admin ظاهر صفحۀ شما به شکل زیر در می آید. دقت کنید فقط این شما هستید که این صفحه را اینگونه می بینید و سایرین آن را به همان شکلی که کمی بالاتر دیدیم مشاهده خواهند کرد. در این وضعیت شما می توانید اطلاعات صفحۀ شرکتتان در لینکدین را ویرایش کنید یا آنها را کامل تر کنید. پست هایی را ثبت کنید. موقعیت شرکتتان را مشخص سازید. رویدادهای مهم شرکتتان را ایجاد و مدیریت کنید. تگ هایی ثبت کنید. محصولات شرکتتان را معرفی کنید. اگر هم خواستید نتیجۀ تغییرات انجام شده را از دید کاربران بیرونی ببینید، بر روی دکمۀ View as member (مشاهده به عنوان عضو) کلیک کنید.

    برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید ساخت صفحه شرکت در لینکدین

اگر مایلید که در ارتباط با لینکدین بیشتر بدانید، می توانید مجموعه مقالات منتشر شده در فرادرس، در این ارتباط را مشاهده نمایید.


سخن پایانی درباره ساخت صفحه شرکت در لینکدین


در این مقاله به طور گام به گام و تصویری به چگونگی ایجاد یک صفحه شرکتی در لینکدین (LinkedIn) پرداختیم. بد نیست بدانید تاکنون بیش از \(30\) میلیون کسب و کار مختلف در این شبکۀ اجتماعی صفحه ایجاد کرده اند که البته شما و خیلی های دیگر هم به زودی به این خیل عظیم اضافه می شوید. هر چند اوایل انتظاری که از لینکدین می رفت این بود که کارکنان را به استخدام کارفرمایان در بیاورد و از آن سو برای کارفرمایان، حرفه ای ها را پیشنهاد کند، اما امروزه لینکدین با بیش از \(700\) میلیون کاربر به یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده و پر واضح است که در حوزۀ شبکه های اجتماعی مرتبط با کسب و کارها، بی رقیب در صدر جدول ایستاده است. این ظرفیت عظیم، هر کسب و کاری را به وسوسه می اندازد که از آن به نفع خودش بهره گیرد.

شما نیز می توانید به کمک لینکدین کسب و کارتان را به شبکه ای از افراد مرتبط با آن مرتبط سازید. آنچه لینکدین را از سایر شبکه های اجتماعی متفاوت ساخته است، اینست که اینجا فقط مخصوص کسب و کار است و افراد برای وقت گذرانی و سرگرمی در آن عضو نمی شوند. این جایگاه ویژه و ممتاز، همان ظرفیت بالایی است که باید آن را به خدمت بگیرید. از این رو امروزه عبارت LinkedIn marketing (بازاریابی لینکدین) بسیار رواج دارد و حتی ابزارهای متنوعی توسط شرکت های ثالث برای این امر ایجاد شده اند که هر شرکتی بسته به اندازۀ کسب و کارش می تواند از ابزارهای مناسبی از این دست سود جوید. در این ارتباط بد نیست بدانید که در داخل خود محیط لینکدین و در محیط مدیریت صفحات شرکتی شما، ابزاری با نام Analytics وجود دارد که به کمک آن می توانید آمار بازدید کننده ها و اطلاعات آماری سودمند دیگری در ارتباط با صفحۀ تان را ببینید و پایش کنید.



نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.


دسته بندی مطالب خوش آموز