خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام

گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام
روش های مختلفی برای قرار دادن ویدئو در اینستاگرام وجود دارد، شما می توانید ویدئوهایی را در قالب پست جدید به صفحۀ اینستاگرامتان بیفزایید، همچنین این امکان را نیز دارید که ویدئو را به عنوان استوری در بالای صفحۀ تان منتشر کنید، اما در تمامی این روش ها محدودیت زمان ویدئو وجود دارد و شما نهایتاً می توانید ویدئوهایی با زمان \(15\) ثانیه الی \(120\) ثانیه را ارسال کنید. یعنی سقف زمانی این ویدئوها نهایتاً \(2\) دقیقه می باشد. اما در کنار این ویژگی ها، یک ویژگی دیگر نیز وجود دارد که اینستاگرام آن را IGTV نامیده است. IGTV مخفف Instagram TV به معنای تلویزیون اینستاگرام می باشد. خیلی از کارشناسان می گویند که اینستاگرام این ویژگی را در رقابت با یوتیوب گوگل ایجاد کرده است و در واقع با این کار برای گوگل شمشیر را از رو بسته است و هدفش جذب مخاطب های یوتیوب است. به هر حال هدف پشت صحنه هر چه که باشد، امروزه من و شما به عنوان کاربرهای اینستاگرام این امکان را داریم تا با کمک IGTV ویدئوهایی از مدت زمان \(10\) دقیقه تا ماکزیمم \(60\) دقیقه را به اینستاگرام آپلود کنیم. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا فقط به ماکزیمم \(60\) دقیقه اشاره نکردم و \(10\) دقیقه را هم ذکر کردم، دلیلش اینست که در حالت عادی شما فقط می توانید \(10\) دقیقه ویدئوی IGTV ارسال کنید، اما اگر ویدئوهای شما بین کاربران محبوب شوند و تعداد فالورهای شما افزایش یافت و دست کم به \(10 \text{ k}\) برسد، آن وقت امکان ارسال ویدئوی \(60\) دقیقه ای را هم خواهید داشت. در ادامۀ مقالۀ گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام با IGTV بیشتر آشنا خواهیم شد.

اگر مشتاقید که دربارۀ اینستاگرام بیشتر بدانید و از تمام زیر و بم آن آگاه شوید، آموزش اینستاگرام از صفر تا صد را به شما پیشنهاد می کنیم.


IGTV چیست؟


در این بخش از مقالۀ گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام با IGTV بیشتر آشنا می شویم. طبق تحقیقات انجام شده در موسسۀ Zenith’s Online Video Forecasts که در سال \(2019\) صورت گرفت، پیش بینی شد، میانگین مدت زمانی که هر شخص به طور روزانه صرف تماشای ویدئوهای آنلاین می کند در سال \(2021\) به \(100\) دقیقه می رسد. این یعنی هر شخص در طول سال \(2021\) به میزان \(25\) روز از سال را بدون وقفه و پشت سر هم صرف دیدن ویدئوهای آنلاین خواهد کرد و این رقم خیلی بالایی است و سرمایۀ عظیمی است که منجر شده به شدت مورد توجه کسب و کارها نیز قرار گیرد. جالب است بدانید که در واقعیت افراد دست کم دو برابر این مدت زمان پیش بینی شده مشغول تماشای ویدئوهای آنلاین هستند، مدت زمانی که مردم صرف دیدن این ویدئوها می کنند از سال \(2013\) تا \(2018\) به طور متوسط \(32\%\) افزایش داشته است، یکی از دلایل این امر هم بالا رفتن کیفیت صفحه نمایش گوشی ها و دستگاه های همراه و البته بزرگ تر شدن صفحه نمایش شان بوده است. دلیل دیگر هم افزایش سرعت اینترنت و فناوری های همچون \(\text{4G}\) و در آیندۀ نزدیک \(\text{5G}\) می باشد.

گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام
در این میان، اینستاگرام هم در تصمیم به بهره برداری از این ظرفیت عظیم، قابلیت تلویزیون اینستاگرام (IGTV) را برای کاربرانش ایجاد کرده است. IGTV یک ویژگی داخلی در اینستاگرام به منظور ایجاد و ارسال ویدئوهای طولانی توسط کاربرها می باشد. در IGTV محدودیت \(1\) دقیقه ای که در پست های اینستاگرام وجود دارد برداشته شده است و کاربران می توانند به عنوان وسیله ای برای گفتن داستان های طولانی تر از آن استفاده کنند. در عمل هم بسیاری از کاربران اینستاگرام از این قابلیت بهره می برند و به کمک آن حتی داستان های سریالی با موضوعات مختلف سرگرمی، آموزشی، علمی و ... برای فالورهایشان تهیه می کنند. شما به عنوان یک کاربر معمولی اینستاگرام به راحتی می توانید ویدئوهایی با مدت زمان \(10\) دقیقه را آماده سازید و در صفحۀ تان قرار دهید. هر چند \(10\) دقیقه زمان کافی برای ارائه یک مطلب خوب می باشد، اما اگر مطلب شما طولانی تر از این شد می توانید آن را در قالب چند بخش \(10\) دقیقه ای مجزا به صورت سریالی ارسال کنید. البته اینستاگرام به کاربران ویژه ترش امکان ارسال ویدئوهایی با طول \(60\) دقیقه را نیز می دهد، اما به شخصه توصیه نمی کنم از ویدئوهای خیلی طولانی تر استفاده کنید و ترجیحاً با زمان های کوتاه تر و سریالی پیش بروید تا هم مخاطب از ویدئوی شما خسته نشود و هم اینکه همیشه تشنۀ دیدن قسمت بعدی باشد.

یکی از نکات مهمی که برای موفقیت در جذب فالور و در عین حال حفظ فالورهای فعلی تان باید رعایت کنید، اینست که برای تولید محتوا استراتژی خوبی داشته باشید. سعی کنید مخاطب هایتان و سلیقۀ آن ها را به خوبی بشناسید و متناسب با آن برایشان اقدام به تولید محتوا کنید. همچنین باید اوقات انتشار ویدئوها را نیز طبق یک استراتژی منظم و از پیش برنامه ریزی شده تعیین کنید، اگر در ارتباط با این موضوع علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید آموزش استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی که در فرادرس انتشار یافته است، جای خیلی خوبی برای یادگیری می باشد.


چرا باید از IGTV برای رشد کسب و کارم استفاده کنم؟


گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام
در این بخش از مقالۀ گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام به اهمیت IGTV در رشد کسب و کارها می پردازیم. امروزه ویدئو یکی از ابزارهای قدرتمند برای جذب توجه مخاطبان است. در واقع امروزه از هر \(10\) نفر، \(6\) تای آنها تماشای ویدئوهای آنلاین را بر تماشای تلویزیون ترجیح می دهند. طبیعی هم هست که چنین انتخابی داشته باشند. اساساً تلویزیون تکنولوژی دست کم پنجاه سال پیش است و هیچ تعاملی در آن وجود ندارد و شما باید به عنوان یک مصرف کنندۀ محض منتظر باشید تا ببنید آنها طبق برنامه ریزی خودشان چه محتویاتی را قصد دارند به شما ارائه کنند. اما در ویدئوهای آنلاین قضیه کاملاً برعکس است و این شما هستید که متناسب با سلیقۀ خودتان در صفحات خاصی که خودتان انتخاب کرده اید که دنبال کنید، ویدئو تماشا می کنید. در این میان رشد هوش مصنوعی هم بسیار تأثیر گذار بوده است. اینکه شبکه های اجتماعی همچون یوتیوب و اینستاگرام با الگوریتم های قدرتمندی سلیقۀ کاربران را استخراج می کنند، و سپس متناسب با سلیقه اش ویدئوهایی را به او پیشنهاد می دهند، باعث شده است که کاربران زمان بیشتری را صرف مشاهدۀ ویدئوهای آنلاین کنند. به گفتۀ برخی روانشناسان امروزه این الگوریتم ها ما انسان ها را از خودمان هم بیشتر می شناسند و از خیلی از جنبه های مخفی سلیقۀ مان که خودمان هم ممکن است بر آن واقف نباشیم، مطلع و آگاه هستند.

در این قسمت از مقالۀ گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام می خواهم اشارۀ کوچکی به یکی دیگر از ویژگی های اینستاگرام با نام ریلز (Reels) داشته باشم. اینستاگرام به کمک این ویژگی سعی دارد به شیوۀ تیک تاک (TikTok) محبوبیت کسب کند. اگر می خواهید در این ارتباط بیشتر بدانید، از آموزش "اینستاگرام ریلز چیست، چگونه از آن استفاده کنیم؟" که در فرادرس منتشر شده است، استفاده کنید.


تا اینجا به خوبی با اهمیت ویدئوهای آنلاین در زندگی مردم و به تبع آن اهمیت استفاده از این موضوع در رشد کسب و کارها آشنا شدید. با توجه به اینکه بدون شک اینستاگرام امروزه سهم زیادی در زندگی روزمرۀ مردم دارد و مردم زمان زیادی را صرف تماشای ویدئوهای آنلاین در این پلتفرم می کنند، و با توجه به اینکه بیش از یک میلیارد کاربر به طور متوسط در هر ماه در اینستاگرام فعالیت دارند، و با توجه به اینکه IGTV یکی از ابزارهای قدرتمند این پلتفرم در ارتباط با ویدئوهای آنلاین می باشد، دیگر دلیلی باقی نمی ماند که از آن استفاده نکنیم. IGTV به عنوان بهترین ابزار گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام در دستان شماست، تا از آن به نفع کسب و کارتان یا به نفع بهبود برند شخصی تان بهره ببرید.

گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام
یکی از مفاهیمی که به شدت در قرن اخیر رواج پیدا کرده است و به تبع آن حائز اهمیت شده است، اهمیت برند و برندسازی می باشد. امروزه این مسئله تا جایی پیش رفته است که علاوه بر اشخاص و شرکت ها، حتی خاک، آب، صدا و رنگ هم ظرفیت تبدیل شدن به برند را دارند. اگر می خواهید در زمینۀ برند سازی موفق عمل کنید، راه درستش اینست که از کارشناسان و متخصصان این امر کمک بگیرید. در اینجا یک پیشنهاد ویژه برای شما دارم و آن هم استفاده از دورۀ آموزش مدیریت تبلیغات و برند می باشد که توسط استادی با مدرک دکترای تخصصی مدیریت بازرگانی ارائه و در فرادرس انتشار یافته است. این دورۀ ارزشمند را از دست ندهید.


ایده هایی برای ساخت ویدئوهای طولانی در اینستاگرام


تا اینجای کار با ابزار IGTV به عنوان وسیله ای برای گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام آشنا شدید. همچنین با مباحثی که مطرح شد، و آمارهایی که ارائه شد، به اهمیت ویدئوهای آنلاین و تأثیر آن در رشد کسب و کار و برندتان واقف شدید. دیگر بهانه ای باقی نمی ماند که در اسرع وقت دست به کار شوید و محتواهای با کیفیتی را تولید و ارائه کنید. اهمیت محتوای با کیفیت و مطلوب در اینست که اولاً مخاطب از اینکه برای دیدن ویدئوی طولانی شما وقت گذاشته است احساس پشیمانی و هدر رفت وقتش را نخواهد داشت، و دوماً مشتاقانه منتظر قسمت های بعدی آن می ماند. توصیه ما به شما اینست که برای تولید محتوا حتماً یک برنامه ریزی دقیق و مشخص داشته باشید و با یک استراتژی مشخص و در یک حوزۀ خاص فعالیت نمایید. در اینجا مهمترین مسئله اینست که یک تصویر کلی از صفحۀ تان و نوع محتوایی که قرار است در آن ارائه شود، تجسم کنید و متناسب با این ایدۀ کلی به تولید محتوا بپردازید. با داشتن این تصویر کلی، متوجه خواهید شد که باید بر روی چه نقاطی تمرکز کنید و تمرکزتان را از چه حوزه هایی دور کنید. بدون شک یکی از اصول موفقیت در هر کار متمرکز کردن زمان و انرژی بر روی آن است، فراموش نکنید ذره بین تا نور را در نقطۀ کانونی اش متمرکز نکنید، چیزی را نخواهد سوزاند.

گذاشتن ویدیو طولانی در اینستاگرام
یکی از بهترین ایده ها برای ساخت ویدئو و انتشار آن به کمک IGTV اینست که آنها را به شکل مجموعه ویدئوهایی مرتبط با یک موضوع یا یک تم خاص بسازید و آن ها را به صورت سریالی در فواصل زمانی مشخص در صفحۀ اینستاگرامتان منتشر کنید. این شیوه به شما کمک می کند تا در محتویاتتان بیشتر و بیشتر عمیق شوید. این شیوه برای اینکه مخاطبان شما مدام به صفحۀ شما باز گردند، استراتژی بسیار خوبی می باشد. اگر به افراد یا برند های موفق در اینستاگرام نگاهی بیندازید، این نکته را در کارشان کشف خواهید کرد. بلاگرهایی که از تست فود به طور منظم و مرتب ویدئوهای سریالی می سازند، اشخاصی که به صورت سریالی ویدئوهای سرگرمی ارسال می کنند، استادان حوزۀ مختلف که در موضوع خاصی مثل زبان انگلیسی، روانشناسی، کسب و کار، یا سایر حوزه ها، آموزش هایی را به طور سریالی در فواصل زمانی مشخص ارسال می کنند. صدها نوع از این مثال ها می توان ذکر کرد. این استراتژی، بسیار مناسب است و در ضمن جواب داده است و سایرین با آن موفق شده اند، پس بدون شک برای شما هم کار خواهد کرد.

در اینجا می خواهم یک نکتۀ مهم در ارتباط با اینستاگرام را با شما در میان بگذارم. برای هر شخصی که در اینستاگرام فعالیت دارد، ضرورت دارد که درکی از نحوۀ کارکرد آن داشته باشد. هر چقدر درک شما از این موضوع بیشتر باشد، در زمان و انرژی شما بیشتر صرفه جویی می شود و بهتر به اهدافتان در اینستاگرام خواهید رسید. در همین زمینه راهنمای بروز شده الگوریتم اینستاگرام (سال ۲۰۲۱) می تواند درک شما از عملکرد اینستاگرام را به شدت افزایش دهد تا از هدر رفت انرژی و زمان جلوگیری گردد.


اگر به کمک این ویدئوهای آنلاین قصد فروش محصول یا خدماتی را دارید، این قسمت از مقاله را با دقت بیشتری بخوانید. یک نکتۀ مهم و کلی که در ارتباط با فعالیت در اینستاگرام و به طور خاص در ارتباط با ویدئوهای آنلاین باید در نظر بگیرید اینست که به فکر مخاطب باشید و محتوا را برای او بسازید. این که در ویدئو به طور مستقیم به مزایای محصول یا خدماتتان اشاره کنید ایدۀ خوبی نیست، بلکه باید از دید مخاطب به این موضوع نگاه کنید و برای او تشریح کنید که محصول یا خدمات شما چه ارزش افروده ای برای او دارد. بهترین شیوۀ ارائه ویدئوهای آنلاین و طولانی اینست که یک سری آموزش های رایگان در آن حوزه را ارائه دهید و در واقع مخاطبان را پیرامون موضوعات آموزشی به صفحۀ تان جذب کنید و سپس به طور ظریف لابلای آموزش ها اشاره به محصول یا خدماتتان کنید. سعی نکنید با کلماتی همچون بهترین، بزرگترین، عالی ترین، اولین و ... مخاطب را بفریبید. برای مخاطب اصلاً مهم نیست که شما چه و که هستید، برای او خودش مهم است. اساساً ذات انسان همین است و به صورت غریزی همواره به خودش اولویت می دهد. پس شما هم اگر می خواهید با ویدئوهای طولانی در دل مخاطب جا باز کنید، اولویت اول را به او و نیازهای او بدهید.


نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.


دسته بندی مطالب خوش آموز