خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


آموزش مایکروسافت CRM 2016 - آشنایی با فرم Campaigns

آموزش مایکروسافت CRM 2016 - آشنایی با فرم Campaigns
کمپین های تبلیغاتی یکی از مهمترین بخش های مربوط به Marketing یا بازاریابی است. سازمان شما محصولاتی را تولید کرده است و حالا نیاز است که این محصول به جهان معرفی شود و مردم با شناخت محصول مبادرت به خرید محصول شما کنند. خب، شما برای معرفی محصولاتتان باید روشهایی داشته باشید. به روش هایی که برای تبلیغ محصولات دارید، در CRM کمپین گفته می شود. واقعا این بخش خیلی جالبی است که در CRM قرار دارد. مثلا شما تصمیم دارید از طریق رادیو، تلویزیون، رسانه های ماهواره ای، سایتهای اینترنتی، وب سایت، شبکه های اجتماعی، شرکت در نمایشگاه ها، استخدام بازاریاب، و مواردی دیگر محصول را معرفی کنید. هر کدام از این روش ها را باید به صورت کمپین در CRM ثبت کنید.بعدها شما با استفاده گزارش گیری از این کمپین ها به این نتیجه می رسید که کدام روش در جهت جلب توجه مشتریان برای خرید موثر بوده است؟ کدام روش برای فروش بیشتر، جذب مشتری بیشتر از ما بقی کمپین ها پیشتاز بوده است؟ کدام کمپین از سایر کمپین ها ضعیف تر عمل کرده و انتظارات شما را برآورده نکرده است؟ شما با شناسایی این موارد میت وانید تصمیمات مهم دیگری بگیرید، مثلا آیا نیاز است که این کمپین های ضعیف حذف شوند؟ آیا با تغییرات اساسی در این کمپین ها، آن نتیجه ای که انتظار دارید، برآورده خواهد شد؟

سیستم یکپارچۀ سازمانی راهکار
شما کلی کار دیگر روی این کمپین ها می توانید انجام دهید و اهم موضوع را در قسمت بالاتر توضیح دادیم.


برای تعریف کمپین های تبلیغاتی پارامترهای مهمی باید در CRM ثبت شود هر چند که شما قبلا یاد گرفتید که چطور باید فرم ها را دلخواه سازی کنید. من در اینجا فقط اشاره به فیلدهای مهم این فرم خواهم کرد، شما خودتان با سفارشی سازی فرم، فیلدها و آیتم های خودتان را به فرم اضافه کرده و اگر چیزی اضافه بوده آن را کم کنید. در این مورد کاملا دست شما باز خواهد بود.
به دپارتمان Marketing رفته و به فرم Campaigns وارد شوید.

آموزش مایکروسافت CRM 2016 - آشنایی با فرم Campaigns . آموزشگاه رایگان خوش آموز

برای اضافه کردن کمپین، دکمه New را از نوار ابزار بالا کلیک کنید.

آموزش مایکروسافت CRM 2016 - آشنایی با فرم Campaigns . آموزشگاه رایگان خوش آموز

در اینجا باید شروع به تکمیل اطلاعات یکی از کمپین های تبلیغاتی خودتان کنید. در فیلد Name باید نام کمپین را وارد کنید.
در فیلد Expected Response، میزان انتظاری که شما از آن کمپین برای دریافت نتیجه دارید را وارد کنید. مثلا از این کمپین تبلیغاتی انتظار 80 درصد پاسخ دارید.
در فیلدهای Proposed Start و Proposed End، باید تاریخ و شروع و پایان کمپین را بصورت تخمینی وارد کنید.
فرم را اسکرول کنید تا سایر فیلدها را هم بررسی کنیم. در فیلد Offer شما می توانید آفرهایی که برای این کمپین دارید، وارد کنید. مثلا اگر قرار است تبلیغ تلویزیونی صورت بگیرد، در چه ساعاتی، در چه شبکه هایی مثلا پخش شود.
باز هم فرم را اسکرول کنید تا به قسمت های پایین تر آنهم برسیم. حالا میخواهیم هزینه های این کمپین را تعیین کنیم. مثلا در فیلد Allocated Budget، کل بودجه و هزینه ای که برای این کمپین در نظر گرفته اید را معلوم کنید. در فیلد Misc.Cost هم می توانید هزینه هایی مثل هزینه های متفرقه این کمپین را وارد کنید. در آخر شما از راه اندزای این کمپین، انتظاراتی هم دارید، مثلا باید برآورد کنید که با این هزینه و استفاده از این کمپین، چه سود و منفعتی عاید شما و سازمان تان می شود. شما این مقدار را در قسمت بالای فرم در فیلد Estimated Revenue می توانید وارد کنید.

آموزش مایکروسافت CRM 2016 - آشنایی با فرم Campaigns . آموزشگاه رایگان خوش آموز

سپس دکمه Save را کلیک کنید تا این کمپین ذخیره شود.
خب حالا این کمپین ذخیره شد، برخی فیلدها و قسمت های فرم اکنون فعال می شوند. البته شما به همه این موارد نیاز ندارید فقط اهم موضوع مربوط به قسمت Responses می باشد که این مورد در پست بعدی خدمتتان ارائه خواهم داد.

برای مشاهده سرفصلهای آموزش Microsoft Dynamic CRM 2016، لطفا اینجا کلیک کنید.



نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.