خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
آموزش مایکروسافت CRM 2016 - آشنایی با contracts یا قراردادها
در این جلسه یا شما دوستان می خواهیم فرم Contracts یا قرادادها را بررسی کنیم البته این قرار دادها برای پشتیبانی است و ربطی به قرار داد فروش ندارد هر چند که با سفارشی سازی ، هر نوع قراردادی را در این فرم می توانید وارد کرده و به ثبت برسانید. مثلا شرکت ما یک شرکت فروش نرم افزارهای مالی و اداری است، خب، وقتی نرم افزاری به مشتری فروخته می شود به دنبال آن باید یک قرار داد پشتیبانی هم با مشتری تنظیم شود که مثلا به مدت معین، با شرایط مذکور، پشتیبانی این نرم افزار را انجام خواهید داد.
شما قرار دادها را میتوانید در CRM به ثبت برسانید. تاریخ شروع و پایان قراردادها را مشخص کنید، مثلا در زمان پر کردن فرم Case می توانید از همین تاریخ شروع و پایان پشتیبانی ها استفاده کنید و چنانچه مشتری قرارداد پشتیبانی تمدید کرده بود، از ارائه خدمات پشتیبانی به آن جلوگیری کرد تا مشتری قراداد را تمدید کند.
خب، برای توضیحات بیشتر لطفا به فرم Contracts در دپارتمان Service مراجعه کنید.
برای افزودن قرار داد جدید، دکمه New را از نوار ابزار بالا کلیک کنید. الته برای این قرارداده شما می توانستید الگوهایی را هم ایجاد کنید من در اینجا فقط یک الگوی پیشفرض را دارم و همان را انتخاب می کنم. در مباحث بعدی به موضوع ایجاد الگوهای قرارداد خواهیم پرداخت.
نیاز به توضیح نیست که شما می توانید به راحتی این فرم ها را سفارشی سازی کرده و فیلدهای خودتان را در فرم بگنجانید و از آنها استفاده کنید.
در فیلد Contract name باید نام قرارداد را وارد کنید و در فیلدهای Contract Start date و contract end date تاریخ شروع و پایان این قرارداد را مشخص کنید. در سمت چپ،لیست contract lines را مشاهده می کنید که توضیح آن کمی مفصل است و در ادامه همین پست به آن خواهیم رسید.
در قسمت Contract Type باید نوع قرارداد را مشخص کنید. اگر برای این قرار داده پشتیبانی SLA هست، باید آن را هم تعیین کنید.
در آخر دکمه Save را کلیک کنید. به محض Save شدن فرم، به سراغ contract lines بروید.
تمام شرایط قرار داد را در اینر قسمت باید مشخص کنید. پس تعیین این شرایط دکمه + در کنار contract lines را کلیک کنید.
در فیلد Product، باید برای محصولی که به مشتری فروخته اید را انتخاب کنید و مشخص منید که برای این محصول قرار داد پشتیبانی تنظیم می شود. شما حتی برای هر محصول به صورت جداگاتنه میتوانید این contract lines را ایجاد کنید. مثلا مشتری از شما هم نرم افزار مالی، داشبورد، اتوماسیون اداری و کارت ساعت را خریداری کرده است. شما برای هر کدام از این محصولات می توانید contract lines با قیمتهای جداگانه ایجاد کنید.
در فیلد total price باید مبلغ قرارداد را برای این contract lines در بازه زمانی که مشخص کرده اید را وارد کنید. اگر هم تخفیفی برای این قرار داد در نظر گرفته اید در فیلد Discount وارد کنید.
و سایر فیلدها را هم تکمیل کنید تا به فیلد total cases برسید. در این فیلد باید تعداد Case ای که این مشتری به ازای این contract lines می تواند داشته باشد را مشخص کنید. البته این فیلد بستگی به کسب و کار و سازمان شما دارد(همچنین به الگوی قرارداد یا Template Contractهم بستگی دارد. شما در آموزش بعدی با ایجاد الگوی قراردادها آشنا خواهید شد.) اما از آنجایی که این فیلد اجباری است و ما معمولا برای مشتریان در طول یکسال بدون محدودیت Case تعریف می کنیم، به قسمت سفارشی سازی فرم رفته و این فیلد را از حالت اجباری خارج کنید.
در آخر از بلای فرم دکمه Save را کلیک کنید. حالا اگر برای این contract lines توضیحات با فایل ضمیمه دارید، در قسمت Notes می توانید آن را وارد کنید. پس از اینکه تغییرات خود را انجام دادید، به فرم Contract بروید و همانطور که در لیست contract lines مشاهده می کنید، تمامی contract lines ها در اینجا لیست شده اند و می توانید آنها را مشاهده کنید.
برای مشاهده سرفصلهای آموزش Microsoft Dynamic CRM 2016، لطفا اینجا کلیک کنید.
شما قرار دادها را میتوانید در CRM به ثبت برسانید. تاریخ شروع و پایان قراردادها را مشخص کنید، مثلا در زمان پر کردن فرم Case می توانید از همین تاریخ شروع و پایان پشتیبانی ها استفاده کنید و چنانچه مشتری قرارداد پشتیبانی تمدید کرده بود، از ارائه خدمات پشتیبانی به آن جلوگیری کرد تا مشتری قراداد را تمدید کند.
خب، برای توضیحات بیشتر لطفا به فرم Contracts در دپارتمان Service مراجعه کنید.
برای افزودن قرار داد جدید، دکمه New را از نوار ابزار بالا کلیک کنید. الته برای این قرارداده شما می توانستید الگوهایی را هم ایجاد کنید من در اینجا فقط یک الگوی پیشفرض را دارم و همان را انتخاب می کنم. در مباحث بعدی به موضوع ایجاد الگوهای قرارداد خواهیم پرداخت.
نیاز به توضیح نیست که شما می توانید به راحتی این فرم ها را سفارشی سازی کرده و فیلدهای خودتان را در فرم بگنجانید و از آنها استفاده کنید.
در فیلد Contract name باید نام قرارداد را وارد کنید و در فیلدهای Contract Start date و contract end date تاریخ شروع و پایان این قرارداد را مشخص کنید. در سمت چپ،لیست contract lines را مشاهده می کنید که توضیح آن کمی مفصل است و در ادامه همین پست به آن خواهیم رسید.
در قسمت Contract Type باید نوع قرارداد را مشخص کنید. اگر برای این قرار داده پشتیبانی SLA هست، باید آن را هم تعیین کنید.
در آخر دکمه Save را کلیک کنید. به محض Save شدن فرم، به سراغ contract lines بروید.
تمام شرایط قرار داد را در اینر قسمت باید مشخص کنید. پس تعیین این شرایط دکمه + در کنار contract lines را کلیک کنید.
در فیلد Product، باید برای محصولی که به مشتری فروخته اید را انتخاب کنید و مشخص منید که برای این محصول قرار داد پشتیبانی تنظیم می شود. شما حتی برای هر محصول به صورت جداگاتنه میتوانید این contract lines را ایجاد کنید. مثلا مشتری از شما هم نرم افزار مالی، داشبورد، اتوماسیون اداری و کارت ساعت را خریداری کرده است. شما برای هر کدام از این محصولات می توانید contract lines با قیمتهای جداگانه ایجاد کنید.
در فیلد total price باید مبلغ قرارداد را برای این contract lines در بازه زمانی که مشخص کرده اید را وارد کنید. اگر هم تخفیفی برای این قرار داد در نظر گرفته اید در فیلد Discount وارد کنید.
و سایر فیلدها را هم تکمیل کنید تا به فیلد total cases برسید. در این فیلد باید تعداد Case ای که این مشتری به ازای این contract lines می تواند داشته باشد را مشخص کنید. البته این فیلد بستگی به کسب و کار و سازمان شما دارد(همچنین به الگوی قرارداد یا Template Contractهم بستگی دارد. شما در آموزش بعدی با ایجاد الگوی قراردادها آشنا خواهید شد.) اما از آنجایی که این فیلد اجباری است و ما معمولا برای مشتریان در طول یکسال بدون محدودیت Case تعریف می کنیم، به قسمت سفارشی سازی فرم رفته و این فیلد را از حالت اجباری خارج کنید.
در آخر از بلای فرم دکمه Save را کلیک کنید. حالا اگر برای این contract lines توضیحات با فایل ضمیمه دارید، در قسمت Notes می توانید آن را وارد کنید. پس از اینکه تغییرات خود را انجام دادید، به فرم Contract بروید و همانطور که در لیست contract lines مشاهده می کنید، تمامی contract lines ها در اینجا لیست شده اند و می توانید آنها را مشاهده کنید.
برای مشاهده سرفصلهای آموزش Microsoft Dynamic CRM 2016، لطفا اینجا کلیک کنید.
دوره های آموزش شبکه در خوش آموز:
لیست دوره های آموزش برنامه نویسی در سایت خوش آموز
سایر آموزش های مرتبط:
- دوره آموزشی Kerio Control
- آموزش دوره سیسکو CCNA
- دوره آموزشی Network Plus
- دوره آموزشی Exchange server 2016
- دوره آموزشی VMWare Workstation
لیست دوره های آموزش برنامه نویسی در سایت خوش آموز
- آموزش برنامه نویسی به زبان ساده از مبتدی تا پیشرفته بصورت کاملا کاربردی
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی #C (سی شارپ)
- آموزش پایگاه داده اس کیو ال سرور به زبان ساده از مبتدی تا پیشرفته بصورت کاملا کاربردی
- دوره آموزش برنامه نویسی بانکهای اطلاعاتی VB.NET + SQL Server
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی پایتون Python
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی C
- دوره آموزش رایگان زبان برنامه نویسی ++C
- دوره آموزش رایگان HTML 5
- دوره آموزش رایگان 3 CSS
- دوره آموزش رایگان جاوا اسکریپت (JavaScript)
- دوره رایگان آموزش جامع برنامه نویسی اکسل (VBA) از مقدماتی تا پیشرفته
سایر آموزش های مرتبط:
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: