خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


رفع ارور recipient address rejected access denied

رفع ارور recipient address rejected access denied
بسیاری از افراد هنگام ارسال ایمیل با استفاده از Outlook با خطای Recipient Address Rejected Access Denied مواجه می شوند. بر اساس گزارشات کاربران، پیام خطای Recipient Address Rejected: access deniedاغلب با کدهای 541 و 550 همراه است. اگر یک ایمیل به آدرس ایمیلی که وجود ندارد ارسال کنید، با این خطا مواجه خواهید شد.

سیستم یکپارچۀ سازمانی راهکار
علاوه بر این، برخی از عوامل مانند DNS cache خراب، anti-spam filter، و ... باعث و بانی این ارور هستند. در این مطلب ما چندین راه حل برای رفع این خطا جمع آوری کرده ایم که می توانید از آنها برای رفع مشکل استفاده کنید.



Use the Correct Recipient

قبل از اینکه کاری انجام دهیدف اول مطمئن شوید که ایمیل گیرنده واقعا معتبر باشد و اساسا وجود خارجی داشته باشد. اگر کاملا مطمئن هستید که این ایمیل وجود دارد ولی هنوز خطای 550 5.4 1 Recipient Address Rejected access denied را دارید، روش بعدی را انجام دهید.

Make Sure All Public Folders Are Hosted On-Premise

برخی از کاربران پس از پیکربندی ایمیل با Exclaimer Cloud از طریق مایکروسافت 365، خطای Recipient Address Rejected: Access Denied را دریافت می کنند. در این مورد، احتمالاً خطا مربوط به گزینه Directory-Based Edge Blocking است. می تواند آدرس ایمیل های خارجی را که در داخل Azure Active Directory یافت نمی شوند را reject کند. برای رفع خطا، می توانید 3 راه حل احتمالی زیر را امتحان کنید:


توجه: تمام 3 روش ارائه شده مستلزم این است که شما یک global administrator با اعتبار کامل باشید.


Microsoft Azure Active Directory Connect را باز کرده و سپس Optional Features را کلیک کنید. در ادامه از پنل سمت راست تیک گزینه Exchange Mail Public Folder را فعال کنید.
سپس دکمه Next را برای ذخیره تنظیمات کلیک کنید. سپس بررسی کنید که خطای 550 permanent failure for one or more recipients رفع شده و آیا می توانید ایمیل ارسال کنید.

رفع ارور recipient address rejected access denied

Make Sure Your Public Folders Are Hosted in Exchange Online

از آنجایی که گزینه DBEB دیگر برای Public Folder های فعال شده با ایمیل که در Exchange Online هاست شده اند پشتیبانی نمی شود، باید به منوی اصلی دسترسی داشته باشید و یک لیست استثنا ایجاد کنید. در اینجا می توانید راهنمایی های زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که Public Folder های شما در Exchange Online هاست می شوند:
به Exchange Online با اکانت تان لاگین کنید.
پس از لاگین به Main flow رفته و به تب Rules بروید.
از لیست rule ها گزینه Identify Messages to send to Exclaimer Cloud را انتخاب کرده و Edit را بزنید.
فرم ر ابه پایین اسکرول کرده و دکمه Add Exception را بزنید.
از بخش Use the following connector گزینه The recipient و سپس is this person را بزنید.

رفع ارور recipient address rejected access denied
همه mailbox هایی که برای public folder ها استفاده می کنید را انتخاب کرده و دکمه Add را بزنید تا تغییر اعمال شود و سپس روی OK کلیک کنید تا آن را اجرا کنید.
اکنون بررسی کنید که آیا خطای 550 5.4 1 Recipient Address Rejected access denied برطرف شده یا خیر.

Disable the Directory-Based Edge Blocking

روش دیگر برای جلوگیری از بلاک کردن DBED، غیرفعال کردن کامل آن است. اگر 2 راه حل بالا موثر نبودند، می توانید این روش را امتحان کنید.
دوباره به Exchange Online تان لاگین کنید. در Mail flow به تب Accepted domains بروید.
Root domain public folder های خود را انتخاب کرده و روی Edit کلیک کنید.
از قسمت This accepted domain is، گزینه Internal relay domain را انتخاب کرده و دکمه save را برای غیرفعال کردن DBEB کلیک کنید.

رفع ارور recipient address rejected access denied

Perform a DNS & TCP/IP Reset

خطای Recipient Address Rejected: access denied می تواند به دلیل DNS cache خراب ویا مشکلات کارت شبکه رخ دهد. برای رفع آن، می توانید ریست کردن تنظیمات TCP/IP و DNS Cache را تست کنید.
برای این منظور Command Prompt را به صورت Run as administrator باز کرده و سپس دستورات زیر را یک به یک در آن وارد و Enter کنید.

ipconfig /flushdns
nbtstat -R
nbtstat -RR
netsh int reset all
netsh int ip reset
netsh winsock reset

نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.


دسته بندی مطالب خوش آموز