خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


وبلاگ چیست؟ تفاوت وبلاگ و وب سایت چیست؟

وبلاگ چیست؟ تفاوت وبلاگ و وب سایت چیست؟
شاید برای بسیاری از شما دوستان عزیز در مورد تفاوت وبلاگ یا وب سایت سوال باشد و بخواهید تفاوت این دو را بدانید. اگر به فکر راه اندازی یک وبلاگ یا وب سایت هستید، درک این دو برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می کند. به هر حال شما به یک دلیل یا دلایلی قصد راه اندازی وبلاگ یا وب سایتی را دارید.

نرم افزار سامانه مودیان راهکار
در این مطلب، توضیح می دهیم که وبلاگ چیست و تفاوت وبلاگ با وب سایت چیست. ما همچنین در مورد سناریوهای واقعی همراه با مثال های دنیای واقعی، و مزایای آنها صحبت خواهیم کرد.



وبلاگ چیست؟

وبلاگ در واقع نوعی وب سایت است که در آن محتوا ذخیره قرار گرفته شده در آن از بابت زمان بصورت معکوس مرتب سازی و ارائه می شود تا محتواهای جدیدتر، در ابتدا نمایش داده شوند و با وارد کردن محتوای جدیدتر، محتوای قدیمی تر پایین می روند. محتوای وبلاگ اغلب با نام وبلاگ پست(blog post) شناخته می شوند.
وبلاگ ها معمولاً توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد برای ارائه اطلاعات به سبک مکالمه اداره می شوند. با این حال، اکنون هزاران وبلاگ شرکتی وجود دارد که محتوای اطلاعاتی و محتواهای دیگری را تولید می کنند.

وبلاگ چیست؟ تفاوت وبلاگ و وب سایت چیست؟
پست های معمولی وبلاگ همچنین دارای یک بخش کامنت یا ثبت نظرات هستند که در آن کاربران می توانند پاسخ، سوال یا نظر خود را در رابطه با آن پست درج و ثبت کنند.


وب سایت چیست؟

وقتی مرورگر کروم خود را باز می کنید و هر آدرس وب سایتی را وارد کنید (مثلا khoshamoz.ir یا khoshamoz.com) نهایتا به یک وب سایت وارد خواهید شد. در واقع، پیمایش در هر جایی از مرورگر وب شما را در نوعی وب سایت قرار می دهد. این بدان معناست که گوگل هم یک وب سایت است(فیس بوک و یوتیوب نیز همینطور). وب سایت ها با نام دامنه خودشان - آدرس های وب شناسایی می شوند. همانطور که می بینید، آدرس این وب سایت khoshamoz.ir است و به همین ترتیب هر وب سایتی آدرس منحصر به فرد خود را دارد که با آن شناسایی می شود.

وبلاگ چیست؟ تفاوت وبلاگ و وب سایت چیست؟
بسیار خوب، به طور خاص، فرق بین وبلاگ و وب سایت چیست؟ شکل بالا به ما می گوید که وبلاگ ها زیرمجموعه ای از وب سایت ها هستند. این مفهوم تا حدی شبیه به ماشین و ماشین مسابقه ای است. به این معنی که همه آنها چهار چرخ و یک موتور دارند، اما هدف یک ماشین مسابقه ای بسیار خاص تر است.
همانطور که گفته شد وبلاگ نوعی وب‌سایت است که تمرکز اصلی آن بر نمایش مقالات وبلاگ (به نام پست‌های وبلاگ) با نمایش آنها در صفحه اصلی وبلاگ(به صفحات اصلی homepage هم گفته می شود) به ترتیب زمانی معکوس است (ابتدا جدیدترین ها نمایش داده می شود).
شاید در ابتدا پیچیده به نظر برسد ولی خواهید دید در عمل خیلی درکش ساده است. هدف این است که مطمئن شوید هر کسی که از یک وبلاگ بازدید می کند، جدیدترین پست وبلاگ را در بالای صفحه اصلی می بیند.

وبلاگ چیست؟ تفاوت وبلاگ و وب سایت چیست؟
به زبان ساده، همه وبلاگ ها می توانند یک وب سایت یا بخشی از یک وب سایت باشند. با این حال، همه وب سایت ها را نمی توان وبلاگ نامید.
شخصی که وبلاگ را اداره می کند - چه مالک کسب و کار باشد یا یک فرد - می تواند داستان ها / اخبار / مقالاتی را که مناسب آن زمان خاص است را آپلود کرده و به اشتراک بگذارد.
پس با این اوصاف، وبلاگ ها بیشتر تکیه بر متن دارند و تمرکز کمتری روی ویدئو و تصاویر دارند و ای بسا اصلا محتوای ویدئویی و تصویری نداشته باشند و فقط متن در پست ها داشته باشند.
وبلاگ ها همچنین بر روی چیزی با نام CMS (سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System) اجرا می شوند که فقط یک نام تزئینی یا فانتزی برای ابزاری است که به شما امکان می‌دهد محتوای وبلاگ خود را به طور مشابه با روشی که در MS Word یا Google Docs انجام می‌دهید ویرایش کنید. CMS مدیریت محتوا را آسان تر و ساده تر می کند زیرا برای مراقبت مؤثر از وبلاگ نیازی به دانش برنامه نویسی وب و امثالهم ندارید.
از طرف دیگر، اگر به یک وب سایت عمومی نگاه کنیم، چنین الزامی وجود ندارد. وب سایت ها می توانند محتوای خود را به هر شکلی(متن، ویدئو، عکس و تصویر و ..) ارائه دهند. محتوای آنها هر چیزی و در هر حوزه ای می تواند باشد. البته وب سایت ها هم می توانند از CMS استفاده کنند.
وبلاگ ها می توانند بخشی از یک وب سایت بزرگتر باشند. اغلب کسب‌وکارها یک بخش وبلاگ دارند که در آن به طور مرتب محتوا برای اطلاع‌رسانی و آموزش مشتریان خود ایجاد می‌کنند. شما می توانید از وردپرس برای ایجاد وب سایت و وبلاگ استفاده کنید، به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان مشاغل از وردپرس برای ایجاد وب سایت کسب و کار کوچک خود استفاده می کنند.

حال ما به وبلاگ یا وب سایت نیاز داریم؟ کدامیک برای ما مناسب تر است؟ امروز با ابزار مدرنی که در اختیار داریم به ما این امکان را می دهد که هر دو را همزمان داشته باشیم. راه دستیابی به آن استفاده از یک CMS وب سایت قدرتمند است که به شما امکان می دهد یک وبلاگ را به عنوان بخشی از وب سایت خود راه اندازی کنید. بنابراین، در پایان روز، چیزی که به دست می آورید یک وب سایت کاربردی با قابلیت های وبلاگ داخلی است. به عنوان مثال، قدرتمندترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا وردپرس نام دارد و بسیاری از وب سایت ها چه ایرانی و چه غیر ایرانی از آن برای نمایش محتوا استفاده می کنند.
وردپرس رایگان، متن باز و آسان برای استفاده است(حتی برای مبتدیان).
وردپرس ذاتا blog engine یا موتور وبلاگ است. وردپرس زندگی خود را به عنوان یک blog CMS شروع کرد گرچه در طول سال ها به موارد بسیار بیشتری تبدیل شده است.
وردپرس می تواند چندین نوع وب سایت از جمله وبلاگ ها را تقویت کند.
تقریباً از هر سه وب سایت در وب، یک وب سایت روی وردپرس اجرا می شود!

تاریخچه ای از وبلاگ

وبلاگ ها از خاطرات و مجلات آنلاین در اواسط دهه 90 شکل گرفتند. در آن زمان، کاربران اینترنت از قبل صفحات وب شخصی خود را run می کردند که در آن آپدیت های منظم در مورد زندگی شخصی، افکار و نظرات اجتماعی خود را منتشر می کردند. اصطلاح web log برای اولین بار در اواخر دهه 90 مورد استفاده قرار گرفت که بعداً به " weblog" و سپس " we blog" و در نهایت به "blog" تبدیل شد.
با توجه به تعداد روزافزون اینگونه صفحات وب، ابزارهای متعددی ظاهر شدند که ایجاد مجلات آنلاین و وبلاگ های شخصی را برای کاربران آسان تر کرد. این ابزارها به محبوبیت وبلاگ نویسی کمک کردند و این فناوری را برای کاربران غیر فنی هم در دسترس قرار دادند. در سال 1999 وب سایت وبلاگ نویسی محبوب Blogger.com راه اندازی شد که بعداً در فوریه 2003 توسط گوگل خریداری شد. در همان سال، وردپرس اولین نسخه خود را به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی در می 2003 منتشر کرد. امروزه وردپرس محبوب‌ترین پلتفرم وبلاگ‌نویسی در جهان است که بیش از 41 درصد از وب‌سایت‌های موجود در اینترنت را تامین می‌کند.

وبلاگ یا وب سایت؟ کدام یک بهتر است؟
اگر در موقعیتی هستید که می‌خواهید یک کسب‌وکار آنلاین راه‌اندازی کنید، سؤال وبلاگ یا وب‌سایت پررنگ و مهم می شود.
به عنوان یک مبتدی، شاید از خود بپرسید که آیا باید یک وبلاگ راه اندازی کنید یا یک وب سایت منتشر کنید، کدام یک بهتر است؟ صادقانه بگویم، پاسخ به این سوال واقعاً به اهداف شما بستگی دارد.
بسیاری از کسب و کارهای کوچک در سراسر جهان دارای وب سایت های سنتی هستند که فقط از پیج هایی با محتوای ثابت و بدون وبلاگ تشکیل شده اند. چنین وب سایت های کوچکی اغلب برای ایجاد یک حضور اینترنتی اطلاعاتی برای یک تجارت، سازمان یا فرد ساخته می شوند. فقط برای اینکه در دنیای اینترنت هم اعلام حضور کنند این قبیل وب سایت ها را راه اندازی می کنند. از سوی دیگر، کسب‌وکارهای بسیاری به پتانسیل یک وبلاگ در استراتژی بازاریابی کلی خود پی می‌برند. صاحبان مشاغل در حال افزودن یک بخش وبلاگ جداگانه به وب سایت های سنتی خود هستند و از آن برای دریافت ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو استفاده می کنند. به دلیل ثابت شده ای که وبلاگ ها SEO را بهبود می بخشند.
وبلاگ ها همچنین دارای ویژگی RSS feed هستند که به کاربران امکان می دهد که همراه با پست های جدید شما آپدیت بمانند. هنگامی که یک پست جدید منتشر می شود، RSS feed به صورت خودکار آپدیت می شود.
بازاریابان هوشمند اغلب RSS feed را با یک خبرنامه ایمیلی یا Notification کانکت می کنند تا به کاربران خود یک اعلان در مورد پست های اخیر، اطلاعیه های مربوط به محصول و موارد دیگر ارسال کنند.

تفاوت بین blog post و page چیست؟

وردپرس محبوب ترین پلت فرم وبلاگ نویسی و یک CMS قدرتمند است که به طور پیش فرض، دارای دو نوع محتوا است: پست ها و صفحات. اغلب مبتدیان این دو را اشتباه می گیرند.
پست‌های وبلاگ به ترتیب زمانی معکوس (جدیدترین به قدیمی‌ترین) در صفحه وبلاگ شما نمایش داده می‌شوند، زیرا محتوای on-time هستند، پس کاربران برای مشاهده مطالب قدیمی تر، باید کمی وقت بیشتری بگذارد تا آنها بیابد.
Page های استاتیک، صفحاتی هستند که محتوای آنها ثابت هستند و فقط یکبار محتوا روی آن صفحات تنظیم می شود. مثل درباره ما، تماس با ما و این قبیل پیج ها.

چرا مردم وبلاگ می نویسند؟ مزایای وبلاگ نویسی چیست؟

هر وبلاگ نویسی، انگیزه خود را برای وبلاگ نویسی دارد. بسیاری از آنها از آن به عنوان جایگزینی برای نگه داشتن دفتر خاطرات استفاده می کنند. سایت های وبلاگ نویسی مکانی را برای آنها فراهم می کند تا خلاقیت و ایده های خود را با مخاطبان بیشتری به اشتراک بگذارند. برندها و کسب‌وکارهای برتر وبلاگ‌هایی ایجاد می‌کنند تا به مشتریان خود آموزش دهند، اخبار را به اشتراک بگذارند و به مخاطبان بیشتری دست یابند. وبلاگ نویسی بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی آنلاین برای بسیاری از مشاغل است.
موارد زیر تنها چند مورد از مزایای وبلاگ نویسی است:
راهی برای سازماندهی افکار و ایده های شما فراهم می کند.
به شما امکان می دهد مهارت ها، خلاقیت و استعدادهای خود را به نمایش بگذارید.
به شما کمک می کند با افراد همفکرتان بصورت آنلاین معاشرت و گفتگو کنید(و ای بسا مخالف).
بسیاری از وبلاگ نویسان با استفاده از روش های مختلف کسب درآمد از وبلاگ نویسی درآمد کسب می کنند.
کسب و کارها از وبلاگ نویسی استفاده می کنند تا مشتریان بالقوه بیشتری را به وب سایت خود بیاورند.
سازمان‌های غیرانتفاعی می‌توانند از وبلاگ‌ها برای افزایش آگاهی، اجرای کمپین‌ها و تأثیرگذاری بر افکار عمومی استفاده کنند.

شاید غالب مردم وبلاگ نویسی را سرگرمی بدانند. تعداد زیادی از وبلاگ نویسان از وب سایت های وبلاگ خود درآمد کسب می کنند. اینکار به آنها امکان می دهد بیشتر روی وبلاگ خود تمرکز کنند، کارهای روزانه خود را بیخیال شوند و کسب و کارهای آنلاین موفقی ایجاد کنند.
وبلاگ های موفق تر می توانند درآمدهای بسیار سنگینی در طول ماه و سال داشته باشند. رایج ترین و احتمالاً ساده ترین راه برای کسب درآمد آنلاین، نمایش تبلیغات است. با این حال، به عنوان یک وبلاگ نویس جدید، نمی توانید مستقیماً با تبلیغ کنندگان تماس بگیرید. البته فقط تبلیغات تنها پلن برای درآمدزایی نیست و پلن های بسیار دیگری هم وجود دارد که در وب سایت های خارجی امکانات بیشتری برای درآمدزایی از روی بلاگ وب سایت برای شما مهیا است.


نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.


دسته بندی مطالب خوش آموز