خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


فعالیت 1، پاره خط جهت دار، فصل 8، ریاضی هفتم

فعالیت 1، پاره خط جهت دار، فصل 8، ریاضی هفتم
نویسنده : امیر انصاری
یک دانش آموز در حیاط مدرسه ایستاده است. در صفحۀ رو به رو این دانش آموز را با یک نقطه نشان داده ایم. او در حیاط مدرسه در چند مسیر مختلف می تواند حرکت کند؟ آنها را نشان دهید.

نرم افزار سامانه مودیان راهکار
از بین مسیرها یک مسیر افقی را انتخاب کنید. اکنون این دانش آموز در جند جهت می تواند حرکت کند؟ روی آن مسیر (راستا) جهت ها را با پیکانه نشان دهید. برای حرکت این دانش آموز یک جهت، انتخاب کنید.


اگر هر قدم حرکت آن دانش آموز را با پاره خطی به طول نمایش دهیم، روی شکل \(3\) قدم حرکت را در جهتی که انتخاب کردید، نشان دهید.

فعالیت 1، پاره خط جهت دار، فصل 8، ریاضی هفتم

پاسخ


او در حیاط مدرسه در چند مسیر مختلف می تواند حرکت کند؟ آنها را نشان دهید.
این دانش آموز می تواند در جهت های مختلف (بالا، پایین، راست، چپ و ...) حرکت کند. در واقع تعداد مسیرهایی که او می تواند انتخاب کند، بی نهایت مسیر مختلف است.

فعالیت 1، پاره خط جهت دار، فصل 8، ریاضی هفتم

از بین مسیرها یک مسیر افقی را انتخاب کنید. اکنون این دانش آموز در جند جهت می تواند حرکت کند؟
در دو مسیر. راست و چپ.
فعالیت 1، پاره خط جهت دار، فصل 8، ریاضی هفتم

اگر هر قدم حرکت آن دانش آموز را با پاره خطی به طول نمایش دهیم، روی شکل \(3\) قدم حرکت را در جهتی که انتخاب کردید، نشان دهید.
فعالیت 1، پاره خط جهت دار، فصل 8، ریاضی هفتم




نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.