خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


anchor text چیست؟ هر آن چیزی که باید در مورد anchor text بدانید

anchor text چیست؟ هر آن چیزی که باید در مورد anchor text بدانید
قطعا پاسخ دادن به سوال که anchor text چیست احتیاج به یک مقاله مفصل دارد. در این مقاله سعی داریم تا حد ممکن به این مبحث بپردازیم و به شما آموزش مفصلی را در این حوزه ارائه کنیم. اگر علاقه‌مند هستید که اطلاعات خودتان را در این حوزه افزایش دهید با ما همراه باشید.

چطور anchor text را یاد بگیریم؟

اکثر بازاریابان دیجیتال می‌دانند که لینک‌سازی یکی از عوامل حیاتی بی‌شمار برای ارتقای رتبه‌بندی وبسایت نزد موتور جستجوی گوگل است. با این حال، کلماتی که برای لینک دادن به سایت خود انتخاب می‌کنید نیز اهمیت دارند. این کلمات anchor text نامیده می‌شوند. گوگل توجه ویژه‌ای را با استفاده از الگوریتم‌های خود به این کلمات داشته و دارد.

اوایل که گوگل به تازگی شروع به کار کرده بود می‌توانستید به راحتی و با پرکردن صفحه از این کلمات به رتبه اول دست پیدا کنید. اما گوگل متوجه این مسئله شد و مشکل را با استفاده از الگوریتم‌های خود برطرف کرد. از نظر گوگل علاوه بر خود anchor text، تعداد تکرار آن و همچنین کلمات اطراف آن نیز اهمیت بسیار زیادی را برای گوگل دارد. مهم است که anchor text واضح و مختصر باشد، اما مراقب باشید بیش از حد بهینه‌سازی نکنید تا جایی که متن هرزنامه به نظر برسد.

یادگیری این مباحث اهمیت بسیار زیادی برای افزایش رتبه سایت شما در گوگل دارد. بهترین راه یادگیری فیلم آموزشی است از این رو فرادرس که یکی از بهترین منابع آموزشی در ایران به حساب می‌آید یک سری فیلم آموزشی تدارک دیده که استفاده از آن‌ها خالی از لطف نیست. در این فیلم‌های آموزشی به طور مفصل به مباحث مختلف و مهم در زمینه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال پرداخته شده است. برای دریافت مجموعه آموزش دیجیتال مارکتینگ فرادرس میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.


Anchor Text چیست و چرا مهم است؟

در حقیقت سئو یک کلاف سردرگم است که در هم تنیده شده است. Anchor text یکی از نخ‌های این کلاف است که در آن وجود دارد. مباحث پیچیده مختلفی در رابطه با سئو وجود دارد که باید به همه آن‌ها تسلط داشته باشید تا بتوانید به رتبه اول گوگل برسید. Anchor متنی است که روی آن کلیک می‌کنید تا از یک مقصد اینترنتی به مقصد دیگر منتقل شوید. این به معنای واقعی کلمه دو مکان مختلف در اینترنت را به هم متصل می‌کند.

در حالی که Anchor Text معمولاً صفحات وب را پیوند می‌دهند، می‌توانند بارگیری‌ها را نیز آغاز کنند و به اسنادی مانند PDF یا فایل‌ها در Google Drive پیوند دهند. به همین دلیل است که فقط باید روی لینک های سایت‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارید کلیک کنید و یا ماوس خود را روی پیوند قرار دهید تا مطمئن شوید که URL قانونی به نظر می‌رسد. زمانی که با استفاده از موس خودتان یک Anchor Text را hover می‌کنید در گوشه صفحه در مرورگرهای مختلف به شما آدرسی که قرارا است به آن مراجعه می‌کنید را نشان می‌دهد.

به عنوان مثال می‌توان به لینک‌های داخلی که درون همین صفحه قرار دارد اشاره کرد. شما می‌توانید موس را بر روی هر کدام از آن‌ها نگه دارید تا آدرس صفحه مقصد را مشاهده کنید.

متنی که برای anchor text انتخاب می‌کنید به چند دلیل مهم است:


  1. متن پیوند باید با صفحه مقصد کاملا مرتبط باشد. یعنی به کاربر بگوید که در آن سمت لینک دقیقا چه چیزی در انتظارش است.
  2. باید با الگوریتم‌های گوگل نیز سازگاری لازم را داشته باشد. الگوریتم‌های Google از گزینه‌های لنگر شما استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که در اعمال هرزنامه شرکت نمی‌کنید.

درک Anchor Text در html

استفاده از Anchor Text در Html کار بسیار ساده‌ای است. این در حقیقت همان کدی است که در ابتدای یادگیری Html از آن استفاده کرده‌ایم. کد مربوطه به شکل زیر نوشته می‌شود.
anchor text چیست؟ هر آن چیزی که باید در مورد anchor text بدانید
زمانی که کد بالا در مرورگر اجرا می‌شود به شکل زیر خواهد بود.
anchor text چیست؟ هر آن چیزی که باید در مورد anchor text بدانید

Anchor Text و بک لینک‌ها

تا این بخش از مقاله anchor text چیست به طور کلی به تعریف این مفهوم پرداختیم. حال تعریف‌های لازم گفته شد بهتر است که کمی هم در رابطه با بک‌لینک‌ها صحبت کنیم. همچنین بهتر است که لینک‌های فالو و نوفالو را به درستی تشخیص دهیم. در سمت HTML، تنها تفاوت این است که یک لینک nofollow حاوی یک قطعه کد اضافی است. در مثال بالا، یک لینک nofollow به شکل زیر است:
anchor text چیست؟ هر آن چیزی که باید در مورد anchor text بدانید

اما با همین قطعه کد کوچک تفاوت‌های چشم‌گیری را مشاهده می‌کنیم. اتربیوت rell دارای خاصیت‌های مختلفی است. این خاصیت‌ها عبارت‌اند از:

Nofollow

به گوگل می‌گوید که هنگام تعیین ارزش سئو برای هر یک از صفحات، بک لینک را در نظر نگیرد. از 1 مارس 2020، گوگل شروع به استفاده از پیوندهای nofollow به عنوان راهنمایی برای تعیین موقعیت یک وب سایت در SERP کرده است.

Sponsored

این متن به گوگل می‌گوید که یک توافق بین شما و ناشر برای گذاشتن این لینک صورت گرفته است.

UGC

به گوگل می‌گوید که لینک (و کل محتوا) توسط کاربران در این صفحه قرار داده شده است.

Follow

این کلمه از موتورهای جستجو درخواست می‌کند که لینک مورد نظر را دنبال کنند. ارزش انتخاب یک لینک به عنوان follow یا nofollow بسیار بیشتر از بک‌لینک‌ها است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.


10 نوع Anchor Text و نحوه کار آنها

زمانی که صحبت از سئو و الگوریتم‌های گوگل می‌شود نمی‌توان به سادگی از کنار هر چیزی عبور کرد. مخصوصا اگر صحبت از Ancher Textها در میان باشد. انکرتکست‌ها انواع مختلفی دارند که شناسایی هر کدام از آن‌ها می‌تواند زمان مربوط به خود را طلب کند. در ادامه مقاله anchor text چیست قصد داریم به طور کلی به 10 مورد از پرکاربردترین آن‌ها بپردازیم. اگر علاقه‌مند به یادگیری آن‌ها هستید با ما همراه باشید.

1. Anchor Word عمومی

یک انکتر تکست عمومی شامل هیچ متنی نیست که به یک کلمه کلیدی آن را ارجاع دهد بلکه در عوض شامل متنی است که خواننده باید برای سرنخ‌های زمینه‌ای در مورد آنچه در طرف دیگر پیوند است، به نسخه اطراف تکیه کند. این متن بسیار قدرتمند است چرا که معمولاً شامل زبان عملی، یک CTA ساده است یا توجه مستقیم را به پیوند جلب می‌کند. این نوع از انکر تکست‌ها بسیار تاثیرگذار هستند و می‌توانند مخاطبین بسیار زیادی را به شما جذب کنند.

جذب کردن ترافیک ارگانیک بسیار مهم است و این نوع از پیوندها می‌توانند به راحتی این کار را برای شما انجام دهند. نمونه‌هایی از انکرتکست‌های عمومی عبارت‌اند از:

  • اینجا کلیک کنید
  • ادامه مطلب
  • این را دانلود کنید
  • اینجا
  • اطلاعات بیشتر
  • این صفحه

2. Anchor Text مارک‌دار

لنگرهای مارک دار شامل نام تجاری شما می‌شود و برای تشخیص سازمان عالی هستند. بعلاوه، آنها یک شرط مطمئن برای جلوگیری از پرچم‌گذاری برای هرزنامه می‌شوند. اگر شخصیت‌های عمومی مرتبط با نام تجاری خود دارید مانند یک مدیر عامل، روزنامه‌نگار، تأثیرگذار یا نویسنده برجسته ممکن است Google هر پیوندی را با نام آن‌ها به عنوان یک مجری برند نیز شناسایی کند. با این حال، اطمینان حاصل کنید که بیش از حد بهینه‌سازی نمی‌کنید. بهتر است که تمرکز اصلی خودتان را بر روی نام تجاری بگذارید و از کلمات بیهوده مانند نام شهر و ... پرهیز کنید.

نمونه‌هایی از انکرتکت مارک‌دار:

  • به گزارش خبرگزاری ایسنا
  • ادمین سایت
  • همانطور که فارس‌نیوز گزارش می‌دهد

3. انکر تکست مطابق

متن انکرتکست مطابق شامل کلمه کلیدی دقیقی است که از صفحه‌ای به صفحه دیگر با هدف خاصی پیوند داده می‌شود. اگر کسی تصمیم بگیرد که به همین پست وبلاگ پیوند دهد و با کلمات "انکر متن" هایپرلینک دهد، متن پیوند دقیقی را به دست می‌آوریم زیرا این کلمه کلیدی است که ما در اینجا هدف قرار می‌دهیم. این مسئله تاثیر فوق‌العاده‌ای را در سئو دارد و می‌تواند موجب افزایش شگفت‌انگیز رتبه سایت شما شود. بهتر است که حتما به آن توجه ویژه‌ای را داشته باشید. علت این که در مقاله anchor text چیست از آن نام برده‌ایم نیز همین است.

مثال‌های انکر تکست مطابق:

  • لینک بیلدینگ
  • بهینه سازی نرخ تبدیل B2B
  • کتاب‌های منبع
نکته: در تمامی مثال‌های بالا فرض شده لینک دقیقا پشت متن عبارت قرار گرفته است.

4. انکر تکست با مطابقت جزئی

لنگرهای تطبیق جزئی عبارت کلیدواژه شما را به همراه سایر کلمات عمومی، تصادفی یا توقف شامل می‌شود. این کلمات تنها یک مطابقت کوچک با کلیدواژه دارند و می‌تواند در جذب کاربران مختلف تاثیر مناسبی را داشته باشد.

نمونه‌های لنگر بازی جزئی:

  • اگر به صفحه‌ای با هدف "ابزار سئو" لینک می دهید، ابزارهای مفید سئو
  • کفش‌های دویدن را با هدف «کفش‌های دویدن» از اینجا بخرید
  • راهنمای استراتژی کلمه کلیدی آموزنده با هدف قرار دادن "استراتژی کلمه کلیدی"

5. انکر تکست مرتبط

کلمات انکر مرتبط با استفاده از تغییر کلمه کلیدی مورد نظر به یک صفحه پیوند می‌دهند. آنها مانند کلمات کلیدی تطبیق جزئی هستند، اما انکرهای مرتبط عبارت کلیدواژه دقیق را شامل نمی‌شوند. اصلی‌ترین مزیت استفاده از این نوع انکرها این است که گوگل کمتر ضربه‌ای به شما بابت استفاده از اسپم وارد می‌کند و یک قدم شما را جلوتر نگه می‌دارد.

  • بحران آب یمن اگر به صفحه‌ای با هدف «اپیدمی وبا یمن» پیوند می‌دهید
  • Adidas Yeezy Boost با هدف خرید کفش دویدن
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی با هدف "استراتژی محتوای فیس بوک"

6. انکر تکست تصادفی

برخی از ابزارهای تجزیه و تحلیل پیوند، لنگرهای تصادفی و عمومی را در یک دسته قرار می‌دهند. با این حال، کلمات لنگر تصادفی ممکن است شامل عباراتی نیز باشند که به اندازه «اینجا را کلیک کنید» عمومی نیستند، اما واقعاً به کلمه کلیدی هدف نیز مرتبط نیستند.

مثال‌های لنگر تصادفی:

  • مقاله عمیق
  • سبک جدید
  • قوانین تغییر کرده است

انتخاب نمونه هایی برای لنگرهای تصادفی دشوار است زیرا آنها می توانند هر چیزی باشند و وابسته به کلمات کلیدی هدف هر صفحه هستند.
anchor text چیست؟ هر آن چیزی که باید در مورد anchor text بدانید

7. انکر تکست در قالب URL

این متن در حقیقت یک لینک است که در صفحه قرار داده شده است. یعنی می‌توانید تمامی بخش‌های لینک را به خوبی ببینید. این لینک در صفحه قرار داده شده است و می‌توان برای کلیک کردن از آن استفاده کرد. معمولا برای درج کردن منابع از چنین لینک‌هایی استفاده می‌شود. این لینک‌ها به لحاظ بصری زیبا نیستند و احتیاج به بهبود دارند. از این رو معمولا از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

در روی دیگر سکه گوگل بسیار به این نوع از لینک‌ها علاقه‌مند است. زیرا احتمال کمتری وجود دارد که نشان دهند کسی سعی می‌کند از روش‌های هرزنامه برای رتبه‌بندی یک کلمه کلیدی استفاده کند. اگر همین الان URL همین صفحه را در صفحه دیگری کپی کنید با یک لینک برهنه مواجه خواهید شد.

8. نام تجاری + کلمات کلیدی انکر تکست

این‌ها شامل نام برند شما (یا عبارت برند) و یک کلمه کلیدی است. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا برای کلمه کلیدی بهینه‌سازی کنید، بدون اینکه از نظر گوگل هرزنامه باشید و همزمان برندتان را معرفی کنید. این نوع از انکرتکست‌ها نیز بسیار مهم هستند و قطعا باید آن‌ها را در لیست مقاله anchor text چیست جای داد.

مثال‌های انکر تکست نام تجاری + کلیدواژه:

  • Adminesite برای تحقیق کلمه کلیدی
  • کفش دویدن در آدیداس
  • عطر در Ulta

9. پیوندهای انکر تکست تصویر

زمانی که متن جایگزین تصویر یک پیوند است در حقیقت گوگل ان را انکر تصویر می‌داند. انکرهای تصویر سالم هستند زیرا نمایه متن انگر شما را متنوع می‌کنند. به علاوه، آنها می‌توانند SEO شما را برای تصاویر گوگل بهبود بخشند. اگر می‌خواهید متن جایگزین برای تصاویر بنویسید باید بسیار مراقب باشید که تصاویر مورد نظر شما برای کسانی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند بسیار مهم است. پس بهتر است متن جایگزین مناسبی را داشته باشید تا هم از نظر افراد کم بینا یا نابینا و هم از نظر گوگل امتیاز خوبی را دریافت کند.

نمونه‌های انکر تصویر:

  • درختان گربه مقرون به صرفه برای آپارتمان
  • راهنمای استراتژی ساخت لینک Semrush
  • لوازم جانبی سفر LifeStraw

10. انکر تکست های دم بلند(Long Tail)

لنگرهای دم بلند شبیه لنگرهای جزئی هستند، اما حاوی کلمات بیشتری هستند. اینها به شما فرصتی می‌دهد که کلمه کلیدی خود را به همراه برخی از کلمات کلیدی مرتبط، توصیفی، عمومی یا مارک دار بگنجانید. گاهی اوقات، لنگرهای دم بلند می‌توانند یک زیر عنوان یا عنوان کامل برای یک پیوند را شامل شوند. در اکثرمواقع نویسندگان دوست دارند از این لنگرها برای لینک‌های خودشان استفاده کنند.

نمونه‌هایی از لنگرهای دم بلند:

  • در مورد تحقیق کلمات کلیدی در وبلاگ adminesite بیشتر بخوانید
  • چرا محتوای تکراری برای سئو مضر است؟
  • به یاد داشته باشید زمانی که آمازون یک کتابفروشی دست دوم بود

سخن آخر در مورد anchor text چیست

در این مقاله سعی شد به طور کلی به سوال anchor text چیست پاسخ کاملی داده شود. همچنین 10 مورد از مهم‌ترین انکر تکست‌های دنیا را نام بردیم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. قطعا استفاده از هر کدام از این انکرتکست‌ها کاملا وابسته به میل و همچنین استراتژی سئو شما است. همانطور که گفته شد بهترین راه برای یادگیری استفاده از فیلم آموزشی است. فرادرس یکی از بهترین مجموعه‌های آموزشی در ایران است که تصمیم گرفته تا بهترین فیلم‌های آموزشی را برای مخاطبان خود تهیه و منتشر کند. این مرجع آموزشی سعی دارد که به دانش‌آموزان و دانشجویان بهترین و باکیفیت‌ترین فیلم‌های آموزشی ممکن را ارائه دهد. اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید در بخش نظرات، انتقادها و پیشنهادهای خودتان را با ما در میان بگذارید. شاد و موفق و پیروز باشید.



نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.


دسته بندی مطالب خوش آموز