خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
8.2 حل کردن دستگاه های معادلات به روش جبری
بسیاری از تمدن های باستانی مانند مصری، بابلی، یونانی، هندی، چینی، عربی، و اروپایی به توسعۀ جبری که امروزه ما استفاده می کنیم، کمک کرده اند. مسئله های اولیه به صورت شفاهی یا هندسی و بدون استفاده از نمادها، مطرح و حل می شد. ریاضیدان فرانسوی فرانسوا ویته (François Viète) \(\text{(1540-1603)}\) استفاده از نمادهای جبری را رایج کرد، اما رنه دکارت (René Descartes’) \(\text{(1596-1650)}\) به صورت عمیق به موضوع نماد سازی در جبر اندیشید و ما را به سمت نمادهایی که امروزه مورد استفاده قرار می دهیم، هدایت کرد. آیا می توانید شباهت ها و تفاوت های بین نمادهای او و ما را تشخیص دهید؟
در این بخش بر روی موارد زیر تمرکز می کنیم ...
-
مدل سازی یک وضعیت با استفاده از یک دستگاه معادلات خطی-درجه دوم یا درجه دوم-درجه دوم
-
مرتبط ساختن یک دستگاه معادلات خطی-درجه دوم یا درجه دوم-درجه دوم به یک مسئله
-
تعیین پاسخ های یک دستگاه معادلات خطی-درجه دوم یا درجه دوم-درجه دوم به روش جبری
-
تفسیر نقاط تقاطع در یک دستگاه معادلات خطی-درجه دوم یا درجه دوم-درجه دوم
-
حل کردن مسئله ای که با دستگاه معادلات خطی-درجه دوم یا درجه دوم-درجه دوم درگیر است
لیست دوره های آموزش ریاضی در سایت خوش آموز
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
- دوره آموزشی رایگان ریاضی پایه و پیش جبر
- تمرینات دوره آموزشی ریاضی پایه و پیش جبر
- دوره آموزشی رایگان جبر 1
- دوره آموزشی رایگان جبر 2
- دوره آموزشی رایگان هندسه
- دوره آموزشی رایگان مثلثات
- دوره آموزشی رایگان پیش حسابان 1
- دوره آموزشی رایگان حسابان 1
- آموزش رایگان حسابان پیشرفته
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: