خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
بهترین روش های افزایش فالوور از ۱۰۰۰ تا ۱۰k
اینستاگرام بهترین محل برای شروع یک کسب و کار با هزینه کم است. تصور کنیم شما قصد راه اندازی یک فروشگاه لباس را دارید. هزینه اجاره مغازه، دکور و پرکردن مغازه با اجناس گوناگون میتواند بالا باشد بخصوص در ابتدای شروع کار. اما اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم میکند با راهاندازی یک صفحه و حتی 3 یا 4 مدل کالا کار خود را شروع کنید. در اینستاگرام مخاطب شما مردم از سراسر ایران است پس کسب درآمد بالا میتواند بسیار راحت باشد. اما داشتن درآمد خوب در اینستاگرام به تعداد فالوورها بستگی دارد. اما چطور میتوان تعداد فالوورها را در اینستاگرام بالا برد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ میدهیم.
در ابتدای کار سعی کنید از آشنایان و دوستان خود بخواهید شما را فالو کنند و در استوری یا پست شما را به فالوورهای خود معرفی کنند. با مقداری اولیه میتوانید روند افزایش فالوور را هموار کنید. البته باید صفحه شما محتوای مناسبی داشته باشد.
سپس رقبای خود را که موفق هستند مدتی زیرنظر بگیرید. آنها چگونه فعالیت میکنند؟ شما میتوانید مزایایی به کسب و کار خود و نحوه حضور در اینستاگرام اضافه کنید.
پس از کسب اطلاعات کامل و آنالیز رقبا وقت چیدن استراتژی کسب و کارتان در اینستاگرام است.
پس از انتخاب موضوع مناسب باید محتوای خوب و باکیفیت برای کاربر تولید کنید. قبل از هرچیزی باید ایده تولید محتوا در اینستاگرام را بررسی کنید و بهترین ایده را انتخاب کنید. اگر میخواهید کسب و کار خود را با اینستاگرام توسعه دهید، ایجاد محتوای جذاب اینستاگرام با کیفیت بالا بیش از هر زمان دیگری مهم است. چرا؟ زیرا نه تنها رقابت بیشتری در دنیای اینستاگرام وجود دارد، بلکه مخاطبان انتخابهای زیادی دارند و به راحتی میتوانند شما را فراموش کنند. این به آن معناست که برای ایجاد محتوای اینستاگرام با کیفیت بالا، باید یک برنامه عملیاتی و استراتژی برای برنامه ریزی، ایده تولید محتوا در اینستاگرام، ویرایش و پست کردن محتوای خود داشته باشید.
استوری بهترین راه برای تعامل با مخاطبان است. گاهی اوقات فارغ از موضوع صفحه خود سوالاتی جالب را در استوری بپرسید و جوابها را منتشر کنید تا مخاطبان احساس صمیمیت بیشتری با شما داشته باشند.
تبلیغات روشی عالی برای افزایش فالوور است به شرطی که صفحه شما محتوای باکیفیت به تعداد مناسب داشته باشد و تعدادی فالوور نیز از قبل جمع کرده باشید.
چگونه فالوور بیشتری برای پیج اینستاگرام خود جذب کنیم؟
بسیاری افراد فکر میکنند فقط عدد فالوور مهم است و باید بالا باشد، به همین دلیل در ابتدای کار شروع به خرید فالوور با تعداد بالا میکنند و بزرگترین ضربه را به کسب و کار خود میزنند. البته که برای کسب اعتماد مخاطبان باید حداقل تعداد فالوور را داشته باشید اما نه با خرید فالوور آن هم به تعداد بالا.در ابتدای کار سعی کنید از آشنایان و دوستان خود بخواهید شما را فالو کنند و در استوری یا پست شما را به فالوورهای خود معرفی کنند. با مقداری اولیه میتوانید روند افزایش فالوور را هموار کنید. البته باید صفحه شما محتوای مناسبی داشته باشد.
شناخت کامل اینستاگرام و الگوریتم های آن
قبل از شروع هر کاری بهتر است با الگوریتمهای اینستاگرام آشنا شوید. مقالههای مختلف در اینترنت را بخوانید. متخصصین را در اینستاگرام فالو کنید و سعی کنید به خوبی توصیههای آنها را به ذهن بسپارید.سپس رقبای خود را که موفق هستند مدتی زیرنظر بگیرید. آنها چگونه فعالیت میکنند؟ شما میتوانید مزایایی به کسب و کار خود و نحوه حضور در اینستاگرام اضافه کنید.
پس از کسب اطلاعات کامل و آنالیز رقبا وقت چیدن استراتژی کسب و کارتان در اینستاگرام است.
انتخاب موضوع محتوای مناسب
حالا نوبت به انتخاب موضوع است. اگر یک فروشگاه فیزیکی داشته و فقط قصد حضور در اینستاگرام را دارید یا در رشته خدماتی تخصص دارید اینکه صفحه شما چه نوع کالا یا اطلاعاتی باید ارائه دهد کاملا مشخص است. اما اگر کسب و کاری نداشتهاید باید محصولات فروشی خود یا محتوایی که برای ارائه خدمات یا اطلاعات میخواهید ارائه دهید را انتخاب کنید. انتخاب درست با توجه به علاقه و تواناییهای شما و وضعیت بازار است.پس از انتخاب موضوع مناسب باید محتوای خوب و باکیفیت برای کاربر تولید کنید. قبل از هرچیزی باید ایده تولید محتوا در اینستاگرام را بررسی کنید و بهترین ایده را انتخاب کنید. اگر میخواهید کسب و کار خود را با اینستاگرام توسعه دهید، ایجاد محتوای جذاب اینستاگرام با کیفیت بالا بیش از هر زمان دیگری مهم است. چرا؟ زیرا نه تنها رقابت بیشتری در دنیای اینستاگرام وجود دارد، بلکه مخاطبان انتخابهای زیادی دارند و به راحتی میتوانند شما را فراموش کنند. این به آن معناست که برای ایجاد محتوای اینستاگرام با کیفیت بالا، باید یک برنامه عملیاتی و استراتژی برای برنامه ریزی، ایده تولید محتوا در اینستاگرام، ویرایش و پست کردن محتوای خود داشته باشید.
تولید محتوای متنی، تصویر و ویدئویی تاثیرگذار
پس از انتخاب موضوع و پیدا کردن ایدههای جذاب باید یک برنامه برای تولید محتوای خود آماده کنید. برنامه شما باید شامل انواع محتوای تصویری، ویدئویی، استوری، لایو، معرفی و نقد، پشت صحنه و ... باشد. مهمترین اصل در تولید همه این محتواها کیفیت بالا و جذابیت آنهاست. به علاوه داشتن یک برنامه باعث میشود محتواها را آماده کرده و به موقع منتشر کنید تا زمان برای ارزیابی و افزایش کیفیت محتواها را داشته باشید.درگیر و همراه کردن مخاطب
شاید فکر کنید درگیر و همراه کردن مخاطب آسان است اما باید بگویم این تفکر اشتباه است. اولین نکته اینکه باید به سلیقه و خواست مخاطب توجه کنید نه سلیقه خود! شاید محتوایی از نظر شما بسیار جذاب باشد ولی بازخورد خوبی نگیرد. شما نیاز دارید مخاطبان خود را بشناسید و این شناخت ممکن است زمانبر باشد. مهم این است در طول مدت فعالیت خود همیشه بازخورد مخاطبان به محتواهای خود را تحلیل کنید تا با مخاطبان خود بیشتر آشنا شوید و بتوانید آنها را بهتر با خود همراه کنید. بخصوص در ابتدای مسیر تمرکز خود را روی موضوع انتخابی و ساخت پستهای جذاب بگذارید نه افزایش فالوور!ارزشمند دانستن جامعه اینستاگرامی و تعامل با آنها
سرمایه شما مخاطبان شما هستند. به همین دلیل باید با آنها تعامل خوبی داشته باشید. سعی کنید کامنتهای مخاطبان را در سریعترین زمان ممکن پاسخ دهید. با حوصله باشید و تمام دایرکتها را پاسخ دهید و سعی کنید به سوالات مخاطبان به صورت کامل پاسخ دهید و آنها را راهنمایی کنید. حتی اگر برخی مخاطبان از کسب و کار شما ناراضی بودند و به شما توهین کردند با حفظ احترام پاسخ دهید تا نام برند خود را خراب نکنید.استوری بهترین راه برای تعامل با مخاطبان است. گاهی اوقات فارغ از موضوع صفحه خود سوالاتی جالب را در استوری بپرسید و جوابها را منتشر کنید تا مخاطبان احساس صمیمیت بیشتری با شما داشته باشند.
برنامه ریزی هدفمند و پست گذاری منظم و سازماندهی شده
برای فعالیت خود برنامهریزی داشته باشید. برای مثال میتوایند اهداف خود را برای هر فصل مشخص کنید ( تعداد n پست منتشر شود، n نفر بر تعداد فالوورها اضافه شود، n% افزایش درآمد و ...) سپس در راستای اهداف خود برنامه ریزی داشته باشید. تقویم محتوایی به صورت ماهانه میتواند انتخاب خوبی باشد. در اینصورت برای مناسبتهای مرتبط نیز میتوانید محتوای مناسب آماده کنید. تقویم محتوایی ایجاد شده باید انعطاف پذیر نیز باشد. سپس محتواها را در زمان مشخص منتشر کنید.انتخاب عکس پروفایل و بایو(Bio) مجذوب کننده
اولین کاری که پس از انتخاب موضوع و شاید نصب اینستاگرام برای ایجاد یک کسب و کار انجام دهید انتخاب نام کاربری، تصویر پروفایل و نوشتن بایو جذاب است. پس از انتخاب موضوع یک نام مناسب برای کسب و کار خود انتخاب کنید. نام کاربری باید متناسب با نام انتخابی باشد. سعی کنید یک نام کاربری ساده انتخاب کنید تا کاربرانی که شما را دنبال نمیکنند اما با صفحه شما تعامل دارند، نام را در ذهن بسپارند و بتوانند به راحتی آن را جستجو کنند. اگر بودجه دارید برای تصویر پروفایل میتوانید از یک گرافیست کمک بگیرید تا با توجه به نام کسب و کار شما و زمینه فعالیت لوگو و تصویر پروفایل مناسب در سایز درست برایتان ایجاد کند. البته اگر بلاگر هستید بهتر است تصویر جذاب و مناسبی از خود را در پروفایل قرار دهید. مرحله بعدی نوشتن بایو است. ابن بخش باید کوتاه و جذاب بوده و همه اطلاعات موردنیاز را به کاربر بدهد.استفاده درست از هشتگ ها
هشتگ یک ابزار قدرتمند برای دیده شدن پستهای شما در اینستاگرام است. اما اگر میخواهید تعامل خود را بالا ببرید باید به درستی از هشتگها استفاده کنید. اولین نکته این است از هشتگهای درست و مرتبط با محتوایتان استفاده کنید. سعی کنید کمی در هشتگها تنوع هم ایجاد کنید. 8 تا 10 هشتگ برای هر پست کافی است بیشتر از این مقدار هشتگ نزنید. اگر موضوع مرتبطی با پیج شما ( خبر، مناسبت و ...) ترند شده است محتوای مرتبط را تولید کنید تا بتوانید از هشتگ آن نیز استفاده کنید. در نهایت باید بگوییم نرم افزارهایی زیادی وجود دارند که به شما برای انتخاب بهترین هشتگها کمک میکنند.کلام آخر
نکات بسیار دیگری نیز برای موفقیت در اینستاگرام وجود دارد. برای مثال میتوانید پیج خود را بیزینسی کنید. در اینصورت اینستاگرام تحلیلهای بیشتری درباره تعامل کابران شما نشان میدهد. خوشبختانه امکان خارج کردن پیج از حالت بیزینسی در صورت پشیمانی نیز وجود دارد.تبلیغات روشی عالی برای افزایش فالوور است به شرطی که صفحه شما محتوای باکیفیت به تعداد مناسب داشته باشد و تعدادی فالوور نیز از قبل جمع کرده باشید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: