خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


چهار عمل اصلی

چهار عمل اصلی
نویسنده : امیر انصاری
تمرینات این قسمت در ارتباط با این موضوعات می باشند: بازنویسی معادله ها با استفاده از عملیات معکوس و ویژگی جابجایی، درک ویژگی شرکت پذیری، کار کردن با نامعادلاتی همچون \(\gt\)، \(\lt\)، \(\ne\)، و \(\approx\)، محاسبۀ توان ها. برای مشاهدۀ پاسخنامه اینجا کلیک کنید.

آموزش سالیدورکز 20-2019



  1. با استفاده از عملیات های معکوس (inverse operations)، یک شکل جایگزین برای هر کدام از معادلات زیر بنویسید:
    1. \(8+9=17\)
    2. \(23-13=10\)
    3. \(15 \cdot 5=75\)
    4. \(132 \div 11=12\)

  2. با استفاده از ویژگی جابجایی (commutative property) شکل جایگزینی برای هر کدام از معادلات زیر بنویسید:
    1. \(19+35=54\)
    2. \(175+88=263\)
    3. \(22 \cdot 8=176\)
    4. \(101 \cdot 99=9,999\)

  3. با استفاده از عملیات های معکوس و ویژگی جابجایی، هر سه شکل جایگزین برای هر معادله را بیابید:
    1. \(7+3=10\)
    2. \(12-4=8\)
    3. \(6 \cdot 5=30\)
    4. \(18 \div 2=9\)

  4. در هر معادله جاهای خالی را پر کنید:
    1. \(\text{ _____ } - 74 = 36\)
    2. \(\text{ _____ } \cdot 7 = 105\)
    3. \(45 + \text{ _____ } = 132\)
    4. \(273 - \text{ _____ } = 70\)
    5. \(8 \cdot \text{ _____ } = 648\)
    6. \(180 \div \text{ _____ }=9\)

  5. \((8 \cdot 6)+10=?\)

  6. \(123 \div (145-144)=?\)

  7. دو مسالۀ زیر را حل کنید.
    1. \((40 \div 2)+6=?\)
    2. \(40 \div (2+6)=?\)
    آیا پرانتزها تفاوتی در نتیجه ایجاد می کنند؟

  8. دو مسالۀ زیر را حل کنید:
    1. \((16+24)+19=?\)
    2. \(16+(24+19)=?\)
    آیا پرانتزها تفاوتی در نتیجه ایجاد می کنند؟

  9. دو مسالۀ زیر را حل کنید:
    1. \((18 \cdot 25) \cdot 4=?\)
    2. \(18 \cdot (25 \cdot 4)=?\)
    آیا پرانتزها تفاوتی در نتیجه ایجاد می کنند؟

  10. \(93,769 \cdot 2 \cdot 5=?\)
    (راهنما: از ویژگی شرکت پذیری در ضرب (associative property for multiplication) برای ساده تر کردن این مسأله استفاده کنید.)

  11. نماد صحیح \((=,\gt,\lt)\) را در جاهای خالی قرار دهید:
    1. \(4+6 \text{ _____ } 13\)
    2. \(9 \cdot 7 \text{ _____ } 62\)
    3. \(33-16 \text{ _____ } 60 \div 3\)
    4. \(100 \div 5 \text{ _____ } 83-63\)

  12. نماد \(\ne\) را به \(\gt\) یا \(\lt\) تغییر دهید:
    1. \(17+14 \ne 33\)
    2. \(144-90 \ne 66\)
    3. \(11 \cdot 14 \ne 98\)
    4. \(150 \div 6 \ne 20\)

  13. یک پاسخ تقریبی برای \(10,002 - 6007\) بیابید.

  14. مقدار توان های زیر را بیابید:
    1. \(6^2\)
    2. \(3^5\)
    3. \(2^7\)
    4. \(2^8\)
      (راهنما: شما می توانید با استفاده از پاسخ گزینۀ c کارتان را ساده تر کنید.)

  15. مقدار توان های زیر را بیابید:
    1. \(10^4\)
    2. \(10^{10}\)
    3. \(10^{15}\)
    4. \(10^1\)


با معرفی سایت خوش آموز به دوستان و همکلاسی هایتان از ما حمایت کنید.

دیدگاه ها(0)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.

لطفا پیش از ارسال دیدگاه ، به نکات زیر توجه فرمایید :

- از نوشتن دیدگاه های غیر مرتبط با پست جدا خودداری کنید. دیدگاه ها و سوالات متفرقۀ خود را می توانید در تالارهای گفتمان خوش آموز مطرح نمایید.
- لطفاً دیدگاه های خود را با حروف فارسی تایپ کنید، دیدگاه های فینگیلیش تایید نمی شوند.
- قبل از ارسال دیدگاه حتما متن پست و نظرات سایر دوستان را بخوانید . نظرات اسپم و تکراری تایید نخواهند شد.
- نظر شما ممکن است بدون پاسخ تایید شوند که در این صورت باید منتظر پاسخ از سوی دیگر کاربران باشید .
- لطفا انتقادات و پیشنهادات و همچنین درخواست های خود را از طریق ایمیل khoshamoz[at].hotmail.com ارسال نمایید
- چرا آموزش های سایت خوش آموز در قالب فایل pdf به صورت یکجا ارائه نمی شوند؟
- چرا برخی پرسش های کاربران پاسخ داده نمی شوند؟