خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
چهار عمل اصلی
تمرینات این قسمت در ارتباط با این موضوعات می باشند: بازنویسی معادله ها با استفاده از عملیات معکوس و ویژگی جابجایی، درک ویژگی شرکت پذیری، کار کردن با نامعادلاتی همچون \(\gt\)، \(\lt\)، \(\ne\)، و \(\approx\)، محاسبۀ توان ها. برای مشاهدۀ پاسخنامه اینجا کلیک کنید.
-
با استفاده از عملیات های معکوس (inverse operations)، یک شکل جایگزین برای هر کدام از معادلات زیر بنویسید:
-
\(8+9=17\)
-
\(23-13=10\)
-
\(15 \cdot 5=75\)
-
\(132 \div 11=12\)
-
\(8+9=17\)
-
با استفاده از ویژگی جابجایی (commutative property) شکل جایگزینی برای هر کدام از معادلات زیر بنویسید:
-
\(19+35=54\)
-
\(175+88=263\)
-
\(22 \cdot 8=176\)
-
\(101 \cdot 99=9,999\)
-
\(19+35=54\)
-
با استفاده از عملیات های معکوس و ویژگی جابجایی، هر سه شکل جایگزین برای هر معادله را بیابید:
-
\(7+3=10\)
-
\(12-4=8\)
-
\(6 \cdot 5=30\)
-
\(18 \div 2=9\)
-
\(7+3=10\)
-
در هر معادله جاهای خالی را پر کنید:
-
\(\text{ _____ } - 74 = 36\)
-
\(\text{ _____ } \cdot 7 = 105\)
-
\(45 + \text{ _____ } = 132\)
-
\(273 - \text{ _____ } = 70\)
-
\(8 \cdot \text{ _____ } = 648\)
-
\(180 \div \text{ _____ }=9\)
-
\(\text{ _____ } - 74 = 36\)
-
\((8 \cdot 6)+10=?\)
-
\(123 \div (145-144)=?\)
-
دو مسالۀ زیر را حل کنید.
-
\((40 \div 2)+6=?\)
-
\(40 \div (2+6)=?\)
-
\((40 \div 2)+6=?\)
-
دو مسالۀ زیر را حل کنید:
-
\((16+24)+19=?\)
-
\(16+(24+19)=?\)
-
\((16+24)+19=?\)
-
دو مسالۀ زیر را حل کنید:
-
\((18 \cdot 25) \cdot 4=?\)
-
\(18 \cdot (25 \cdot 4)=?\)
-
\((18 \cdot 25) \cdot 4=?\)
-
\(93,769 \cdot 2 \cdot 5=?\)
(راهنما: از ویژگی شرکت پذیری در ضرب (associative property for multiplication) برای ساده تر کردن این مسأله استفاده کنید.)
-
نماد صحیح \((=,\gt,\lt)\) را در جاهای خالی قرار دهید:
-
\(4+6 \text{ _____ } 13\)
-
\(9 \cdot 7 \text{ _____ } 62\)
-
\(33-16 \text{ _____ } 60 \div 3\)
-
\(100 \div 5 \text{ _____ } 83-63\)
-
\(4+6 \text{ _____ } 13\)
-
نماد \(\ne\) را به \(\gt\) یا \(\lt\) تغییر دهید:
-
\(17+14 \ne 33\)
-
\(144-90 \ne 66\)
-
\(11 \cdot 14 \ne 98\)
-
\(150 \div 6 \ne 20\)
-
\(17+14 \ne 33\)
-
یک پاسخ تقریبی برای \(10,002 - 6007\) بیابید.
-
مقدار توان های زیر را بیابید:
-
\(6^2\)
-
\(3^5\)
-
\(2^7\)
-
\(2^8\)
(راهنما: شما می توانید با استفاده از پاسخ گزینۀ c کارتان را ساده تر کنید.)
-
\(6^2\)
-
مقدار توان های زیر را بیابید:
-
\(10^4\)
-
\(10^{10}\)
-
\(10^{15}\)
-
\(10^1\)
-
\(10^4\)
لیست دوره های آموزش ریاضی در سایت خوش آموز
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
- دوره آموزشی رایگان ریاضی پایه و پیش جبر
- تمرینات دوره آموزشی ریاضی پایه و پیش جبر
- دوره آموزشی رایگان جبر 1
- دوره آموزشی رایگان جبر 2
- دوره آموزشی رایگان هندسه
- دوره آموزشی رایگان مثلثات
- دوره آموزشی رایگان پیش حسابان 1
- دوره آموزشی رایگان حسابان 1
- آموزش رایگان حسابان پیشرفته
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: