خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


3A What is in your bag: Part 2

3A What is in your bag: Part 2
نویسنده : امیر انصاری
در این درس به چگونگی تلفظ اسامی جمع و s یا es موجود در آنها می پردازیم. تفاوت بین حروف صدادار و بی صدا را همراه با یک آزمایش تجربی درک خواهید کرد. نکاتی کاربردی و مفید در مورد تلفظ s و z خواهید دانست. همچنین تمرینهایی به صورت شنیداری و ... در درک مطلب شما را یاری خواهند رساند.

سیستم یکپارچۀ سازمانی راهکار



برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 3A What is in your bag: Part 2

3 تلفظ


\(\text{/z/}\) و \(\text{/s/}\)؛ انتهای جمع ها

  1. \(\text{1.68}\) گوش دهید و کلمات و صداها را تکرار کنید.


    3A What is in your bag: Part 2
    نکات تلفظ:

    • برای صداهای \(\text{/s/}\) و \(\text{/z/}\) نمادهای فونتیک با حروف الفبای آنها یکسان می باشند. هرچند حرف \(\text{s}\) می تواند \(\text{/s/}\) یا \(\text{/z/}\)باشد.

    • حرف \(\text{z}\) همیشه \(\text{/z/}\) تلفظ می شود، مانند \(\text{zero}\). حرف \(\text{s}\) در انتهای یک کلمه معمولاً \(\text{/z/}\) تلفظ می شود، مانند \(\text{keys}\)، \(\text{doors}\).

    • حرف \(\text{s}\) در ابتدای یک کلمه تقریباً همیشه \(\text{/s/}\) تفظ می شود، مانند \(\text{sit}\)، \(\text{stand}\). حرف \(\text{s}\) در انتهای یک کلمه اگر بعد از حروف بی صدایی همچون \(/k/\)، \(\text{/p/}\)، \(\text{/t/}\)، و \(\text{/f/}\) قرار بگیرد، \(\text{/s/}\) تلفظ می شود، مثل \(\text{books}\)، \(\text{laptops}\)، \(\text{coats}\).

    • \(\text{-es}\) هنگامی که بعد از \(\text{ch}\)، \(\text{sh}\)، \(\text{s}\)، \(\text{z}\)، و \(\text{x}\) اضافه گردد، \(\text{/ɪz/}\) تلفظ می شود، مانند \(\text{watches}\) و \(\text{buses}\). این یک هجای بیشتر به کلمه اضافه می کند. بعد از این کلمات صرفاً افزودن یک \(\text{s}\) منجر می شود تا تلفظ کلمه کار دشواری باشد، برای همین است که یک هجای بیشتر به آن اضافه می گردد.

    • \(\text{-ies}\) همیشه \(\text{/ɪz/}\) تلفظ می شود، مانند \(\text{countries}\).

    • یک حرف بی صدا حرفی است که برای ادای آن تارهای صوتی حنجره به لرزش در نمی آیند. در مقابل حرف صدادار حرفی است که برای بیان آن تارهای صوتی حنجره به لرزش در می آیند. شما می توانید با قرار دادن دستتان بر روی گلویتان در هنگام گفتن این حروف لرزش تارهای صوتی حنجرۀ تان را حس کنید. به عنوان مثال دو حرف \(\text{/s/}\) و \(\text{/z/}\) را در نظر بگیرید، \(\text{/s/}\) بی صدا و \(\text{/z/}\) صدا دار می باشد. دستتان را روی گلویتان بگذارید و حرف \(\text{s}\) را بیان کرده و تا می توانید کشش دهید. حالا همین حرکت را با حرف \(\text{z}\) تکرار کنید. قطعاً تفاوت را درک کرده اید.

  2. \(\text{1.69}\) گوش دهید و این جمع ها را تکرار کنید.



    3A What is in your bag: Part 2
  3. \(\text{1.70}\) گوش دهید. جمع ها را بگویید.



    3A What is in your bag: Part 2

4 صحبت کردن و نوشتن


3A What is in your bag: Part 2
  1. به این تصاویر نگاه کنید. همراه با یک دوست سوالات را بپرسید و پاسخ دهید.

    3A What is in your bag: Part 2
  2. در کیف / چیب شما چه چیزی است؟ آن اشیاء را تیک بزنید.

    3A What is in your bag: Part 2
  3. چیزهایی را که در کیف / جیبتان دارید بنویسید، برای مثال یک کتاب، کلیدها.

  4. اکنون به یک دوست بگویید.

    3A What is in your bag: Part 2

5 گوش دادن


\(\text{1.71}\) به پنج مکالمه گوش دهید. چیز یا چیزهایی را که آنها می گویند بنویسید.



3A What is in your bag: Part 2
  • متن این فایل صوتی را همراه با ترجمۀ آن می توانید در اینجا مشاهده کنید.

پاسخ تمرینات


\(\text{4 a}\)
3A What is in your bag: Part 2
\(\text{5}\)
3A What is in your bag: Part 2

نمایش دیدگاه ها (2 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.