خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


10C What's going to happen

10C What's going to happen
نویسنده : امیر انصاری
این درس با واژگانی در ارتباط با عبارات فعلی مربوط به پیشگویی آغاز می شود. سپس یک تمرین خواندن و گوش دادن دارید که داستان زنی را می گوید که نزد فالگیر رفته است. در بخش گرامر به کاربرد be going to در پیش بینی و پیش گویی می پردازیم. در بخش تلفظ چگونگی تلفظ دو حرف oo در کنار یکدیگر را می آموزید. بعد از آن یک تمرین صحبت کردن دارید که باید نقش یک فالگیر را بازی کنید.

سیستم یکپارچۀ سازمانی راهکار



برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 10C What
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 10C What

\(\text{10C}\) چه اتفاقی خواهد افتاد؟


1 واژگان

عبارات فعلی


  1. آیا مردم کشور شما نزد فالگیرها می روند، یا از سایت های پیشگویی در اینترنت استفاده می کنند؟ آیا شما به پیشگویی اعتقاد دارید؟

  2. کارت های پیشگویی و این عبارات فعلی را به یکدیگر مرتبط سازید.

    10C What 10C What

2 خواندن و گوش دادن


  1. \(\text{5.14}\) بخش اول این داستان را بخوانید و به آن گوش دهید. به صورت دونفره سوالات زیر را پاسخ دهید.


    10C What
    10C What

    این مطلب در این کارتها نوشته شده است

    بخش 1

    صدایی گفت: "داخل شوید". جین راس در را باز کرد و داخل یک اتاق کوچک شد. مردی پشت یک میز نشسته بود.
    جین گفت: "عصر بخیر".
    "می خواهم مادام یولاندای پیشگو را ببینم."
    مرد گفت "مادام یولاندا امروز نیست."
    "اما نگران نباشید. من دربارۀ آینده ات به تو خواهم گفت. چه سوالاتی می خواهی بپرسی؟" جین به فالگیر نگاه کرد. از آنجا که اتاق خیلی تاریک بود نمی توانست او را خیلی خوب ببیند.

  2. \(\text{5.15}\) به بخش 2 گوش دهید. سپس همراه با یک دوست اطلاعات زیر را کامل کنید.

    • برای مشاهدۀ متن این فایل صوتی همراه با ترجمۀ آن اینجا کلیک کنید.

    10C What
  3. \(\text{5.16}\) بخش 3 را بخوانید و به آن گوش دهید. به صورت دونفره سوالات زیر را پاسخ دهید.

    10C What

    10C What

    بخش 3

    او کارت دوم را برگرداند.
    "همم، یک خانه. یک خانۀ جدید. تو بزودی به کشور دیگری نقل مکان خواهی کرد."
    "اما دوست پسرم اینجا کار می کند. او نمی تواند به کشور دیگری بیاید."
    فالگیر گفت "بیا کارت بعدی را ببینیم." او کارت سوم را برگرداند.
    "یک قلب. تو عاشق خواهی شد."
    جین پرسید "عاشق کی؟"
    "بزار تمرکز کنم. یک مرد قد بلند می بینم. خیلی جذاب است."
    جین گفت "اوه، او جیم است."
    "جیم کیه؟ دوست پسرته؟"
    "نه. جیم مردی است که در مهمانی او را ملاقات کردم. او یک بازیگر اهل نیویورک است. او می گوید که عاشق من شده. فکر اون بود که پیش مادام یولاندا بیایم."
    "خوب، کارت می گوید که تو عاشق او خواهی شد."
    جین پرسید "آیا مطمئنی؟ اما دوست پسرم چه می شود؟"
    فالگیر گفت "بیا کارت چهارم را ببینیم."

  4. \(\text{5.17}\) به بخش 4 گوش دهید. سپس همراه با یک دوست اطلاعات زیر را کامل کنید.

    10C What
    • برای مشاهدۀ متن این فایل صوتی همراه با ترجمۀ آن اینجا کلیک کنید.

  5. \(\text{5.18}\) بخش 5 را بخوانید و به آن گوش دهید. به صورت دونفره سوالات زیر را جواب دهید.

    10C What

    10C What

    بخش 5

    فالگیر از جایش بلند شد. لامپ را روشن کرد. در همان لحظه یک پیرزن وارد شد. او پرسید "خوب، چی شد؟"
    جیم گفت "عالی بود! او همه چیز را باور کرد. به تو گفته بودم که من یک بازیگر خوب هستم. او مطمئن بود که من یک فالگیرم!"
    او به پیرزن \($100\) داد.
    "این \($50\) جین است و \($50\) دلار هم از خودم می دهم. خیلی ممنونم مادام یولاندا. خداحافظ."
    مادام یولاندا پول را گرفت. پنجمین کارت هنوز برعکس روی میز بود. او آن را برگرداند. یک هواپیما بود. او برای یک دقیقه به آن نگاه کرد و سپس فریاد زد: "مرد جوان صبر کن! با آن دختر مسافرت نکن - هواپیمای او..."
    اما اتاق خالی بود.

3 گرامر


  1. به این دو جمله نگاه کنید. کدامیک از آنها یک برنامه \(\text{(plan)}\) است؟ کدام یکی پیشگویی \(\text{(prediction)}\) است؟

    10C What
  2. صفحۀ \(142\) بانک گرامر \(\text{10C}\). دربارۀ \(\text{be going to (predoction)}\) بیشتر بیاموزید و آن را تمرین کنید.
    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(142\) اینجا کلیک کنید.

  3. چهار پیش بینی دربارۀ آب و هوا، ورزش ها، شهر یا کشورتان، و خودتان انجام دهید. از ساختار \(\text{I think...going to...}\) استفاده کنید.

    10C What
  4. پیش بینی هایتان را با یک دوست مقایسه کنید. آیا شما با پیش بینی های او موافقید؟

4 تلفظ

حروف \(\text{oo}\)


10C What

تلفظ \(\text{oo}\)

\(\text{oo}\) می تواند به شکل \(\text{/ʊ/}\) یا \(\text{/u/}\) تلفظ شود. برای بررسی تلفظ کلمات جدید دارای حروف \(\text{oo}\) از دیکشنریتان استفاده کنید.
مراقب باشید کلمۀ \(\text{room}\) به دو شکل متفاوت تلفظ می شود.

  1. \(\text{5.20}\) به این دو کلمه صدا گوش دهید. آیا می توانید تفاوت در تلفظ حروف صدادار را بشنوید؟


    10C What
  2. \(\text{5.21}\) گوش دهید و این کلمات را در ستونهای صحیحشان بنویسید.


    10C What
  3. \(\text{5.22}\) گوش دهید و پاسخ هایتان را درست آزمایی کنید.


  4. گفتن این جملات را تمرین کنید.

    10C What

5 صحبت کردن


نقش پیشگو را بازی کنید.

10C What
\(\text{A}\) به ده کارت موجود در \(1\) نگاه کنید. به صورت مخفیانه این کارتها را از \(\text{1-10}\) به شکل متفاوتی شماره گذاری کنید.
\(\text{B}\) پنج عدد بین \(1\) و \(10\) انتخاب کنید.
\(\text{A}\) با استفاده از آن کارت ها آیندۀ \(\text{B}\) را پیش گویی کنید.
\(\text{B}\) اطلاعات بیشتری بخواهید. سپس نقش هایتان را عوض کنید.

6 آهنگ


\(\text{5.23}\)

10C What

پاسخ تمرینات


\(\text{1b}\)
10C What
\(\text{2a}\)
10C What
\(\text{2c}\)
10C What
\(\text{2e}\)
10C What
\(\text{3a}\)
10C What
\(\text{4c}\)
10C What

نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.