خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
افزودن Header و Footer در اکسل
اگر همانطور که در نرم افزار Word اقدام به اضافه کردن header و Footer به سند خود می کنید، در اکسل هم قصد اینکار را دارید، روش ساده آن را با هم در این پست کوتاه خواهیم دید. Microsoft Excel به کاربران این امکان را می دهد تا برای هر صفحه به صورت دستی یک header و Footer وارد کنند.ضمن اینکه می توانید آن را با تاریخ فعلی ، زمان و همچنین متن عادی سفارشی کنید. مثلا اگر قرار است به فایل اکسل تان یک عنوان دهید، با استفاده از Header می توانید اینکار را انجام دهید.
سپس فایل را باز کرده و به منوی Insert رفته و از گزینه های موجود، از بخش Text Header & Footer را انتخاب کنید.
روی آن کلیک کنید تاHeader و Footer را همزمان در همه صفحات وارد کنید. سپس ، می توانید هدر و پاورقی مورد نظر را در هر صفحه به صورت دستی تایپ کنید.
به طور پیش فرض به شما امکان می دهد فقط هدر و پاورقی متنی را وارد کنید. با این حال ، فرض کنید می خواهید شماره صفحه ، تعداد صفحات ، تاریخ فعلی ، زمان فعلی و غیره را وارد کنید. مهمترین نکته در مورد این قابلیت این است که به شما امکان می دهد هدر و پاورقی متفاوت را در هر صفحه وارد کنید. برای این منظور ، روی بخش header یا footer کلیک کنید سپس از بالا به منوی Design بروید.
سپس ، از قسمت Header & Footer Elements نوعی هدر و پاورقی را انتخاب کنید که می تواند یکی از موارد زیر باشد:
اگر تصویری را به عنوان هدر یا پاورقی وارد کنید، امکان ویرایش آن مانند Word وجود دارد. برای آن، از گزینه Format Picture استفاده کنید.
How to add Header and Footer in Excel spreadsheet
برای تست، یک فایل اکسل جدید ایجاد کنید یا از فایل اکسلی که قصد اضافه کردن header و footerبرای آن دارید را یک کپی از آن گرفته و مراحل را روی آن اجرا کنید.سپس فایل را باز کرده و به منوی Insert رفته و از گزینه های موجود، از بخش Text Header & Footer را انتخاب کنید.
روی آن کلیک کنید تاHeader و Footer را همزمان در همه صفحات وارد کنید. سپس ، می توانید هدر و پاورقی مورد نظر را در هر صفحه به صورت دستی تایپ کنید.
به طور پیش فرض به شما امکان می دهد فقط هدر و پاورقی متنی را وارد کنید. با این حال ، فرض کنید می خواهید شماره صفحه ، تعداد صفحات ، تاریخ فعلی ، زمان فعلی و غیره را وارد کنید. مهمترین نکته در مورد این قابلیت این است که به شما امکان می دهد هدر و پاورقی متفاوت را در هر صفحه وارد کنید. برای این منظور ، روی بخش header یا footer کلیک کنید سپس از بالا به منوی Design بروید.
سپس ، از قسمت Header & Footer Elements نوعی هدر و پاورقی را انتخاب کنید که می تواند یکی از موارد زیر باشد:
Page Number
Number of Pages
Current Date
Current Time
File Path
File Name
Sheet Name
Picture
اگر تصویری را به عنوان هدر یا پاورقی وارد کنید، امکان ویرایش آن مانند Word وجود دارد. برای آن، از گزینه Format Picture استفاده کنید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: