خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
رفع ارور Credential Manager Error 0x80090345 در ویندوز
Credential Manager مکانی در ویندوز است که تمام اعتبارها در این مکان ثبت می شود و هر زمان که نیاز به Authenticate شدن ویندوز بود، دیگر پیغام اعتبار سنجی برای لاگین بدان سیستم یا سرویس نمایش داده نمی شود و بصورت خودکار این اعتبارسنجی انجام شده و لاگین انجام می شود(البته اگر اعتبار سیستم شبکه از قبل در سیستم شما ثبت شده باشد).
اما مشکلی که برخی از کاربران آن را گزارش کرده اند این است که هنگام باز کردن Credential Manager، با خطای 0x80090345 مواجه شده اند.
به نظر می رسد این مسئله مربوط بروزرسانی های KB3000850 و KB299261 ویندوز هم می باشد. سعی خواهیم کرد بدون حذف نصب به روزرسانی ها ، این مشکل را برطرف کنیم.
خب در گام نخست، به رجیستری ویندوز وارد شوید و قبل از اعمال کوچکترین تغییری در رجیستری، از آن بک آپ بگیرید چرا که رجیستری مکانی بسیار حساس و پر اهمیت در ویندوز می باشد.
سپس مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:
در این مسیر مانند تصویر زیر مقدار ProtectionPolicy را مشاهده خواهید کرد:
روی ProtectionPolicy دابل کلیک کنید تا فرم تنظیمات آن باز شود و سپس در قسمت value data مقدار 1 را وارد و OK کنید.
سپس از ویندوز Sign out کرده و دوباره Sign in کنید و یا ویندوز را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شود.
اگر مقدار ProtectionPolicy در رجیستری وجود نداشت، روی فولدر df9d8cd0-1501-11d1-8c7a-00c04fc297eb مانند تصویر زیر کلیک راست کرده و از New گزینه DWORD(32 bit)value را کلیک کرده و سپس نام آن ProtectionPolicy گذاشته و مراحل فوق را انجام دهید.
اگر روش فوق موثر واقع نشد، Run را باز کرده و دستور Appwiz.cpl را وارد و Enter کنید تا پنجره Programs and Features باز شود. از پانل سمت چپ این پنجره روی لینک View installed updates کلیک کنید و سپس از لیست موجود آپدیت های ویندوز، به دنبال آپدیت های KB3000850 و KB299261 باشید. در صورتی که وجود داشتند، روی هر کدام از انها کلیک راست کرده و گزینه uninstall را کلیک کنید.
پس از اینکار سیستم را ریستارت کرده و وضعیت خطا را بررسی کنید.
اما مشکلی که برخی از کاربران آن را گزارش کرده اند این است که هنگام باز کردن Credential Manager، با خطای 0x80090345 مواجه شده اند.
به نظر می رسد این مسئله مربوط بروزرسانی های KB3000850 و KB299261 ویندوز هم می باشد. سعی خواهیم کرد بدون حذف نصب به روزرسانی ها ، این مشکل را برطرف کنیم.
خب در گام نخست، به رجیستری ویندوز وارد شوید و قبل از اعمال کوچکترین تغییری در رجیستری، از آن بک آپ بگیرید چرا که رجیستری مکانی بسیار حساس و پر اهمیت در ویندوز می باشد.
براي وارد شدن به رجيستري ويندوز مي توانيد به لينک زير وارد شويد:
وارد شدن به رجيستري ويندوز
وارد شدن به رجيستري ويندوز
پيشنهاد مي کنم قبل از هر گونه تغيير در رجيستري ويندوز، حتما از آن بک آپ بگيريد:
تهيه Backup از Windows Registry
تهيه Backup از Windows Registry
سپس مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Cryptography\Protect\Providers\df9d8cd0-1501-11d1-8c7a-00c04fc297eb
در این مسیر مانند تصویر زیر مقدار ProtectionPolicy را مشاهده خواهید کرد:
روی ProtectionPolicy دابل کلیک کنید تا فرم تنظیمات آن باز شود و سپس در قسمت value data مقدار 1 را وارد و OK کنید.
سپس از ویندوز Sign out کرده و دوباره Sign in کنید و یا ویندوز را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شود.
اگر مقدار ProtectionPolicy در رجیستری وجود نداشت، روی فولدر df9d8cd0-1501-11d1-8c7a-00c04fc297eb مانند تصویر زیر کلیک راست کرده و از New گزینه DWORD(32 bit)value را کلیک کرده و سپس نام آن ProtectionPolicy گذاشته و مراحل فوق را انجام دهید.
اگر روش فوق موثر واقع نشد، Run را باز کرده و دستور Appwiz.cpl را وارد و Enter کنید تا پنجره Programs and Features باز شود. از پانل سمت چپ این پنجره روی لینک View installed updates کلیک کنید و سپس از لیست موجود آپدیت های ویندوز، به دنبال آپدیت های KB3000850 و KB299261 باشید. در صورتی که وجود داشتند، روی هر کدام از انها کلیک راست کرده و گزینه uninstall را کلیک کنید.
پس از اینکار سیستم را ریستارت کرده و وضعیت خطا را بررسی کنید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: