خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


آموزش تبلیغات در گوگل

آموزش تبلیغات در گوگل
تبلیغات در گوگل، یکی از بهترین اقداماتی است که صاحبان کسب‌وکار های اینترنتی می‌توانند برای جذب مشتریان جدید و رونق تجارت خود بگیرند. گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز، بزرگ‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در جهان است. به همین دلیل هم با تبلیغات در گوگل، می‌توانید میلیون‌ها مخاطب برای خود جذب کنید. به همین دلیل هم در این مطلب قصد داریم روش‌های درست تبلیغات در گوگل و روش کار این پلتفرم را باهم بررسی کنیم.

آموزش تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل ادوردز


تبلیغات در گوگل ادوردز به صورت حراج انجام می‌شود. اما برخلاف حراج عادی، در این مورد فقط پیشنهاد قیمت شما مهم نیست، بلکه کیفیت و مرتبط بودن تبلیغات شما هم در نظر گرفته می‌شود. یعنی در گوگل ادوردز، افراد تنها با داشتن پول بیشتر نمی‌توانند در این حراجی آنلاین برنده شوند.

حراجی که برای تبلیغات در گوگل ادوردز انجام می‌شود، بر اساس کلمات کلیدی است. تبلیغ‌کنندگان، کلمات کلیدی مرتبط با مشاغل خود و کلماتی که کاربران برای پیدا کردن محتوای موردنظر خود، از آن‌ها استفاده می‌کنند را به علاوه‌ی مبلغی که مایل به پرداخت آن هستند، در این حراجی به صورت پیشنهاد، ارائه می‌کنند.

گوگل ادز چیست؟


گوگل ادز برنامه‌ای برای تبلیغات در گوگل است. این برنامه این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که برای جذب مخاطبانی که به محصولات و خدمات آن‌ها علاقه‌مند هستند، تبلیغات آنلاین ایجاد کنند. پلتفرم گوگل ادز، به صورت پرداخت به ازای هر کلیک کار می‌کند. یعنی به ازای هر بازدید‌کننده‌ای که روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، باید هزینه‌ای بپردازید. روش‌های زیادی برای تبلیغات در گوگل وجود دارد. با این حال، تعیین اینکه کدام یک از این روش‌ها برای کسب‌وکار شما مناسب است، ممکن است دشوار باشد. مقاله آموزش گوگل ادوردز و تبلیغات گوگل در مجله نوآوری های روز را مطالعه کنید.

تبلیغات گوگل ادوردز به چه صورت انجام می‌شود؟
حالا که با ماهیت تبلیغات در گوگل و پلتفرم گوگل ادوردز آشنا شدیم، بهتر است به نحوه‌ی عملکرد آن بپردازیم. زمانی که می‌خواهید برای تبلیغات در گوگل، بودجه‌ای را تعیین کنید، باید یکی از سه مورد زیر را به عنوان هدف خود انتخاب کنید:

  • برقراری تماس‌های بیشتر با کسب‌وکارتان
  • هدایت بازدیدکنندگان بیشتر به فروشگاه سایت
  • هدایت افراد به صفحه اصلی شرکت یا وب سایت

در مرحله‌ی بعد باید مشخص کنید که تمایل دارید تبلیغات شما برای مخاطبان جهانی به نمایش دربیاید یا مخاطبان محلی. سپس باید با استفاده از چند تصویر یا سه جمله کوتاه، به گوگل بگویید چه ویژگی‌هایی باعث برجسته شدن تجارت شما می‌شود. گوگل هم از این ویژگی‌ها برای ساخت تبلیغات استفاده می‌کند. در نهایت باید مبلغی که می‌خواهید بپردازید را تعیین کنید. بعد از انتخاب پیشنهادی که داده‌اید، آگهی تبلیغاتی شما به عنوان یکی از نتایج برتر جستجو ظاهر می‌شود. در نتیجه، با این نوع تبلیغات در گوگل، افراد بیشتری بر روی آگهی شما کلیک می‌کنند.

ثبت آگهی در گوگل


برای ثبت آگهی در گوگل، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد حساب گوگل ادز خود شوید.
  2. روی گزینه‌ی Campaigns در ستون سمت چپ کلیک کنید.
  3. روی گزینه‌ی + کلیک کنید.
  4. بخش New campaign را انتخاب کنید.
  5. هدف کمپین خود را انتخاب کنید و یا یک کمپین بدون هدف انتخاب کنید.
  6. نوع کمپین خود را تعیین کنید.
  7. بر روی گزینه‌ی «ادامه» کلیک کنید.
  8. تنظیمات کمپین خود را انتخاب کنید.
  9. تنظیمات را ذخیره کنید.

انواع تبلیغات در گوگل


می‌توان تبلیغات در گوگل را با استفاده از روش‌ها یا همان کمپین‌های مختلف گوگل ادز انجام داد. درکل پنج نوع کمپین تبلیغاتی وجود دارد:

کمپین‌های مختلف تبلیغات گوگل


  • کمپین جستجوی شبکه: از طریق استفاده از این نوع کمپین تبلیغات گوگل، تبلیغ شما نه تنها در گوگل و maps، بلکه در تمام رسانه‌های مرتبط با گوگل، مانند یوتیوب و گوگل شاپینگ هم منتشر می‎شود. به این صورت که هر گاه کاربران کلمه‌ی کلیدی مربوط به کمپین شما را جستجو می‌کنند، تبلیغ شما به نمایش درمی‌آید.
  • کمپین :Display Network از طریق این کمپین، تبلیغات بصری شما برای افرادی که از جیمیل، یوتیوب و سایر رسانه‌های موجود در Display Network استفاده می‌کنند، به نمایش درمی‌آید.
  • کمپین خرید: از این طریق، گوگل محل و چگونگی نمایش تبلیغات را به جای کلمه‌ی کلیدی، بر اساس اطلاعات محصولات موجود در فروشگاه سایت شما تعیین می‌کند.
  • کمپین ویدیویی: با تبلیغات در گوگل از طریق این کمپین، آگهی ویدیویی شما در یوتیوب و سایر رسانه‌های نمایشی گوگل منتشر می‌شود.
  • کمپین اپلیکیشن: با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل، آگهی شما در جستجوهای گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و سایر رسانه‌هایی که تبلیغات اپلیکیشن‌ها را منتشر می‌کنند، به نمایش درمی‌آید.

تعرفه تبلیغات گوگل


بسیاری از افراد بعد از تصمیم‌گیری برای تبلیغات در گوگل، به دنبال جواب این سوال می‌گردند: «تعرفه تبلیغات گوگل به چه صورت است؟» این یک سوال منطقی و چیزی است که معمولا از کاربران تازه‌کار می‌شنویم. به‌هرحال، افرادی که به تازگی قصد دارند از تبلیغات گوگل استفاده کنند، حتما در مورد تعرفه تبلیغات کلیکی کنجکاو هستند. در ادامه به برخی از سوال‌هایی که ممکن است برایتان پیش بیاید، پاسخ می‌دهیم.

آموزش تبلیغات در گوگل
تبلیغات اینترنتی رایگان در گوگل: آیا امکان تبلیغات رایگان در گوگل وجود دارد؟
جواب این سوال ساده است: خیر!
گوگل ادوردز پلتفرمی است که در دسترس کاربران سراسر جهان قرار دارد، هرچند این دسترسی رایگان نیست. البته گاهی گوگل تخفیف‌هایی هم برای کاربران خود در نظر می‌گیرد، ولی امکان تبلیغات رایگان در گوگل وجود ندارد.

تبلیغات در گوگل ارزان


درست است که نمی‌توانیم به صورت رایگان، تبلیغات در گوگل را انجام دهیم. ولی یکی از دلایل مهم استفاده از گوگل ادز، این است که کاربران به صورت کامل بر روی هزینه‌ی تبلیغات کنترل دارند. زمانی که مقدار معینی بودجه برای تبلیغات در گوگل انتخاب می‌کنید، گوگل ادز به هیچ وجه هزینه‌ی بیشتری به شما تحمیل نخواهد کرد. همچنین، این برنامه نتایج تبلیغات شما را بر اساس بودجه‌ای که تعیین کرده‌اید، پیش بینی می‌کند.

تبلیغات کلیکی گوگل


انواع مختلفی از تبلیغات کلیکی گوگل وجود دارد. ولی رایج‌ترین آن‌ها، تبلیغاتی است که در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده می‌شوند. به این صورت، کاربران باید به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات خود، هزینه‌ی مشخصی پرداخت کنند.

تعرفه تبلیغات کلیکی


نمی‌توان قیمت ثابتی برای تبلیغات کلیکی مشخص کرد. ولی عواملی وجود دارد که بر روی تعرفه تبلیغات کلیکی تاثیر می‌گذارد:

  • صنعت مربوطه: برای مثال، اگر تبلیغات در گوگل مربوط به خدمات تجاری عمودی، مانند خدمات حقوقی، حسابداری، املاک و مستغلات و... باشد، هزینه‌ی آن زیادتر می‌شود. زیرا در این نوع صنایع، خدمات حرفه‌ای به مشتریان ارائه داده می‌شود و حتی جذب یک مشتری جدید با توجه به نوع کسب‌وکار، از هزار تا ده هزار دلار درآمد در پی خواهد داشت.
  • چرخه عمر مشتری: زمانی که معامله‌ی بزرگی در کار باشد، مشتری‌ها به زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری نیاز دارند. به همین دلیل هم نیاز دارید که مدام تبلیغات خود را در دسترس کاربران قرار دهید، که این موضوع هم موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود.
  • مطالب به‌روز: مشاغل مختلف معمولا رفتارهای تجاری خود را با توجه به تغییر داده‌های موجود، تغییر می‌دهند. برای مثال، شیوع کرونا، هزینه‌ی تبلیغات در گوگل را برای برخی از کسب‌وکارها افزایش و برای برخی دیگر کاهش داده است.

آموزش تبلیغات در گوگل

جمع‌بندی


تبلیغات در گوگل ادز، به دلیل مزایای بسیاری که دارد، مانند امکان کنترل هزینه تبلیغات، در دسترس قرار دادن تبلیغات برای میلیون‌ها کاربر، امکان سفارشی کردن نوع نمایش تبلیغات و...، برای پیشرفت بسیازی از کسب‌وکارها مناسب است. با رعایت نکات ذکر شده، می‌توانید با هزینه‌ای نه چندان زیاد، در گوگل تبلیغات کنید.


نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.


دسته بندی مطالب خوش آموز