خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را

حسین حسین

اشتباه شدن تاریخ تسویه در استفاده کارتخوان و نقدی


وقتی بابت فاکتوری پولی رو از طریق تسویه با کارت خوان و تسویه نقدی دریافت می کنیم تارخ این سند رو تاریخ فاکتور میزنه!!! در حالیکه این دریافت چند روز یا چند ماه دیگه انجام شده باشه. کل گردش اون حساب یا صندوق رو بهم میریزه و از کنترل خارج میشه.
البته در تسویه با چک این مشکل وجود نداره چون تاریخ دریافت چک یا وصول چک رو در گردش حساب لحاظ میکنه.
در نسخه جدید (7) هم کنترل کردم متاسفانه مورد حل نشده است.
با تشکر
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۰:۱۱
راهکار سافت راهکار سافت
سلام وقت شما بخیر
در این حالت از قسمت امور مالی استفاده کنید. در ادامه آموزش کار با این قسمت را برایتان قرار می دهم:



۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۰:۲۳
حسین حسین
با سلام
خب اونجا که دریافت ها به فاکتور وصل نیست!!! جواب شما که کار رو بدتر میکنه!! من عرض کردم الان عطف به فاکتور مشخصی تسویه ثبت میشه فقط تاریخش اشتباهه، اگه از اونجا دریافت بزنم که کل لینک پرداخت و فاکتور قطع میشه!!!!!!!!!
عرض کردم تسویه با چک این مشکل رو نداره. اینجا هم اگه یه تاریخ دیگه بگیره یا به همون تاریخ ثبت لاگ بشه مشکل حله!!
البته اگه بنده جایی رو متوجه نشدم راهنمایی کنین ممنون میشم!
با تشکر
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۰:۵۹
راهکار سافت راهکار سافت
سلام وقت شما بخیر

از دید ما هیچ نیازی نیست که دریافت و پرداخت ها به فاکتور مرتبط باشند. اساساً در نرم افزار راهکار به مسئله این گونه نگاه شده است که هر شخص می تواند به دلایل مختلف بدهکار یا بستانکار شود و در مجموع نقطۀ اتصال تمامی این بدهکاری ها و بستانکاری ها که ماندۀ فرد را مشخص می سازد، گزارش "دفتر حساب" است. آن قسمت تسویۀ فاکتور هم که در برنامه می بینید، صرفاً به این منظور تعبیه شده است که در فاکتورهایی که به صورت آنی تسویه می شوند، عملیات ثبت دریافت و پرداخت ها ساده تر گردد. آن تیک تسویه شد هم که در فاکتورها می بینید، ارتباطی به بخش مالی ندارد و صرفاً برای مواقعی پیش بینی شده است که مشتری قرار است خیلی زود و در طول مدت خاصی پول آن فاکتور را به شما بدهد و شما به کمک آن تیک امکان شناسایی این گونه موارد را داشته باشید تا با مشتریان تماس بگیرید و پیگیر تسویۀ فاکتور شوید. اما در حالت کلی پیشنهاد ما به شما اینست که ذهنیت تان را از روی تسویۀ فاکتور به سمت تسویۀ بدهی کلی ببرید که هم ساده تر است، هم مدیریتش راحت تر است و هم از دید ما منطقی تر هم هست.

این چیزی است که در برنامۀ راهکار پیش بینی شده و اساساً بر اساس آن هم طراحی صورت پذیرفته است و از دید ما هم منطقی است. حالا اگر شما احساس می کنید که این دید ما اشتباه است و دید شما صحیح تر می باشد، دلایلی که به نظرتان منطقی هست لیست کنید تا ما به تیم فنی منتقل کنیم تا قانع شوند در طراحی شان باز نگری انجام دهند.
با سپاس

۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۲:۵۲
حسین حسین
با سلام
البته تسویه فاکتور به فاکتور توی خیلی از Business ها عرفه و جسارتا پیشنهاد می کنم به عنوان یه Best Practice یا حداقل یه feature مفید میتونین روش فکر کنین. ولی متوجه شدم ندارین و بنده هم اصراری ندارم؛ یه کاریش می کنم.
ولی صرفا به عنوان پیشنهاد عرض می کنم با توجه به حجم کار زیادی که زحمتشو کشیدین و بقولی کمش مونده با اضافه شدن یه تاریخ که در مقایسه با کار انجام شده کار زیادی نباید باشه قابلیت خوبی میشه برا سیستموتون (داخل پرانتز: البته این رو به عنوان کاربر نرم افزارتون نگفتم و صرفا قلقلک مهندسی سیستمیم بود).
در همین حد هم نرم افزارتون خیلی خوبه و راضی هستیم. موفق باشین
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۴:۱۱
راهکار سافت راهکار سافت
دوست عزیز حسین با سلام

بنده بیشتر تمایل داشتم از زبان شما بشنوم که تفکر منطقی پشت این درخواست چیست.
انتظار بنده این بود که دلایلی را از شما بشنوم که چرا در کسب و کارتان به این موضوع نیاز دارید. گفتن این که فلان چیز عرف است یا عموم آن را می پسندند، هر چند خوب است اما دلیل حساب نمی شود. ممکن است یک نفر چیزی را باب کرده باشد و بقیه بدون فکر از آن پیروی کرده باشند. صرف رایج شدن چیزی دلیل بر خوب بودن یا حتی بد بودن آن نمی شود. مهم تفکر پشت آن و فلسفه اش است.

با این حال از پیشنهاد شما متشکریم و به تیم فنی منتقل می شود.

۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۶:۱۰
حسین حسین
با سلام و احترام
از منظر سیستم های یکپارچه بخواهیم نگاه کنیم sync شدن مانده حساب مشتری در سیستم فروش یا ندارکات با سیستم مالی خیلی مهمه. هر چند در همه سیستم های ایرانی این امکان رو میده که شما بتونین سند مستقیم در سیستم مالی بزنین ولی توی سیستم هایی که برای همه رفرنس هستن مثل SAP، میشه config کرد که تسویه حساب رو منحصرا از کانال سیستم فروش انجام بدین که مانده حساب طرف حساب در سیستم فروش با سیستم مالی حتما یکی باشه، حداقل از بابت فاکتور ها. این مساله برای سیستم تدارکات هم صادقه. این از منظر سیستمی که مانده ی فاکتورها از هر دو سیستم یکی بمونه.
اونی که شما فرمودین که از قسمت امور مالی ثبت کنیم همین مساله میشه. از قسمت فاکتورها که نگاه کنیم و جمع تسویه شده ها رو ببینیم با مانده حساب طرف حسابی که از قیمت بدهکاران یا بستانکاران میبینیم یکی نخواهد بود.
از منظر بیزینس هم عرض کردم فرض کنین بنده 50 فاکتور خرید یا فروش با یه طرف حسابی دارم. یه زمانی تسویه من از جمع الباقی حساب هست یه زمانی فاکتور به فاکتور تسویه میشه که خیلی ها در بازار فاکتور به فاکتور تسویه می کنن چون 50 برابر دقیق تر از تسویه کل مانده است. یادمه یه زمانی اختلافی افتاد بین تامین کننده که شرکت بود و بابام که بازار مغازه دار بود. حساب ها رو آوردن برای کنترل. چون مال شرکت کلی بود به هیچ دردی نخورد و اتفاقا بابام که دستی توی دفترش فاکتور به فاکتور تسویه داشت حرفش رو طرفین قبول کردن. منظورم از این مثال این نبود که بابام رفرنس یا best practice هست صرفا کاربردش رو گفتم عرض کنم.
از همه اینها گذشته باز هم عرض کردم اصراری نیست به هر حال پول SAP رو ندادیم که از feature های اون بخوایم. صرفا چون دیدم خیلی تمیز همه چی هست و با اضافه شده یه تاریخ به تسویه نقدی فاکتور و کارتخوانش مشکل حل میشه پیشنهاد دادم. البته گزینه ب هم اینه که از همونجایی که گفتین از امور مالی تسویه رو بزنیم هم میشه شماره فاکتور عطف بشه و همین نتیجه بدست بیاد که فکر می کنم از نظر برنامه نویسی گزینه اول راحت تر هست مخصوصا با موارد مشابهی که توی سیستموتون دارین.
با عرض ارادت و تشکر
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۰۶:۰۹
راهکار سافت راهکار سافت
با سلام
ممنون که دلایلتان را اعلام کردید. به تیم فنی منتقل می شوند.
با سپاس

۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۰۷:۳۴
پاسخ دهید:
انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.