خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
دورۀ رایگان آموزش انگلیسی با کتاب امریکن انگلیش فایل (American English File)

در این دورۀ آموزشی که به صورت خودآموز می باشد، از ویرایش دوم (Second Edition) کتاب American English File برای آموزش استفاده می کنیم. این کتاب محصولی از انتشارات آکسفورد است، دلیل انتخاب این کتاب جامع بودن آن و پوشش تمامی سطوح از مبتدی تا پیشرفته می باشد، بد نیست بدانید در حال حاضر بسیاری از آموزشگاه های زبان در سطح کشور از این دورۀ آموزشی استفاده می کنند. این کتاب در شش سطح ارائه می شود که سطح اول آن Starter است و بعد از آن در 5 سطح آموزشی مدام شما را ارتقاء داده و با چالش های بیشتری مواجه می کند.

ویدئوی آموزش اینکه چگونه از این دوره به صورت خودآموز استفاده کنیم:

چند نکتۀ مهم که در طول این دورۀ آموزشی و اساساً هر دورۀ آموزشی دیگر باید مد نظر داشته باشید:
-
از اشتباه کردن نترسید و از آن استقبال کنید، هر چقدر بیشتر اشتباه کنید این یعنی اینکه در حال پیشرفت هستید و مدام دانش بیشتری کسب می کنید.
-
وقتی شروع به آموزش زبان کردید سعی کنید هر روز حتی اگر شده ده الی بیست دقیقه برای آن وقت بگزارید، فرآیند یادگیری زبان وقتی به صورت مداوم جزء عادت های روزانه شما در می آید بسیار اثربخش تر خواهد بود.
-
در تلفظ ها سخت گیری نکنید که حتماً صد در صد درست باشد، به مرور زمان که پیش می روید تلفظ شما قوی تر می شود، شما نهایت سعیتان را بکنید اما اگر آنطور که باید رضایتبخش نبود متوقف نشوید و ادامه دهید.
-
مهارتهای زبان مثل خواندن، شنیدن، صحبت کردن، و نوشتن به مرور زمان بهبود می یابند، این فرآیند آنقدر آرام اتفاق می افتد که خودتان هم ممکن است متوجه تغییر سطحتان نشوید. استمرار در کار اصلی ترین رمز موفقیت است. تحت هیچ شرایطی متوقف نشوید.
-
فریب روش های آموزش زبان در 21 روز و یک ماه و ... را نخورید. فریب بسته های آموزش سریع زبان را نخورید آنها صرفاً ترفندهایی برای فروش محصولات آموزشی است. یادگیری زبان جدید مخصوصاً در آغاز کار دشوار است، باید صبور باشید و ادامه بدهید و فقط هدفتان این باشد که هر روز از دیروزتان بهتر باشید. اگر مدام وقت بگزارید، بسته به میزان تلاشتان دست کم سه الی پنج سال زمان می برد که از سطح قابل قبولی برخوردار شوید. اگر با ذهنیت اینکه تا آخر همین ماه یا نهایتاً ظرف چند ماه انگلیسی یاد می گیرید وارد این دوره می شوید همین الان دوره را ترک کنید و به جای روبرو شدن با واقعیت و مواجه شدن با دشواری های راه، در دنیای شیرین و جذاب تخیل غرق شوید.
ویدئوی آموزش اینکه چگونه از این دوره به صورت خودآموز استفاده کنیم:
American English File Starter
- Unit 1:
- Unit 1 Workbook:
- Unit 2:
- Unit 2 Workbook:
- Unit 3:
- Unit 3 Workbook:
- Unit 4:
- Unit 4 Workbook:
- Unit 5:
- Unit 5 Workbook:
- Unit 6:
- Unit 6 Workbook:
- Unit 7:
- Unit 7 Workbook:
- Unit 8:
- Unit 8 Workbook:
- Unit 9:
- Unit 9 Workbook:
- Unit 10:
- Unit 10 Workbook:
- Unit 11:
- Unit 11 Workbook:
- Unit 12: Unit 12 Workbook:
-
Grammar Bank:
- present tense verb be: I, you, he, she, it
- present tense verb be: we, you, they - Wh- and How questions with be
- a/an; singular and plural nouns
- possessive adjectives, possessive s, adjectives
- simple present, I and you, we, you, they, and wh- questions
- simple present: he, she, it . adverbs of frequency
- word order in questions, can/can"t
- present continuous
- there is / there are, simple past: be
- simple past: regular verbs, do, get, go, have
- object pronoun, simple past: more irregular verbs
- future: be going to - review of present, past, and future
- Vocabulary Bank:
- Communication:
- Writing:
- Sound Bank:
-
Listening:
- Listening 1.19 - 1.33 - 1.34
- Listening 1.36 - 1.37 - 1.38
- Listening 1.41 - 1.52 - 1.58
- Listening 1.59 - 1.71 - 2.2
- Listening 2.8 - 2.11 - 2.14
- Listening 2.16 - 2.17 - 2.18
- Listening 2.25 - 2.39 - 2.40
- Listening 2.44 - 2.51 - 2.60
- Listening 2.61 - 2.62 - 2.63
- Listening 3.2 - 3.26 - 3.28
- Listening 3.29 - 3.30 - 3.32
- Listening 3.48 - 3.64 - 3.65
- Listening 3.66 - 4.8 - 4.9
- Listening 4.21 - 4.24 - 4.31
- Listening 4.34 - 4.35 - 4.36
- Listening 4.37 - 4.38 - 4.44
American English File 1
- Unit 1:
- Unit 1 Workbook:
- Unit 2:
- Unit 2 Workbook:
- Unit 3:
- Unit 3 Workbook:
- Unit 4:
- Unit 4 Workbook:
- Unit 5:
- Unit 5 Workbook:
- Unit 6:
- Unit 6 Workbook:
- Unit 7:
- Unit 7 Workbook:
- Unit 8:
- Unit 8 Workbook:
- Unit 9:
- Unit 9 Workbook:
- Unit 10:
- Unit 10 Workbook:
- Unit 11:
- Unit 11 Workbook:
- Unit 12:
- Unit 12 Workbook:
-
Grammar Bank:
- 1A present tense verb be, subject pronouns: I, you, etc
- 1B present tense verb be
- 1C possessive adjectives: my, your, etc
- 2A a/an, plurals; this/that/these/those
- 2B adjectives
- 2C imperatives, let"s
- 3A simple present
- 3B simple present
- 3C word order in questions
- 4A Whose...?, possesive "s
- 4B prepositions: (at, in, on, to)
- 4C adverbs and expressions of frequency
- 5A can / can"t
- 5B present continuous: be + verb + -ing
- 5C simple present or present continuous
- 6A object pronouns: me, you, him, etc
- 6B like (+ verb + -ing)
- 6C be or do
- 7A simple past of be: was/were
- 7B simple past: regular verbs
- 7C simple past: irregular verbs
- 8A simple past: regular and irregular verbs
- 8B there is / there are, some / any + plural nouns
- 8C there was / there were
- 9A countable / uncountanle nouns
- 9B quantifiers: how much/how many, a lot of, etc
- 9C comparative adjectives
- 10A superlative adjectives
- 10B be going to (plans)
- 10C be going to (predictions)
- 11A adverbs (manner and modifiers)
- 11B verb + infinitive: want to, need to, etc.
- 11C articles
- 12A present perfect
- 12B present perfect or simple past
-
Vocabulary Bank:
- Days of the week, Numbers 0-20
- The world
- Numbers 21-100
- Classroom language
- Things
- Common Adjectives
- Appearance
- Verb phrases
- Jobs
- Telling the time
- The family
- Everyday activities
- Expressions of frequency, Adverbs of frequency
- More verb phrases
- The weather
- The date
- go, have, get
- The house
- Prepositions: place and movement
- Food
- high numbers
- Places and buidings
-
Communication:
- 1B Where are they from - Student A
- 1B Where are they from - Student B
- 1C What is his/her real name? - Student A
- 1C What is his/her real name? - Student B
- 2A What is on the table?: Student A + B
- 2C What"s the matter? - Student A
- 2C What"s the matter? - Student B
- PE2 What"s the time? - Student A
- PE2 What"s the time? - Student B
- 4B Nico"s day - Student A
- 4B Nico"s day - Student B
- 4C short life, long life?: Student A + B
- 5A Do you want to be famous?: Student A + B
- 5B spot the differences - Student A
- 5B spot the differences - Student B
- 5C What do you do? What are you doing? - Student A
- 5C What do you do? What are you doing? - Student B
- 6A Reading in English - Student A + B
- 7A Where were you? - Student A
- 7A Where were you? - Student B
- 7B Stamford Bridge - Student A + B
- 7C a night to remember - Student A
- 7C a night to remember - Student B
- 8A police interview - Student A
- 8A police interview - Student B
- 8C the ghost room - Student A
- 8C the ghost room - Student B
- 9A get ready!cook! - Student A + B
- 9B sugar and salt - Student A + B
- 9C Quiz night - Student A
- 9C Quiz night - Student B
- 10A cities quiz - Student A
- 10A cities quiz - Student B
- 10B What are you going to do? - Student A
- 10B What are you going to do? - Student B
- Writing:
-
Listening:
- Listening 1.13 - 1.29 - 1.39
- Listening 1.44 - 1.48 - 1.55
- Listening 1.70 - 2.10 - 2.11
- Listening 2.12 - 2.19 - 2.25
- Listening 2.28 - 2.35 - 2.40
- Listening 2.57 - 3.7 - 3.10
- Listening 3.15 - 3.19 - 3.33
- Listening 3.49 - 3.52 - 3.60
- Listening 3.64 - 3.68 - 4.6
- Listening 4.7 - 4.8 - 4.9
- Listening 4.14 - 4.15 - 4.24
- Listening 4.25 - 4.32 - 4.33
- Listening 4.34 - 4.42 - 4.45
- Listening 4.46 - 4.49 - 4.55
- Listening 5.8 - 5.9 - 5.15
- Listening 5.17 - 5.30 - 5.36
- Listening 5.38 - 5.42 - 5.49 - 5.51
American English File 2
- Unit 1:
- Unit 1 Workbook:
- Unit 2:
- Unit 2 Workbook:
- Unit 3:
- Unit 3 Workbook:
- Unit 4:
- Unit 4 Workbook:
- Unit 5:
- Unit 5 Workbook:
-
Grammar Bank:
- 1A word order in questions
- 1B simple present
- 1C present continuous: be+verb+-ing
- 2A simple past: regular and irregular verbs
- 2B past continuous: was/were + verb + -ing
- 2C time sequencers
- 3A be going to
- 3B present continuous (future arrangements)
- 3C defining relative clauses with who, that, where
- 4A present perfect
- 4B present perfect or simple past? 1
- 4C something, anything, nothing, etc
- 5A Comparatives
- 5B superlatives
- 5C quantifiers GB***
- Vocabulary Bank:
-
Communication:
- 1A What"s his name? How do you spell it? - Student A
- 1A What"s his name? How do you spell it? - Student B
- 1B Alexander and Oliver - Student A
- 1B Alexander and Oliver - Student B
- 1C Describe and draw - Student A
- 1C Describe and draw - Student B
- 2B AT, IN, ON - Student A
- 2B AT, IN, ON - Student B
- 2C Happy ending
- 2C Sad ending
- 3A What are your plans? - Student A
- 3A What are your plans? - Student B
- 3C What"s the word? - Student A
- 3C What"s the word? - Student B
- 4A Has he done it yet? - Student A+B
- 5A How fast is your life? - Students A+B
- 5B The friendliest city - Student A
- 5B The friendliest city - Student B
- 5B The friendliest city - Student C
-
CO...
- Writing:
- Sound Bank:
-
Listening:
- Listening 1.14
- Listening 1.15
- Listening 1.24
- Listening 1.26
- Listening 1.29
- Listening 1.34
- Listening 1.35
- Listening 1.44
- Listening 1.50
- Listening 1.51
- Listening 1.55
- Listening 1.62
- Listening 2.2
- Listening 2.3
- Listening 2.8
- Listening 2.11
- Listening 2.22
- Listening 2.23
- Listening 2.26
- Listening 2.32
- Listening 2.42
- Listening 2.45
- Listening 2.51
- Listening 2.55
- Listening 2.59
LI***
- Irregular verbs
لیست دوره های آموزش زبان در سایت خوش آموز
لیست کتاب های دو زبانه در سایت خوش آموز
- دورۀ رایگان آموزش انگلیسی با کتاب امریکن انگلیش فایل (American English File)
- ترجمۀ رایگان کتاب Essential Grammar in Use
- یادگیری انگلیسی آمریکایی-مکالمات و دیالوگ های روزمره
لیست کتاب های دو زبانه در سایت خوش آموز
نمایش دیدگاه ها (109 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: