خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
فعالیت 2، توازی و تعامد، فصل 3، ریاضی هشتم
خط \(d_2\) را بر \(a\) عمود کنید و ادامه دهید تا خط \(b\) را قطع کند. چرا \(d_2\) بر \(b\) هم عمود است؟
اگر صورت مسئله را به صورت گرافیکی نشان دهیم، شکل زیر را خواهیم داشت.
می دانیم که طبق تعریف خطوط موازی، اگر خطی دو خط موازی را قطع کند، با آنها به شکل زیر زاویه های مساوی می سازد.
$$
\overset{\land}{A_1} = \overset{\land}{B_1} = 90^{\circ}
$$
از این تساوی، نتیجه می گیریم که \(d_1\)، بر \(b\) هم عمود است.
پاسخ
اگر صورت مسئله را به صورت گرافیکی نشان دهیم، شکل زیر را خواهیم داشت.
می دانیم که طبق تعریف خطوط موازی، اگر خطی دو خط موازی را قطع کند، با آنها به شکل زیر زاویه های مساوی می سازد.
$$
\overset{\land}{A_1} = \overset{\land}{B_1} = 90^{\circ}
$$
از این تساوی، نتیجه می گیریم که \(d_1\)، بر \(b\) هم عمود است.
لیست دوره های آموزش ریاضی در سایت خوش آموز
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
- دوره آموزشی رایگان ریاضی پایه و پیش جبر
- تمرینات دوره آموزشی ریاضی پایه و پیش جبر
- دوره آموزشی رایگان جبر 1
- دوره آموزشی رایگان جبر 2
- دوره آموزشی رایگان هندسه
- دوره آموزشی رایگان مثلثات
- دوره آموزشی رایگان پیش حسابان 1
- دوره آموزشی رایگان حسابان 1
- آموزش رایگان حسابان پیشرفته
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: