خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


1B Charlotte's choice

1B Charlotte's choice
نویسنده : امیر انصاری
این درس به توصیف ظاهر و شخصیت افراد می پردازد. در بخش واژگان با چگونگی پرسیدن و پاسخ دادن دربارۀ ظاهر و شخصیت افراد آشنا می شوید. بعد از آن یک تمرین خواندن دارید که داستان شارلوت و مادر و بهترین دوستش را بیان می کند. در بخش گرامر به حال ساده و مرور قوانین آن و البته عمیقتر شدن در آن می پردازید. در این بخش و همینطور بخش بعد از آن یعنی گوش دادن، هنوز داستان شارلوت ادامه دارد. در بخش تلفظ به چگونگی تلفظ \(\text{-s/-es}\) در انتهای افعال و اسامی می پردازید و نکاتی پیرامون آن یاد می گیرید. بعد از آن یک تمرین صحبت کردن و نوشتن دارید.

نرم افزار سامانه مودیان راهکار



برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 1B Charlotte
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید 1B Charlotte

\(1B\) انتخاب شارلوت


1 واژگان

توصیف افراد


  1. \(\text{1.9}\) به مردی که در حال توصیف دوست دخترش می باشد گوش دهید و تصویر دوست دخترش را تیک بزنید.


    1B Charlotte
    1B Charlotte
    دوست: دربارۀ مالی به من بگو. چه شکلیه؟
    لوک: او قد بلنده و موهای تیره ای داره. موهاش خیلی فرفری هستند. و چشمان قهوه ای و خندۀ قشنگی داره.
    دوست: چه جور آدمیه؟
    لوک: او واقعاً خوبه - خیلی مهربان و برون گراست. او کلی دوست داره. مطمئنم که از او خوشت خواهد آمد.

  2. دوباره گوش دهید. دو سوالی که دوست لوک از او پرسید چه بودند؟ لوک به سوال دوم چگونه پاسخ داد؟

    1B Charlotte

    چه شکلیه؟ چه جور آدمیه؟

    \(\text{What does she look like?}\) = در مورد ظاهرش به من بگو (آیا قد بلنده/قد کوتاهه؟ موهاش چه رنگیه؟)
    \(\text{What is she like?}\) = به من بگو او چه جور آدمیه (آیا مهربانه؟ آیا خجالتیه؟).

  3. صفحۀ \(150\) بانک واژگان توصیف افراد.
    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(150\) اینجا کلیک کنید.

2 خواندن


  1. فکر می کنید چه کسی شما را بهتر می شناسد، مادر یا پدرتان یا بهترین دوستتان؟ چرا؟

  2. مقدمه و اولین پاراگراف این مقاله را بخوانید.

    1B Charlotte 1B Charlotte

    چه کسی شما را بهتر می شناسد؟

    مادرتان یا بهترین دوستتان؟

    در تجربۀ هفتگی مان، افراد مجردی که به دنبال یک پارتنر می گردند از مادر و بهترین دوستشان کمک می خواهند.
    مجرد این هفتۀ ما "شارلوت رامیرز" است، یک طراح وب \(25\) ساله. پدر او آرژانتینی و مادرش آمریکایی است. او در سان فرانسیسکو زندگی می کند، و هم اکنون پارتنری ندارد. مادرش، آلیس، مردی را که فکر می کند برای دخترش مناسب است، برایش انتخاب کرده است، و بهترین دوستش، کتی، نیز مرد دیگری را برایش انتخاب کرده است. سپس شارلوت با هر کدام از آن دو مرد سر قرار می رود. او کدامیک را ترجیح می دهد.
    شارلوت می گوید: "من رفتن به سینما را دوست دارم، اما اغلب دوست دارم که با یک کتاب خوب در خانه بمانم. من خیلی دوستانه و معاشرتی هستم و با بیشتر مردم کنار می آیم. من فکر می کنم که حس شوخ طبعی خوبی دارم."
    "چه نوع مردانی را دوست دارم؟ خوب، من مردان جذابی که من را می خنداند دوست دارم. به لحاظ فیزیکی مردانی را دوست دارم که لبخند زیبایی داشته باشند و از من قدبلندتر باشند. و معمولاً مردان ریش دار را دوست ندارم! مردانی را دوست دارم که اهل ادبیات و هنر و موسیقی کلاسیک باشند."
    "من مطمئن نیستم چه کسی گزینۀ بهتری را برای من انتخاب کرده است. هم مادرم و هم بهترین دوستم خیلی خوب مرا می شناسند. شاید کتی بتواند مردی را که به لحاظ فیزیکی بیشتر با من همخوانی داشته باشد برایم پیدا کند، اما مادرم مدت بیشتری است که مرا می شناسد!"

    1B Charlotte
    1. ایدۀ این تجربه چیست؟
    2. شارلوت کیست؟
    3. آلیس و کتی چه کسانی هستند؟
    4. آلیس و کتی باید چه کار کنند؟ بعدش چه اتفاقی می افتد؟

  3. حالا چیزهایی را که شارلوت می گوید بخوانید. همراه با یک دوست معانی کلمات و عبارات هایلایت شده را حدس بزنید.

  4. متن را بپوشانید. آیا می توانید به خاطر بیاورید؟

    1B Charlotte
    1. شارلوت دوست دارد چکار کند؟
    2. او (به لحاظ شخصیتی) چه جور آدمی است؟
    3. او چه نوع مردانی را دوست دارد/ندارد؟
    4. او فکر می کند چه کسی انتخاب بهتری برایش کند؟ چرا؟


3 گرامر

حال ساده


  1. سعی کنید جملات زیر را با استفاده از حافظۀ تان و در شکل حال ساده کامل کنید.

    1B Charlotte
  2. به صورت دونفره سوالات زیر را پاسخ دهید.

    1B Charlotte
  3. صفحۀ \(126\) بانک گرامر \(\text{1B}\). دربارۀ حال ساده بیشتر بدانید و آن را تمرین کنید.
    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(126\) اینجا کلیک کنید.

  4. آیا می توانید انواع مردانی که شارلوت دوست داشت و دوست نداشت را به یاد آورید؟

  5. به تصاویر الکساندر و اولیور نگاه کنید. برای اینکه در مورد آنها بیشتر بدانید، ارتباطات در صفحات \(100\) و \(106\) را ببینید.
    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(100\) اینجا و برای مشاهدۀ صفحۀ \(106\) اینجا را کلیک کنید.

    1B Charlotte
  6. فکر می کنید کدام مرد برای شارلوت بهتر باشد. چرا؟

4 گوش دادن


  1. \(\text{1.14}\) به شارلوت که در مورد اتفاقتی که در ملاقاتش با الکساندر رخ داد صحبت می کند، گوش دهید. نظر او راجع به الکساندر چیست؟ آیا تمایل دارد که دوباره او را ببیند؟

    • برای مشاهدۀ متن این فایل صوتی همراه با ترجمۀ آن اینجا کلیک کنید.

  2. دوباره گوش دهید و هر صفت یا عبارتی را که شارلوت برای توصیف ظاهر و شخصیت الکساندر به کار می برد، بنویسید.

  3. \(\text{1.15}\) حالا نوبت به اولیور می رسد. نظر او راجع به اولیور چیست؟ آیا تمایل دارد که دوباره او را ببیند؟ دوباره گوش دهید و هر صفت یا عبارتی را که شارلوت برای توصیف ظاهر و شخصیت الکساندر به کار می برد، بنویسید.

    • برای مشاهدۀ متن این فایل صوتی همراه با ترجمۀ آن اینجا کلیک کنید.

  4. در نهایت شارلوت چه تصمیمی گرفت؟ آیا با او موافقید؟

5 تلفظ

\(\text{-s/-es}\) در انتهای فعل


  1. \(\text{1.16}\) گوش دهید و تکرار کنید.


    1B Charlotte

    نکات تلفظ:

    • قوانین تلفظ \(\text{-s}\) یا \(\text{-es}\) افزوده شده به انتهای افعال (مانند \(\text{smokes}\)) با قوانین مربوط به \(\text{-s}\) یا \(\text{-es}\) افزوده شده به انتهای اسامی (مانند \(\text{books}\)) یکسان می باشند.
    • تفاوت بین صدای \(\text{/s/}\) و صدای \(\text{/z/}\) خیلی کوچک است و فقط گاهی اوقات منجر به مشکلات ارتباط برقرار کردن می شود. مهمترین چیزی که در این سطح لازم است یاد بگیرید هنگامی است که \(\text{-es}\) با صدای \(\text{/ɪz/}\) تلفظ می گردد.
    • قوانین مربوط به تلفظ به شرح زیر می باشند:
      • \(\text{s}\) پایانی در افعال و اسم هایی \(\text{/ɪz/}\) تلفظ می شود که به صدای \(\text{/tʃ/}\) \(\text{(churches)}\)، \(\text{/s/}\) \(\text{(dresses)}\)، \(\text{/ʃ/}\) \(\text{(washes)}\)، و \(\text{/dʒ/}\) \(\text{(bridges)}\) ختم شوند.
      • حرف \(\text{s}\) زمانی صدای \(\text{/s/}\) می دهد که بعد از حروف بی صدای \(\text{/k/}\)، \(\text{/p/}\)، \(\text{/f/}\)، و \(\text{/t/}\) بیاید، مانند \(\text{walks}\)، \(\text{stops}\)، \(\text{laughs}\)، \(\text{eats}\).
      • در تمامی موارد دیگر، \(\text{s}\) نهایی صدادار می باشد و \(\text{/z/}\) تلفظ می شود. مانند \(\text{plays, parties}\).

    1B Charlotte

    تلفظ \(\text{-s/-es}\) نهایی: در افعال و اسامی

    \(\text{-s}\) نهایی، \(\text{/s/}\) یا \(\text{/z/}\) تلفظ می شود. تفاوت آنها اندک است.
    \(\text{-es}\) نهایی بعد از \(\text{ch,c,g,sh,s,z,x}\) با صدای \(\text{/ɪz/}\) تلفظ می شود.

  2. \(\text{1.17}\) چگونه شکل \(\text{he/she/it}\) افعال زیر را می گویید و چگونه شکل جمع اسامی زیر را می گویید؟ گوش دهید و پاسخ هایتان را درست آزمایی کنید.

    1B Charlotte


6 صحبت کردن و نوشتن


  1. به فرم زیر نگاه کنید و آماده شوید تا این اطلاعات را به دوستانتان بدهید.

    1B Charlotte
  2. به صورت دو نفره کار کنید. دربارۀ افرادتان بپرسید و پاسخ دهید. اطلاعاتتان را مقایسه کنید. آیا فکر می کنید که این دو شخص با هم جور در می آیند؟

    1B Charlotte
  3. صفحۀ \(111\) نوشتن یک شخص را توصیف کنید. توصیفی از شخصی که می شناسید بنویسید.
    • برای مشاهدۀ صفحۀ \(111\) اینجا کلیک کنید.

7 آهنگ \(\text{1.18}\)

زشت


1B Charlotte

پاسخ تمرینات


\(\text{1a}\)
1B Charlotte
\(\text{1b}\)
1B Charlotte
\(\text{2b}\)
1B Charlotte
\(\text{2c}\)
\(\text{feel like}\): میل داشتن، تمایل داشتن
\(\text{sociable}\): اهل معاشرت
\(\text{get along well}\): خوب کنار آمدن (با سایر افراد)
\(\text{smile}\): لبخند
\(\text{are into}\): اهل (چیزی) بودن
\(\text{guy}\): پسر، مرد
\(\text{compatible}\): سازگار بودن، جور در آمدن

\(\text{2d}\)
1B Charlotte
\(\text{3a}\)
1B Charlotte
\(\text{3b}\)
1B Charlotte
\(\text{4a}\)
1B Charlotte
\(\text{4b}\)
1B Charlotte
\(\text{4c}\)
1B Charlotte 1B Charlotte
\(\text{5b}\)
1B Charlotte

نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.