خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
تمرین 17: قدر مطلق، توسعه
میخالا (Mikhala) و جوسلین (Jocelyn) در حال بررسی برخی تأثیرات قدر مطلق بر روی جمع مربع های مجموعۀ مقادیر \(\{ -2.5,3,-5,7.1 \}\) می باشند. میخالا قدر مطلق هر عدد را می گیرد و سپس آن را مربع می سازد. جوسلین هر عدد را مربع می سازد و سپس قدر مطلق آن را می گیرد.
-
هر دانش آموز به چه نتیجه ای می رسد؟
-
نتایج را توضیح دهید.
-
آیا این امر همیشه برقرار است؟ توضیح دهید.
پاسخ
-
هر دو دانش آموز به نتیجۀ یکسان \(90.66\) می رسند.
-
اینکه ابتدا عددی را مربع سازید و سپس قدر مطلقش را بگیرید، یا اینکه اول قدر مطلقش را بگیرید و سپس مربع سازیدش، تفاوتی در نتیجه ایجاد نمی کند. بعبارت دیگر می توانید ترتیب انجام این دو عملیات را جابجا کنید و باز هم به نتیجۀ یکسانی برسید.
-
بله. نتیجۀ مربع کردن یک عدد همیشه یکسان است و عددی مثبت است، چه عدد اصلی منفی باشد و چه مثبت، تفاوتی در نتیجه ایجاد نمی کند.
لیست دوره های آموزش ریاضی در سایت خوش آموز
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
- دوره آموزشی رایگان ریاضی پایه و پیش جبر
- تمرینات دوره آموزشی ریاضی پایه و پیش جبر
- دوره آموزشی رایگان جبر 1
- دوره آموزشی رایگان جبر 2
- دوره آموزشی رایگان هندسه
- دوره آموزشی رایگان مثلثات
- دوره آموزشی رایگان پیش حسابان 1
- دوره آموزشی رایگان حسابان 1
- آموزش رایگان حسابان پیشرفته
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: