خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


تمرین 17: قدر مطلق، توسعه

تمرین 17: قدر مطلق، توسعه
نویسنده : امیر انصاری
میخالا (Mikhala) و جوسلین (Jocelyn) در حال بررسی برخی تأثیرات قدر مطلق بر روی جمع مربع های مجموعۀ مقادیر \(\{ -2.5,3,-5,7.1 \}\) می باشند. میخالا قدر مطلق هر عدد را می گیرد و سپس آن را مربع می سازد. جوسلین هر عدد را مربع می سازد و سپس قدر مطلق آن را می گیرد.

نرم افزار سامانه مودیان راهکار



  1. هر دانش آموز به چه نتیجه ای می رسد؟
  2. نتایج را توضیح دهید.
  3. آیا این امر همیشه برقرار است؟ توضیح دهید.

پاسخ


  1. هر دو دانش آموز به نتیجۀ یکسان \(90.66\) می رسند.

  2. اینکه ابتدا عددی را مربع سازید و سپس قدر مطلقش را بگیرید، یا اینکه اول قدر مطلقش را بگیرید و سپس مربع سازیدش، تفاوتی در نتیجه ایجاد نمی کند. بعبارت دیگر می توانید ترتیب انجام این دو عملیات را جابجا کنید و باز هم به نتیجۀ یکسانی برسید.

  3. بله. نتیجۀ مربع کردن یک عدد همیشه یکسان است و عددی مثبت است، چه عدد اصلی منفی باشد و چه مثبت، تفاوتی در نتیجه ایجاد نمی کند.



نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.