خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
2C One dark October evening
این درس با گرامر مربوط به ترتیب سنج های زمان و رابط ها آغاز می شود. در این بخش داستانی دربارۀ یک عشق و پایان آن مطرح می شود که در بخش های دیگر درس نیز موضوع آن دنبال می شود. در بخش تلفظ بر روی استرس کلمات دو بخشی کار می شود. در بخش واژگان با یکسری عبارات فعلی آشنا می شوید. بعد از آن صحبت کردن و گوش کردن را تمرین می کنید که طی آن پایان داستان را نیز می شنوید.
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
در بیشتر اسامی و صفات دو بخشی استرس بر روی بخش اول آنها می باشد، مانند \(\text{mother}\)، \(\text{happy}\). با این حال در بسیاری از افعال و حروف اضافه یا رابط ها استرس بر روی بخش دوم آنها می باشد، برای مثال \(\text{arrive}\)، \(\text{behind}\)، \(\text{before}\) .
\(\text{1a}\)
\(\text{1b}\)
\(\text{1c}\)
\(\text{2b}\)
\(\text{3a}\)
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنید
\(\text{2C}\) یک شب تاریک در اکتبر
1 گرامر
ترتیب سنج های زمان و رابط ها
-
\(\text{1.45}\) این داستان را یک بار بخوانید. سپس آن را با یک کلمه یا عبارت از کادر زیر کامل کنید. سپس به داستان گوش دهید و درستی پاسخ هایتان را بسنجید.
حنا در تابستان سال \(2010\) جِمی را ملاقات کرد. بیست و یکمین سالگرد تولد حنا بود و با دوستانش به یک کلاب رفته بودند. آنها قصد رقصیدن داشتند اما موسیقی را دوست نداشتند، بنابراین حنا رفت تا با دی جی صحبت کند. او گفت "این آهنگ وحشتناک است، آیا می توانید چیز دیگری بزنید؟". دی جی به او نگاه کرد و گفت "نگران نباش، من یک آهنگ عالی برایت دارم."
دو دقیقه بعد دی جی گفت "آهنگ بعدی از گروه اسکاتینگ فور گرلز است. نام این آهنگ بلو از یور آیز (آبی مانند چشمانت) می باشد و این آهنگ را برای یک دختر زیبا می خوانم که آنجا مشغول رقصیدن است." حنا می دانست که این آهنگ برای او است. هنگامی که حنا و دوستانش در حال ترک کلاب بودند، دی جی دم در منتظرش بود. او به حنا گفت "سلام من جمی هستم. آیا می توانم دوباره شما را ببینم؟" حنا هم شماره تلفنش را به او داد.
روز بعد جمی با حنا تماس گرفت و او را به شام دعوت کرد. او یک رستوران خیلی رومانتیک گرفت و تمام شب را مشغول صحبت بودند. اگرچه غذا خیلی خوب نبود اما آنها اوقات فوق العاده ای داشتند. بعد از آن جمی و حنا هر روز همدیگر را می دیدند. هر شب که حنا کارش را تمام می کرد، آنها رأس ساعت \(\text{5:30}\) در کافی شاپی در خیابان بریج همدیگر را ملاقات می کردند. آنها دیوانه وار عاشق همدیگر شده بودند.
یک شب در ماه اکتبر، حنا در محل کارش بود. طبق معمول قصد داشت رأس ساعت \(\text{5:30}\) جمی را ملاقات کند. هوا تاریک و بارانی بود. حنا ساعتش را نگاه کرد. ساعت \(\text{5:20}\) بود! احتمالاً دیر به قرار می رسید! به سمت ماشینش دوید و سوار آن شد. در ساعت \(\text{5:25}\) در حال رانندگی در امتداد خیابان بریج بود.
از آنجا که عجله داشت خیلی سریع رانندگی می کرد. ناگهان مردی از این طرف به آن طرف خیابان دوید. از آنجا که آن مرد کت سیاهی پوشیده بود حنا او را ندید. سریع پایش را روی ترمز گذاشت...
-
همراه با یک دوست سوالات زیر را پاسخ دهید.
-
با کمک حافظۀ تان این جملات از داستان را با \(\text{so}\)، \(\text{because}\)، یا \(\text{although}\) کامل کنید. سپس با کمک داستان پاسخ هایتان را درست آزمایی کنید.
-
صفحۀ \(128\) بانک گرامر \(\text{2C}\). دربارۀ ترتیب سنج های زمان و رابط ها بیشتر بیاموزید و آنها را تمرین کنید.
-
برای مشاهدۀ صفحۀ \(128\) اینجا کلیک کنید.
-
برای مشاهدۀ صفحۀ \(128\) اینجا کلیک کنید.
-
جملات زیر را با کلمات خودتان کامل کنید. سپس آنها را با یک دوست مقایسه کنید.
2 تلفظ
استرس کلمات
استرس در کلمات دو بخشی
تقریباً در \(80\%\) از کلمات دو بخشی، استرس بر روی بخش اول کلمه می باشد.در بیشتر اسامی و صفات دو بخشی استرس بر روی بخش اول آنها می باشد، مانند \(\text{mother}\)، \(\text{happy}\). با این حال در بسیاری از افعال و حروف اضافه یا رابط ها استرس بر روی بخش دوم آنها می باشد، برای مثال \(\text{arrive}\)، \(\text{behind}\)، \(\text{before}\) .
-
در این کلمات از داستان، زیر بخش های دارای استرس خط بکشید.
-
\(\text{1.49}\) گوش دهید و پاسخ هایتان را درست آزمایی کنید.
3 واژگان
عبارات فعلی
-
با استفاده از کادرهای \(1\) و \(2\) و ترکیب آنها عبارات فعلی بسازید. تمامی این عبارات از داستان هستند.
-
کادر \(1\) را بپوشانید. سعی کنید فعل مربوط به هر عبارت را به یاد بیاورید.
4 صحبت کردن و گوش دادن
-
داستان حنا و جمی در بخش \(1\) را دوباره بخوانید.
-
به صورت دونفره، از تصاویر \(\text{1-5}\) استفاده کنید تا این داستان را بازگویی کنید. سعی کنید از متصل کننده ها و عبارات فعلی بخش \(3\) استفاده کنید.
-
این داستان دو پایان متفاوت دارد. در کلاس رأی گیری کنید. آیا مایلید پایان شاد را بخوانید یا پایان غمگین را؟
-
\(\text{1.50}\)، \(\text{1.51}\) فکر می کنید در پایانی که انتخاب کرده اید چه اتفاقی بیفتد؟ گوش دهید و حدستان را درست آزمایی کنید.
-
برای مشاهدۀ متن این فایل صوتی همراه با ترجمۀ آن اینجا کلیک کنید.
-
برای مشاهدۀ متن این فایل صوتی همراه با ترجمۀ آن اینجا کلیک کنید.
-
برای مشاهدۀ متن این فایل صوتی همراه با ترجمۀ آن اینجا کلیک کنید.
-
دوباره گوش دهید. اگر پایان خوش را انتخاب کرده اید، سوالات موجود در بخش ارتباطات پایان خوش در صفحۀ \(101\) را پاسخ دهید. اگر پایان غم انگیز را انتخاب کرده اید، سوالات موجود در بخش ارتباطات پایان غم انگیز در صفحۀ \(109\) را پاسخ دهید.
\(\text{1.52}\) آهنگ
آبی مثل چشمانت
پاسخ تمرینات
\(\text{1a}\)
\(\text{1b}\)
\(\text{1c}\)
\(\text{2b}\)
\(\text{3a}\)
لیست دوره های آموزش زبان در سایت خوش آموز
لیست کتاب های دو زبانه در سایت خوش آموز
- دورۀ رایگان آموزش انگلیسی با کتاب امریکن انگلیش فایل (American English File)
- ترجمۀ رایگان کتاب Essential Grammar in Use
- یادگیری انگلیسی آمریکایی-مکالمات و دیالوگ های روزمره
لیست کتاب های دو زبانه در سایت خوش آموز
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: