خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
تمرین 32: عبارات گویا، ایجاد ارتباطات
با استفاده از مثال هایی توضیح دهید که چگونه ساده کردن یک کسر و ساده کردن یک عبارت گویا شامل فرآیند ریاضی یکسانی می باشند.
$$
\frac{12}{15} = \frac{(3)(4)}{(3)(5)}= \frac{4}{5}\\
\text{ }\\[2ex]
\frac{x^2 - 4}{x^2 + 5x + 6} = \frac{(x+2)(x-2)}{(x+3)(x+2)}\\
= \frac{(x-2)}{(x+3)}, x \ne -3,-2
$$
پاسخ
$$
\frac{12}{15} = \frac{(3)(4)}{(3)(5)}= \frac{4}{5}\\
\text{ }\\[2ex]
\frac{x^2 - 4}{x^2 + 5x + 6} = \frac{(x+2)(x-2)}{(x+3)(x+2)}\\
= \frac{(x-2)}{(x+3)}, x \ne -3,-2
$$
لیست دوره های آموزش ریاضی در سایت خوش آموز
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
- دوره آموزشی رایگان ریاضی پایه و پیش جبر
- تمرینات دوره آموزشی ریاضی پایه و پیش جبر
- دوره آموزشی رایگان جبر 1
- دوره آموزشی رایگان جبر 2
- دوره آموزشی رایگان هندسه
- دوره آموزشی رایگان مثلثات
- دوره آموزشی رایگان پیش حسابان 1
- دوره آموزشی رایگان حسابان 1
- آموزش رایگان حسابان پیشرفته
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: