خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


تمرین 31: قانون کسینوس، ایجاد ارتباطات

تمرین 31: قانون کسینوس، ایجاد ارتباطات
نویسنده : امیر انصاری
\(\triangle{ABC}\) به شما داده شده است که در آن \(\angle{C}=90^{\circ}\)، \(a=12.2 \text{ cm}\)، \(b=8.9 \text{ cm}\) می باشند. موارد زیر را کامل کنید.

نرم افزار سامانه مودیان راهکار



  1. از قانون کسینوس برای یافتن \(c^2\) استفاده کنید.
  2. از قضیۀ فیثاغورث برای یافتن \(c^2\) استفاده کنید.
  3. قانون کسینوس را با قضیۀ فیثاغورث مقایسه کنید و شباهتها و تفاوتهایشان را بیان کنید.
  4. توضیح دهید که چرا این دو فرمول در یک مثلث قائم الزاویه یکسان می باشند.

پاسخ


تمرین 31: قانون کسینوس، ایجاد ارتباطات
  1. $$
    c^2=a^2+b^2-2ab \cos C\\
    c^2=12.2^2+8.9^2-2(12.2)(8.9) \cos 90^{\circ}\\
    c^2=148.84+79.21-0\\
    c^2 = 228.05
    $$
  2. $$
    c^2=a^2+b^2\\
    c^2=12.2^2+8.9^2\\
    c^2=148.84+79.21\\
    c^2 = 228.05
    $$
  3. هنگامی که \(\angle{C} = 90^{\circ}\) باشد، این روش ها نتایج یکسانی در بر خواهند داشت.

  4. دلیل اینکه خروجی قانون کسینوس و قضیۀ فیثاغورث در مثلث قائم الزاویه یکسان می باشد اینست که \(\cos 90^{\circ} = 0\) می باشد و بنابراین هر دو روش در واقع یک فرمول خواهند داشت. در واقع هر گاه که بخواهیم وتر را در یک مثلث قائم الزاویه بیابیم استفاده از قضیۀ فیثاغورث یا قانون کسینوس نتیجۀ کاملاً یکسانی خواهند داشت و از آنجا که قضیۀ فیثاغورث ساده تر است، اولویت استفاده را می توانیم به آن دهیم.



نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.