خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
تمرین 4، راهبرد الگوسازی، فصل 1، ریاضی هفتم
تعداد زیادی سکه های \(50\) و \(100\) تومانی داریم. به چند حالت مختلف می توان کرایۀ \(500\) تومانی تاکسی را پرداخت کرد؟
برای حل این مسأله باید نظام مند کار کرد. برای نظم بخشیدن به کار از جدول زیر استفاده می کنیم و تعداد هر سکه را در ستون خودش می نویسیم:
$$
\begin{array}{cc}
\text{تعداد سکه های 100 تومانی} & \text{تعداد سکه های 50 تومانی}\\
\hline
5 & 0\\
4 & 2\\
3 & 4\\
2 & 6 \\
1 & 8\\
0 & 10
\end{array}
$$
با \(6\) حالت مختلف می توان، کرایۀ \(500\) تومانی را با سکه های \(50\) و \(100\) تومانی پرداخت کرد.
پاسخ
برای حل این مسأله باید نظام مند کار کرد. برای نظم بخشیدن به کار از جدول زیر استفاده می کنیم و تعداد هر سکه را در ستون خودش می نویسیم:
$$
\begin{array}{cc}
\text{تعداد سکه های 100 تومانی} & \text{تعداد سکه های 50 تومانی}\\
\hline
5 & 0\\
4 & 2\\
3 & 4\\
2 & 6 \\
1 & 8\\
0 & 10
\end{array}
$$
با \(6\) حالت مختلف می توان، کرایۀ \(500\) تومانی را با سکه های \(50\) و \(100\) تومانی پرداخت کرد.
لیست دوره های آموزش ریاضی در سایت خوش آموز
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
- دوره آموزشی رایگان ریاضی پایه و پیش جبر
- تمرینات دوره آموزشی ریاضی پایه و پیش جبر
- دوره آموزشی رایگان جبر 1
- دوره آموزشی رایگان جبر 2
- دوره آموزشی رایگان هندسه
- دوره آموزشی رایگان مثلثات
- دوره آموزشی رایگان پیش حسابان 1
- دوره آموزشی رایگان حسابان 1
- آموزش رایگان حسابان پیشرفته
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: