خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
مشاوره سئو بهترین روش برای جذب و افزایش ترافیک سایت
قاعدتاً اگر بخواهید در مورد ترافیک وبسایت خودتان اطلاعاتی داشته باشید، روشهای بسیار متنوعی برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است با کدنویسی یا با استفاده از ابزاری مانند Google Analytics این کار را انجام دهید.
برای بررسی ترافیک وبسایتهای دیگر هم، مجموعهی گستردهای از ابزارها وجود دارد که Traffic Estimate و Site Price دو نمونه از ابزارهای ساده برای کاربردهای آماتوری هستند.
قاعدتاً اگر ترافیک یک سایت نسبت به سایت دیگر مد نظر شما باشد، ابزارهایی مانند الکسا هم میتوانند مفید باشند.
کاربران و بازدیدکنندگان وفادار یک سایت، قاعدتاً بخشی از ترافیک مستقیم آن وبسایت هستند؛ اما به خاطر داشته باشیم که ویژگی اصلی ترافیک مستقیم این است که رد پایی از مسیر قبلی بازدیدکنندگان در فضای آنلاین وجود ندارد.
بنابراین اگر در یک سمینار یا سخنرانی یا برنامه تلویزیونی، یک وبسایت یا وبلاگ معرفی شد، با وجودی که این نوع ورودی عملاً حاصل از تبلیغ و اطلاعرسانی است، همچنان بخشی از ترافیک مستقیم محسوب میشود.
موارد زیر، نمونههایی از شکلگیری ترافیک ریفرال هستند:
کسانی که بر روی لینک یا بنر تبلیغی شما در یک سایت دیگر کلیک میکنند و به سایت شما هدایت میشوند.
بازدیدکنندگانی که لینک شما را از طریق ایمیل یا نرمافزارها و اپلیکیشنها دریافت میکنند و بر روی آن کلیک میکنند و وارد سایت یا وبلاگ میشوند.
کسانی که از طریق شبکه های اجتماعی به وبسایت شما هدایت میشوند.
این موتورها به دو شیوه ترافیک را به سایتها هدایت میکنند.
در روش نخست، لینک سایتها و مطالب آنها را در نتایج جستجو نشان میدهند و کاربران بر روی آنها کلیک میکنند.
در روش دوم، سایتها با پرداخت هزینهای به موتورهای جستجو، از آنها میخواهند که در کنار نتایج جستجو، لینک آنها را هم نمایش دهد و برایشان تبلیغ کند.
مستقل از اینکه کدام شیوه مورد استفاده قرار گرفته است، ترافیک موتورهای جستجو تحت عنوان Search Traffic طبقهبندی میشوند و از دستهی ترافیک ارجاعی تفکیک میشوند.
بخش عمدهی آنچه ما در بحث سئو میآموزیم با هدف تأمین و افزایش ترافیک نوع سوم، آنهم ترجیحاً بخش اول آن (لینک مستقیم در صفحات نتایج جستجو) است.
اما اینکه چه کنیم تا بازدیدکنندگان باز هم به سایت ما سر بزنند و به بازدیدکنندهی دائمی ما تبدیل شوند، مقولهای دیگر است که در دوره تولید محتوا مورد بحث قرار میگیرد.
برای رسیدن به موفقیت باید به دنیای مجازی بپیوندید و بر امواج پر تلاطم شبکه های مجازی سوار شوید.
اولین قدم طراحی یک سایت خوب با زیر بنای دقیق و محکم و ظاهری زیبا است که در آن محصولات یا خدماتتان را به خوبی معرفی کنید. اما این هم کافی نیست.
شما نیاز دارید سایتتان دیده شود و مخاطبان و مشتریان وارد سایت شما شوند. بهترین راهکار برای دیده شدن، بهینه سازی سایت و کسب رتبه بالا در موتور جستجوی گوگل است.
اما حتی رسیدن به رتبه اول گوگل هم پایان راه نیست. رقبای شما بیکار ننشسته اند. آنها هم به دنبال تصاحب جایگاه بالاترند. پس اگر می خواهید عقب نمانید و همیشه رتبه خود را در گوگل حفظ کنید باید از یک مشاور سئو کمک بگیرید.
برای بررسی ترافیک وبسایتهای دیگر هم، مجموعهی گستردهای از ابزارها وجود دارد که Traffic Estimate و Site Price دو نمونه از ابزارهای ساده برای کاربردهای آماتوری هستند.
قاعدتاً اگر ترافیک یک سایت نسبت به سایت دیگر مد نظر شما باشد، ابزارهایی مانند الکسا هم میتوانند مفید باشند.
روش های افزایش ترافیک سایت
معمولاً ترافیک وب سایت را از نظر منشاء به سه بخش تقسیم میکنند:ترافیک مستقیم (Direct Traffic)
ترافیک مستقیم به بازدیدکنندگانی گفته میشود که مستقیماً به علت شناخت قبلی از وبسایت یا به علت مشاهدهی آدرس وبسایت در یک روزنامه یا مجله یا تبلیغ محیطی، آدرس سایت را تایپ میکنند و وارد آن میشوند.کاربران و بازدیدکنندگان وفادار یک سایت، قاعدتاً بخشی از ترافیک مستقیم آن وبسایت هستند؛ اما به خاطر داشته باشیم که ویژگی اصلی ترافیک مستقیم این است که رد پایی از مسیر قبلی بازدیدکنندگان در فضای آنلاین وجود ندارد.
بنابراین اگر در یک سمینار یا سخنرانی یا برنامه تلویزیونی، یک وبسایت یا وبلاگ معرفی شد، با وجودی که این نوع ورودی عملاً حاصل از تبلیغ و اطلاعرسانی است، همچنان بخشی از ترافیک مستقیم محسوب میشود.
ترافیک ارجاعی (Referral)
ترافیک ارجاعی یا ریفرال همانطور که از نامش پیداست، با کلیک کردن بر روی لینک وبسایت شما در یک فضای دیگر ایجاد شده است.موارد زیر، نمونههایی از شکلگیری ترافیک ریفرال هستند:
کسانی که بر روی لینک یا بنر تبلیغی شما در یک سایت دیگر کلیک میکنند و به سایت شما هدایت میشوند.
بازدیدکنندگانی که لینک شما را از طریق ایمیل یا نرمافزارها و اپلیکیشنها دریافت میکنند و بر روی آن کلیک میکنند و وارد سایت یا وبلاگ میشوند.
کسانی که از طریق شبکه های اجتماعی به وبسایت شما هدایت میشوند.
ترافیک موتورهای جستجو (Search Traffic)
موتورهای جستجو هم، یکی از منبعهای اصلی تأمین ترافیک وبسایتها هستند.این موتورها به دو شیوه ترافیک را به سایتها هدایت میکنند.
در روش نخست، لینک سایتها و مطالب آنها را در نتایج جستجو نشان میدهند و کاربران بر روی آنها کلیک میکنند.
در روش دوم، سایتها با پرداخت هزینهای به موتورهای جستجو، از آنها میخواهند که در کنار نتایج جستجو، لینک آنها را هم نمایش دهد و برایشان تبلیغ کند.
مستقل از اینکه کدام شیوه مورد استفاده قرار گرفته است، ترافیک موتورهای جستجو تحت عنوان Search Traffic طبقهبندی میشوند و از دستهی ترافیک ارجاعی تفکیک میشوند.
بخش عمدهی آنچه ما در بحث سئو میآموزیم با هدف تأمین و افزایش ترافیک نوع سوم، آنهم ترجیحاً بخش اول آن (لینک مستقیم در صفحات نتایج جستجو) است.
اما اینکه چه کنیم تا بازدیدکنندگان باز هم به سایت ما سر بزنند و به بازدیدکنندهی دائمی ما تبدیل شوند، مقولهای دیگر است که در دوره تولید محتوا مورد بحث قرار میگیرد.
نقش مشاوره سئو در رونق کسب و کارتان و افزایش ترافیک سایت
تفاوتی نمی کند که شما صاحب تجارتی هستید یا محصولی را تولید می کنید و یا خدماتی ارائه می دهید. حتما به این نتیجه رسیده اید که دیگر مدل سنتی کسب و کار، شما را به جایی نمی رساند.برای رسیدن به موفقیت باید به دنیای مجازی بپیوندید و بر امواج پر تلاطم شبکه های مجازی سوار شوید.
اولین قدم طراحی یک سایت خوب با زیر بنای دقیق و محکم و ظاهری زیبا است که در آن محصولات یا خدماتتان را به خوبی معرفی کنید. اما این هم کافی نیست.
شما نیاز دارید سایتتان دیده شود و مخاطبان و مشتریان وارد سایت شما شوند. بهترین راهکار برای دیده شدن، بهینه سازی سایت و کسب رتبه بالا در موتور جستجوی گوگل است.
اما حتی رسیدن به رتبه اول گوگل هم پایان راه نیست. رقبای شما بیکار ننشسته اند. آنها هم به دنبال تصاحب جایگاه بالاترند. پس اگر می خواهید عقب نمانید و همیشه رتبه خود را در گوگل حفظ کنید باید از یک مشاور سئو کمک بگیرید.
-
✔ مشاوره سئو به شما کمک می کند تا یک نقشه راه داشته باشید؛ بدانید از کجا باید شروع کنید و چگونه قدم به قدم به نتیجه دلخواهتان برسید و هر روز اهداف خود را گسترش دهید.
-
✔ مشاور سئو شما را راهنمایی می کند تا رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببرید و نرخ تبدیل خود را ارتقا دهید.
-
✔ مشاور سئو روش هایی را به شما پیشنهاد می کند که به وسیله آنها ترافیک و بازدید سایت خود را چند برابر کنید و به طرز شگفت انگیزی تجارت خود را رونق دهید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: