خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
پاسخنامه اعداد منفی

در اینجا پاسخ تمریناتی را داریم که به موضوع اعداد منفی می پردازند. برای مشاهدۀ خود سوالات اینجا کلیک کنید.


-
-
\(1-4=-3\)
در \(1\) آغاز کنید، \(4\) واحد پایین بروید.
-
\(3-7=-4\)
در \(3\) آغاز کنید، \(7\) واحد پایین بروید.
-
\(6-8=-2\)
در \(6\) آغاز کنید، \(8\) واحد پایین بروید.
-
\(7-14=-7\)
در \(7\) آغاز کنید، \(14\) واحد پایین بروید.
-
\(1-4=-3\)
-
-
\(15-22=-7\)
\(15\) از \(22\) کمتر است، پس \(22-15=7\) و یک علامت منفی را به نتیجه اضافه می کنیم: \(-7\)
-
\(27-41=-14\)
\(27\) از \(41\) کمتر است، پس \(41-27=14\) و یک علامت منفی به نتیجه اضافه می کنیم: \(-14\)
\(27\)
-
\(89-133=-44\)
\(89\) از \(133\) کمتر است، پس \(133-89=44\) و یک علامت منفی به نتیجه اضافه می کنیم: \(-44\)
-
\(1,000-1,234=-234\)
\(1,000\) از \(1,234\) کمتر است، پس \(1,234-1,000=234\) و یک علامت منفی ضمیمه پاسخ می کنیم: \(-234\)
-
\(15-22=-7\)
-
-
\(-6\)
برای منفی کردن \(6\)، یک علامت منفی به آن متصل کنید: \(-6\)
-
\(29\)
برای منفی کردن \(-29\)، یک علامت منفی به آن متصل کنید: \(-(-29)\) . اکنون علامت های منهای همجوار را حذف کنید: \(-(-29)=29\) .
-
\(0\)
صفر نفی خودش می باشد.
-
\(-14\)
ابتدا جمع را انجام دهید: \(10+4=14\)، و نفی \(14\) برابر با \(-14\) می باشد.
-
\(-8\)
ابتدا تفریق را انجام دهید: \(15-7=8\)، و نفی \(8\) برابر با \(-8\) می باشد.
-
\(1\)
با تفریق آغاز کنید: \(9-10=-1\)، و نفی \(-1\) برابر با \(1\) می باشد.
-
\(-6\)
-
-
\(|7|=7\)
\(7\) هم اکنون مثبت می باشد، پس قدرمطلق \(7\) همچنین \(7\) می باشد.
-
\(|-11|=11\)
عدد \(-11\) منفی می باشد، پس قدر مطلق \(-11\) برابر با \(11\) می باشد.
-
\(|3+15|=18\)
ابتدا جمع داخل نوارهای قدرمطلق را انجام دهید: \(3+15=18\)، که عددی مثبت است. قدرمطلق \(18\) برابر با \(18\) می باشد.
-
\(-|10-1|=-9\)
ابتدا تفریق را انجام دهید: \(10-1=9\)، که مثبت است. قدرمطلق \(9\) برابر با \(9\) است. شما یک علامت منفی بیرون از نوارهای قدرمطلق دارید، پس پاسخ خود را نفی کنید تا به \(-9\) برسید.
-
\(|1-10|=9\)
با تفریق آغاز کنید: \(1-10=-9\)، که عددی منفی می باشد. قدرمطلق \(-9\) برابر با \(9\) است.
-
\(|0|=0\)
قدر مطلق صفر خود صفر است.
-
\(|7|=7\)
-
-
\(-5+6=1\)
در \(-5\) آغاز کنید، \(6\) واحد بالا بروید.
-
\(-1+-7=-8\)
در \(-1\) آغاز کنید، \(7\) واحد پایین بروید.
-
\(4+-6=-2\)
در \(4\) آغاز کنید، \(6\) واحد پایین بروید.
-
\(-3+9=6\)
در \(-3\) آغاز کنید، \(9\) واحد بالا بروید.
-
\(2+-1=1\)
در \(2\) آغاز کنید، \(1\) واحد پایین بروید.
-
\(-4+-4=-8\)
در \(-4\) آغاز کنید، \(4\) واحد پایین بروید.
-
\(-5+6=1\)
-
-
\(-17+35=18\)
اعداد را همراه با علامتهایشان جابجا کنید تا این مسأله را به یک مسالۀ تفریق تبدیل کنید: \(-17+35=35-17=18\)
-
\(29+-38=-9\)
علامتها را جابجا کنید تا این مسأله را به یک مسالۀ تفریق تبدیل کنید: \(29+-38=29-38=-9\)
-
\(-61+-18=-79\)
علامتها را حذف کنید، اعداد را با یکدیگر جمع بزنید، و نتیجه را منفی سازید: \(61+18=79\)، پس \(-61+-18=-79\)
-
\(70+-63=7\)
مسأله را به تفریق تبدیل کنید: \(70+-63=70-63=7\)
-
\(-112+84=-28\)
مسأله را به تفریق تبدیل کنید: \(-112+84=84-112=-28\)
-
\(-215+-322=-537\)
علامتها را حذف کنید، اعداد را با یکدیگر جمع کنید، و نتیجه را منفی سازید: \(215+322=537\)، پس \(-215+-322=-537\)
-
\(-17+35=18\)
-
-
\(-3-4=-7\)
در \(-3\) آغاز کنید، \(4\) واحد پایین بروید.
-
\(5-(-3)=8\)
در \(5\) آغاز کنید، \(3\) واحد بالا بروید.
-
\(-1-(-8)=7\)
در \(-1\) آغاز کنید، \(8\) واحد بالا بروید.
-
\(-2-4=-6\)
در \(-2\) آغاز کنید، \(4\) واحد پایین بروید.
-
\(-4-2=-6\)
در \(-4\) آغاز کنید، \(2\) واحد پایین بروید.
-
\(-6-(-10)=4\)
در \(-6\) آغاز کنید، \(10\) واحد بالا بروید.
-
\(-3-4=-7\)
-
-
\(17-(-26)=43\)
علامت های منهای مجاور یکدیگر را حذف کنید تا مسأله را به جمع تبدیل کنید: \(17-(-26)=17+26=43\)
-
\(-21-45=-66\)
علامتها را حذف کنید، اعداد را با یکدیگر جمع بزنید، و نتیجه را نفی سازید: \(21+45=66\)، پس \(-21-45=-66\)
-
\(-42-(-88)=46\)
علامتهای منفی کنار هم را حذف کنید تا مسأله به جمع تبدیل شود: \(-42-(-88)=-42+88\)
اکنون این اعداد را همراه با علامتهایشان جابجا کنید تا مسأله دوباره به تفریق تبدیل شود: \(88-42=46\)
-
\(-67-91=-158\)
علامتها را حذف کنید، اعداد را با یکدیگر جمع بزنید، و نتیجه را نفی سازید: \(67+91=158\)، پس \(-67-91=-158\)
-
\(75-(-49)=124\)
علامتهای منهای کنار همدیگر را حذف کنید تا مسأله به جمع تبدیل شود: \(75-(-49)=75+49=124\)
-
\(-150-(-79)=-71\)
علامتهای منهای مجاور یکدیگر را حذف کنید تا مسأله به جمع تبدیل شود: \(-150-(-79)=-150+79\)
اکنون اعداد را همراه با علامتهایشان جابجا کنید تا مسأله مجدداً به تفریق تبدیل شود: \(79-150=-71\)
-
\(17-(-26)=43\)
-
-
\(7 \cdot 11=77\)
-
\(-7 \cdot 11=-77\)
-
\(7 \cdot -11=-77\)
-
\(-7 \cdot -11=77\)
-
\(7 \cdot 11=77\)
-
-
\(32 \div -8=-4\)
-
\(-32 \div -8=4\)
-
\(-32 \div 8=-4\)
-
\(32 \div 8=4\)
-
\(32 \div -8=-4\)
-
\(-65 \cdot 23=-1,495\)
ابتدا علامتها را حذف کنید و ضرب را انجام دهید: \(65 \cdot 23=1,495\)
اعداد \(-65\) و \(23\) دارای علامتهای متفاوت می باشند، پس پاسخ منفی می باشد: \(-1,495\)
-
\(-143 \cdot -77=11,011\)
علامتها را حذف کرده و ضرب کنید: \(143 \cdot 77=11,011\)
اعداد \(-143\) و \(-77\) هم علامت می باشند، پس پاسخ مثبت است: \(11,011\)
-
\(216 \div -9=-24\)
علامتها را حذف کنید و تقسیم را انجام دهید: \(216 \div 9=24\)
اعداد \(216\) و \(-9\) دارای علامتهای متفاوت می باشند، پس پاسخ منفی است: \(-24\)
-
\(-3,375 \div -25=135\)
ابتدا علامتها را حذف کرده و تقسیم را انجام دهید: \(3,375 \div 25=135\)
اعداد \(-3,375\) و \(-25\) هم علامت می باشند، پس پاسخ مثبت است: \(135\)
لیست دوره های آموزش ریاضی در سایت خوش آموز
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
- دوره آموزشی رایگان ریاضی پایه و پیش جبر
- تمرینات دوره آموزشی ریاضی پایه و پیش جبر
- دوره آموزشی رایگان جبر 1
- دوره آموزشی رایگان جبر 2
- دوره آموزشی رایگان هندسه
- دوره آموزشی رایگان مثلثات
- دوره آموزشی رایگان پیش حسابان 1
- دوره آموزشی رایگان حسابان 1
- آموزش رایگان حسابان پیشرفته
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: