خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
تمرین 21: سری حسابی، ایجاد ارتباطات
یک سری حسابی به شکلی تعریف شده است که در آن این مقادیر را داریم:
$$
t_1=12, n=16, d=6, t_n = 102
$$
از دو دانش آموز خواسته شده است تا مجموع جملات این سری را مشخص سازند. راه حل های آنها در زیر آمده است:
هر دو دانش آموز به پاسخ صحیح رسیده اند. توضیح دهید که چگونه است که هر دو فرمول ما را به پاسخ صحیحی می رسانند.
"ژانت" و "پییر" از دو از شکل مختلف یک فرمول یکسان استفاده کرده اند. در فرمولی که ژانت استفاده کرده است \(t_1+(n-1)d\) جایگزین \(t_n\) شده است.
$$
t_1=12, n=16, d=6, t_n = 102
$$
از دو دانش آموز خواسته شده است تا مجموع جملات این سری را مشخص سازند. راه حل های آنها در زیر آمده است:
\(\text{Pierre’s solution}\): راه حل پییر
\(\text{Jeanette’s solution}\): راه حل ژانت
\(\text{Jeanette’s solution}\): راه حل ژانت
هر دو دانش آموز به پاسخ صحیح رسیده اند. توضیح دهید که چگونه است که هر دو فرمول ما را به پاسخ صحیحی می رسانند.
پاسخ
"ژانت" و "پییر" از دو از شکل مختلف یک فرمول یکسان استفاده کرده اند. در فرمولی که ژانت استفاده کرده است \(t_1+(n-1)d\) جایگزین \(t_n\) شده است.
لیست دوره های آموزش ریاضی در سایت خوش آموز
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
- دوره آموزشی رایگان ریاضی پایه و پیش جبر
- تمرینات دوره آموزشی ریاضی پایه و پیش جبر
- دوره آموزشی رایگان جبر 1
- دوره آموزشی رایگان جبر 2
- دوره آموزشی رایگان هندسه
- دوره آموزشی رایگان مثلثات
- دوره آموزشی رایگان پیش حسابان 1
- دوره آموزشی رایگان حسابان 1
- آموزش رایگان حسابان پیشرفته
برای مشاهدۀ همۀ دوره های ریاضی اینجا کلیک کنید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: