خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را


تمرین 21: سری حسابی، ایجاد ارتباطات

تمرین 21: سری حسابی، ایجاد ارتباطات
نویسنده : امیر انصاری
یک سری حسابی به شکلی تعریف شده است که در آن این مقادیر را داریم:

نرم افزار سامانه مودیان راهکار



$$
t_1=12, n=16, d=6, t_n = 102
$$
از دو دانش آموز خواسته شده است تا مجموع جملات این سری را مشخص سازند. راه حل های آنها در زیر آمده است:

تمرین 21: سری حسابی، ایجاد ارتباطات
\(\text{Pierre’s solution}\): راه حل پییر
\(\text{Jeanette’s solution}\): راه حل ژانت

هر دو دانش آموز به پاسخ صحیح رسیده اند. توضیح دهید که چگونه است که هر دو فرمول ما را به پاسخ صحیحی می رسانند.

پاسخ


"ژانت" و "پییر" از دو از شکل مختلف یک فرمول یکسان استفاده کرده اند. در فرمولی که ژانت استفاده کرده است \(t_1+(n-1)d\) جایگزین \(t_n\) شده است.



نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)

دیدگاه خود را ثبت کنید:

انتخاب تصویر ویرایش حذف
توجه! حداکثر حجم مجاز برای تصویر 500 کیلوبایت می باشد.