خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
رفع ارور Naming information cannot be located because The specified domain either does not exist or could not be contacted
پیشتر در یک مقاله جداگانه در خصوص نصب ابزار Remote Server Administration Tools به منظور مدیریت کردن سرور اکتیودایرکتوری در ویندوز کلاینتی مانند ویندوز 10، اموزشدر وب سایت قرار گرفت که در صورت نیاز می توانید به لینک زیر مراجعه کنید. وقتی از طریق این ابزار به کنسول Active Directory users and computers دسترسی پیدا می کنید، ممکن است با ارور Naming information cannot be located because The specified domain either does not exist or could not be contacted مواجه شوید. تنها کاری با مشاهده پیغام می توانید انجام دهید این است که آن را X و یا ok کنید و در هر صورت ارتباط با سرور میسر نمی باشد تا زمانی که مشکل را برطرف سازید. البته نه فقط در این حالت، بلکه زمانی که کلاینتها، قادر به برقراری ارتباط با اکتیو دایرکتوری نباشند، چنین مشکلاتی رخ می دهد.
در مواجه با این ارور، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تنظیمات DNS در کلاینت به درستی تنظیم شده باشد. DNS باید IP Address سرور AD باشد. حتما باید Ping با IP و نام بدون مشکل انجام شود.
اگر از IPV6 استفاده نمی کنید، آن را هم غیرفعال کنید.
حال باید چک کنید که سیستم عضو دامین است یا خیر. برای این منظور فرم Run را باز کرده و دستور sysdm.cpl را وارد و Enter کنید. بدین ترتیب فرم System Properties باز خواهد شد.
در این فرم در تب Computer name، مانند تصویر زیر دکمه Change را کلیک کنید.
بدین ترتیب فرم Computer Name/Domain Changes باز خواهد شد. در قسمت Member of دو گزینه Workgroup و Domain را خواهید دید. در اینجا باید گزینه Domain فعال بوده باشد و نام دامینی که سیستم های دیگرتان بدان جوین هستند، وجود داشته باشد.
اگر چنین نیست، سیستم را به دامین جوین کنید.
اگر قبلا سیستم به دامین جوین بوده است، سیستم را از دامین خارج کرده و ریستارت کنید و دوباره آن را به دامین جوین کنید که قبل از جوین مجدد، اکانت مربوط به این کامپیوتر را باید از Active directory users and computer حذف و سپس Rejoin کنید.
در مواجه با این ارور، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تنظیمات DNS در کلاینت به درستی تنظیم شده باشد. DNS باید IP Address سرور AD باشد. حتما باید Ping با IP و نام بدون مشکل انجام شود.
اگر از IPV6 استفاده نمی کنید، آن را هم غیرفعال کنید.
حال باید چک کنید که سیستم عضو دامین است یا خیر. برای این منظور فرم Run را باز کرده و دستور sysdm.cpl را وارد و Enter کنید. بدین ترتیب فرم System Properties باز خواهد شد.
در این فرم در تب Computer name، مانند تصویر زیر دکمه Change را کلیک کنید.
بدین ترتیب فرم Computer Name/Domain Changes باز خواهد شد. در قسمت Member of دو گزینه Workgroup و Domain را خواهید دید. در اینجا باید گزینه Domain فعال بوده باشد و نام دامینی که سیستم های دیگرتان بدان جوین هستند، وجود داشته باشد.
اگر چنین نیست، سیستم را به دامین جوین کنید.
اگر قبلا سیستم به دامین جوین بوده است، سیستم را از دامین خارج کرده و ریستارت کنید و دوباره آن را به دامین جوین کنید که قبل از جوین مجدد، اکانت مربوط به این کامپیوتر را باید از Active directory users and computer حذف و سپس Rejoin کنید.
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: