خوش آموز درخت تو گر بار دانش بگیرد، به زیر آوری چرخ نیلوفری را
برطرف کردن ارور 0x803F7000 در Windows Store
پس از آپدیت ویندوز برخی کاربران گزارش کرده اند که دیگر قادر به دانلود و یا نصب نرم افزار از Windows Store نیستند. هنگامی که از Windows Store اقدام به نصب یا آپدیت برنامه خاصی می کنید، اروری با کد 0x803F7000 که در شکل زیر هم تصویر آن قرار داده شده را مشاهده می کنید. اغلب دلیل اصلی این به نظر می رسد که از نادرست بودن تنظیمات زمان، خرابی Windows Store cache و یا overloaded کردن Windows Store و غیره باشد. از این رو در این پست روش هایی که به حل این مشکل کمک کند را ارائه خواهیم کرد که امیدواریم مشکل شما را در این زمینه حل کند.
تنظیم ساعت و تاریخ در ویندوز
حالا اجازه دهید که دستور بالا cache مربوط به Windows Store را خالی کند.
سپس لینک Advanced را کلیک کرده و تیک گزینه Apply repair automatically را فعال کنید.
سپس Next کرده و اجازه دهید که Troubleshooter مشکل مذکور را حل کند.
در ادامه با فشردن کلیدهای Windows key + q کادر Search ویندوز را باز کرده و troubleshooting را جستجو و اجرا نمایید.
سپس از پانل سمت چپ لینک View all را کلیک و از لیست موجود Windows Store Apps را اجرا کنید.
سپس مراحل را دنبال کنید تا مشکل توسط این ابزار حل شود. اگر همچنان مشکل پابرجا بود، روش بعدی را تست کنید.
کلیدهای ترکیبی Windows key + i را همزمان از کیبورد فشار دهید تا پنجره Settings ویندوز باز شود. سپس آیتم Update & Security را انتخاب کنید.
سپس دکمه Check for updates را کلیک کنید تا آپدیت های مورد نیاز ویندوز دانلود شده و نصب شوند.
برای اینکه همیشه این بروزرسانی ویندوز بصورت منظم و پایدار صورت بگیرد، نیاز است که مطمئن شوید سرویس Windows Update در وضعیت Start باشد. پس بدین منظور با فشردن کلیدهای Windows key + R پنجره Run را باز کنید و عبارت Services.msc را وارد و Enter کنید.
بدین ترتیب وارد کنسول Services خواهید شد و کلیه سرویس های موجود در ویندوز در هر وضعیتی را مشاهده خواهید کرد. اکنون کافیست که سرویس Windows Update را یافته و روی آن کلیک راست کنید و Properties بگیرید.
از لیست کشویی Startup type گزینه Automatic را انتخاب کرده و دکمه Start را کلیک کنید و منتظر بمانید تا سرویس start شود. پس از Start شدن سرویس فرم را OK کنید.
ایجاد user جدید در ویندوز
اگر هم نیاز بود این User دسترسی در سطح ادمین داشته باشد، آن را عضو گروه Administrator کنید:
چگونه یک User را به عضویت گروه Administrators درآوریم
Method 1: Adjust Date/Time
تنظیم ساعت و تاریخ در ویندوز
Method 2: Reset Windows Store Cache
پنجره Run را باز کرده و عبارت wsreset.exe را وارد و Enter کنید.حالا اجازه دهید که دستور بالا cache مربوط به Windows Store را خالی کند.
Method 3: Run Windows Store App Troubleshooter
ابزار Windows Store Apps Troubleshooter را دانلود و آن را اجرا کنید.سپس لینک Advanced را کلیک کرده و تیک گزینه Apply repair automatically را فعال کنید.
سپس Next کرده و اجازه دهید که Troubleshooter مشکل مذکور را حل کند.
در ادامه با فشردن کلیدهای Windows key + q کادر Search ویندوز را باز کرده و troubleshooting را جستجو و اجرا نمایید.
سپس از پانل سمت چپ لینک View all را کلیک و از لیست موجود Windows Store Apps را اجرا کنید.
سپس مراحل را دنبال کنید تا مشکل توسط این ابزار حل شود. اگر همچنان مشکل پابرجا بود، روش بعدی را تست کنید.
Method 4: Make sure Windows is up to date
اطمینان حاصل کنید که ویندوزتان کاملا آپدیت شده است.کلیدهای ترکیبی Windows key + i را همزمان از کیبورد فشار دهید تا پنجره Settings ویندوز باز شود. سپس آیتم Update & Security را انتخاب کنید.
سپس دکمه Check for updates را کلیک کنید تا آپدیت های مورد نیاز ویندوز دانلود شده و نصب شوند.
برای اینکه همیشه این بروزرسانی ویندوز بصورت منظم و پایدار صورت بگیرد، نیاز است که مطمئن شوید سرویس Windows Update در وضعیت Start باشد. پس بدین منظور با فشردن کلیدهای Windows key + R پنجره Run را باز کنید و عبارت Services.msc را وارد و Enter کنید.
بدین ترتیب وارد کنسول Services خواهید شد و کلیه سرویس های موجود در ویندوز در هر وضعیتی را مشاهده خواهید کرد. اکنون کافیست که سرویس Windows Update را یافته و روی آن کلیک راست کنید و Properties بگیرید.
از لیست کشویی Startup type گزینه Automatic را انتخاب کرده و دکمه Start را کلیک کنید و منتظر بمانید تا سرویس start شود. پس از Start شدن سرویس فرم را OK کنید.
Method 5: Re-Register Windows Store
لطفا Powershell را بصورت Run as administrator اجرا کرده و دستور زیر را در آن وارد و Enter کنید:Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Method 6: Delete Cache folder inside TokenBroker
لطفا با فشردن کلیدهای Windows key + R پنجره Run را باز کنید و مسیر زیر را در آن وارد و Enter کنید:%USERPROFILE%\AppData\Local\Microsoft\TokenBroker\
حالا فولدر Cache را از اینجا به طور کامل Delete کنید.Method 7: Create a new local account
اگر روش های بالا جواب نداد، اینبار اقدام ایجاد کاربر جدید در ویندوز کنید و با ان لاگین کرده و با این User جدید Windows store را اجرا و برنامه ها را دانلود یا آپدیت کنید.ایجاد user جدید در ویندوز
اگر هم نیاز بود این User دسترسی در سطح ادمین داشته باشد، آن را عضو گروه Administrator کنید:
چگونه یک User را به عضویت گروه Administrators درآوریم
نمایش دیدگاه ها (0 دیدگاه)
دیدگاه خود را ثبت کنید: